Hematoom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door My boys, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik moest gisteren naar de gyn, toen hij een echo deed zag hij dat er een grote bloeduitstorting rond het vruchtje zat ( had wel nog geen hart activiteit) veel te vroeg, hij zij dat ik een waterkans had dat het goed zou komen, maar dat het bestond, hij zei me dat ik ieder moment zou beginnen bloeden, maar nog steeds niks te zien is dat een goed teken??? Maandag moet ik terug een bloedcontrole ondergaan om te zien of m'n hcg verdubbelt is

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hoop voor je dat het boed blijft gaan.
    Zelf heb ik een hematoom gehad en dat werd ondekt toen ik 15 weken zwanger was, wat een stress......... heb toen echt mega veel bloed verloren en dacht dus echt dat het niet goed zou gaan, maar zie mijn onderschrift!!!! Ben morgen alweer 30 weken zwanger!!!

Succes! en sterkte!!

3. Milan2009

Milan2009 Actief lid

3 nov 2011
    495
    0
    0
    Bij mij is het ook ondekt met 6 weken en heb ook veel bloed verloren in mijn zwangerschap.. Helaas kon mijn lichaam het niet aan en is mijn zoontje met 23 weken geboren en overleden...

Dus hoop dat het snel weg is hij jou en dat je vruchtje mooi blijft zitten.. Want de kans bestaat ook dat het je lichaam zelf opneemt..

Sterkte meis..

4. Wat is een waterkans?

Het is moeilijk te zeggen of het goed blijft gaan, 50% kans zeggen ze. Was het een groot haematoom? Ik heb een enorme bloeding gehad met 10 weken en nog 5 weken bloedverlies door een groot haematoom maar nu aan het wachten op de baby, kan dus ook gewoon goed blijven gaan. Is moeilijk te zeggen hangt van een hoop dingen af! Bedrust wordt wel geadviseerd voor een positief verloop.

5. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi babyengel,

Op de echo kon ik zien dat het een hele grote langwerpige zwarte vlek was met daarnaast het vruchtje, voorlopig nog steeds geen helderrood bloedverlies, hij gaf me 1 procent dat het goed ging komen :( natuurlijk hoop ik wel dat ik bij die ene procent zit! Heb ook geen pijn enzo, behalve moest ik naar de winkel en deed voor t zekerste een tampon in, toen ik hem uithaalde was er een heeeel klein beetje roos aan het topje, is dit een begin? Of misschien toch nog een innesteling! Pfff ik hoop het zo :(

6. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    He meid,

Bij week 8 uit het niets heel veel bloed, echo zagen ze een grote bloeduitstorting en ze konden niet zeggen hoe het zou aflopen. Volgende dag geen bloed verlies meer. 2 weken later was de plek kleiner, maar zat er nog wel, bleef risky.... Het was wel geslonken naar 2,5 cm hoog en 3 cm breed.
    Bij 13 weken was het helemaal verdwenen. Mijn lichaam heeft het zelf opgenomen. Doe in ieder geval rustig aan! Geen dingen tillen.

Sterkte en succes! Duim voor je!

7. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    En geen tampons gebruiken als je zwanger bent!!!

8. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hier ook een hematoom, groeide vanaf week 8 alleen maar. Met 12+ weken was het bijna 5 cm. Iets daarna was het opgelost.. Had wel wat bloedverlies gehad.

9. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds geen bloedverlies is dat goed teken?

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Denk wel dat het een goed teken is dat je nog geen bloedverlies hebt.

Trouwens ik heb 8 weken lang bloedverloren vanaf week 15......... en dit is ook goed gegaan.
    Verder moest ik het heel rustig aan doen, zo mocht ik ook niet meer fietsen en zeker geen intieme dingen doen met mijn man........ de boel was behoorlijk gevoelig voor invloeden van buitenaf zeg maar (zo zei de gyn het) en dan kn je heel makkelijk weeën opwekken...

Nogmaals heel veel sterkte, vaak lost het lichaam deze dingen zelf op!!

11. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank u wel

Morgen mag ik terug naar de huisarts om te zien of m'n hcg gestegen is, de 20 ste stond het op 607dus zou nu wel verdubbelt moeten zijn hè. Morgen avond mag ik dan bellen :( ik hoop het zo dat het verdubbelt is. Als ik dezeweek ontstemds geen bloed heb verloren mag ik vrijdag terug naar de gyn om te zien hoe het zit.
    Verder heb ik geen pijn. Ja soms wat getrek en steekjes in de lage onderbuik, maar da kan bandenpijn zijn toch?

Duimen jullie voor me :)

Groetjes

12. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wat spannend allemaal!
    Hopenlijk wordt je hematoom gewoon opgenomen door je lichaam en is hij snel verdwenen. Dat je geen bloeding hebt is een goed teken!

Verder heel rustig aan doen, absoluut niet tillen, geen seks of in bad gaan (kans dat je baarmoeder open kan gaan staan bij een bloeding), niet stofzuigen of andere zware dingen, veel rust en veel liggen. Dan heb je meer kans dat de hematoom verdwijnt.

Ik heb met bijna 15 weken een heftige bloeding gekregen. De hematoom zit er nog steeds maar wordt wel steeds wat kleiner. Het blijft allemaal heel spannend!

Sterkte!

Deel Deze Pagina