CIN en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by mart, Jun 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan heel weinig info op internet vinden, dus ik ben benieuwd wie er ook in zo'n soort situatie zit/heeft gezeten. Ben dus ook nieuw hier.

Na 2 keer pap2 te hebben gehad heb ik ook CIN2. Het voorschrift is dat ze dat weghalen doormiddel van een lisexcisie. Een lisexcisie kan complicaties opleveren bij een zwangerschap. Ik wil niet achteraf het gevoel hebben dat ik nu verkeerde beslissingen heb genomen en daardoor wellicht in de toekomst niet zwanger kan worden of dat er complicaties zijn.
    Nu is het zo dat de artsen het verantwoord vinden om de ingreep uit te stellen. Wel een raar en naar idee dat je met iets in je lijf rondloopt wat wellicht fout kan gaan. Maar het is een langzaam proces en de kansen zijn redelijk groot dat het stabiel blijft of weggaat.

Met de artsen hebben we het uitvoering gehad om dan maar eerder aan kinderen te beginnen dan dat wij eigenlijk bedacht hadden. Dit kan volgens hem met CIN2. Ik blijf onder controle. En als het CIN2 blijft wordt het na de zwangerschap weggehaald. In het geval dat het zich toch kwaadaardig ontwikkeld, dan wordt het eerder weggehaald.

Een moeilijke keuze, want het is of een risico voor mij. Alhoewel dat risico klein lijkt. Of het is een risico voor een zwangerschap.

Nu hebben we dus besloten om gelijk maar voor kinderen te gaan. Dat jaar dat we eigenlijk nog wilden wachten maakt in principe toch niet uit. Het kan en mag komen.

Zijn er meer meiden die te maken hebben met CIN, en wat zijn jullie ervaringen.

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hoi,

Van CIN heb ik nog nooit gehoord, van PAP2 ed wel. MAar uit je verhaal kan ik afleiden dat het rotnieuws is!
    Mag ik vragen hoe oud je bent? Omdat je het hebt over eerder dan gewild aan kids beginnen?

Verder wil ik je een hart onder de riem steken en heel veel sterkte en succes wensen. En natuurlijk een positief verloop en afloop van je verhaal!

3. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je bericht!

Ik ben 29 en inmiddels een jaar getrouwd.

CIN is zoals ze het noemen een afwijking in de cellen in de baarmoederhals. Het is een symptoom van baarmoederhalskanker. Het wil niet zeggen dat het daadwerkelijk dit wordt, maar de kans is er dus wel. Net als bij pap heb je een schaal van 1 t/m 3. Bij 1 (licht afwijkend) laten ze het zitten, 2 (duidelijke afwijking) en 3 (ernstige afwijking) halen ze weg.

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nou vind het een mooie leeftijd om kids te krijgen Dat zeeker...

Hoop dat alles goed afloopt!!

5. Themar

Themar Actief lid

May 18, 2010
    127
    1
    0
    Hoi, ik heb in 2009 een lisexctie gehad (pap3a), paar mnd na de ingreep pap1 en heb toen groen licht gekregen om evt zwanger te worden. In jan 2010 bleek ik zwanger. 2 mnd na geboorte dochter weer pap1, sindsdien nog steeds pap1.
    Succes!

6. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ikzelf heb ook een pap2 cin2 gehad, hiervoor heb ik een vorig jaar een lisexcisie voor gehad. Afgelopen keer had ik een pap1 en ben nu bezig zwanger te worden.

Er staat ongeveer 3-6 jaar voordat een cin2 zich ontwikkeld in baarmoederhalskanker. En zelfs dat hoeft niet persee.
    Je kan in princiepe dus gewoon zwanger proberen te raken en je daarna tr laten behandelen. Mits jullie natuurlijk snel zwanger worden.

Ikzelf heb ervoor gekozen me eerst te laten behandelen omdat ik de afwijkende cellen zo snel mogelijk me lichaam uit wilde hebben, en het nog wel 2 jaar kan duren voordat we zwanger raken! Je weet het nooit!

Share This Page