Is het erg als Anne zich nog niet omrolt ze doet er zelfs geen moeite voor. Wel staat ze hel steveig en loopt het hele huis door in haar loopstoeltje. komt dat rollen dan van zelf of moet ik haar meer stimuleren groetjes gerdien
Gerdien, Ik zou haar wat meer stimuleren. In het loopstoeltje schijnt niet zo heel goed te zijn, omdat ze qua ontwikkeling nog niet toe zijn aan staan en lopen. Niet om je bang te maken, maar mijn oudste kon met 9 maanden ook nog niet omrollen en kroop niet. Vervolgens zijn we met hem bij de neuroloog en de kinderfysiotherapeut terecht gekomen. De neuroloog vond zijn achterstand te gering om te behandelen en we lopen nu dus nog steeds bij de fysio. We hebben hem moeten leren omrollen en kruipen. Met 22 maanden stond en liep hij pas los (allebei op 1 dag Hij blijkt een achterstand in zijn grove motoriek te hebben en is heel erg bang voor alles wat hij niet kent. Hij houdt zich ook heel erg stijf en gespannen. Inmiddels is hij bijna 4 en ik ben heel benieuwd hoe het straks bij de gym op school zal gaan. De fysio zal voorlopig nog wel blijven. Ik zou zeggen stimuleer haar veel, dan zal het uiteindelijk wel goed komen. groeten, Anja
Hoi Gerdien, Je kan Anne wat meer stimuleren door haar op een kleed op de grond te leggen en een heel leuk kleurig speeltje schuin boven haar hoofd neer te leggen. Als zij het speeltje intressant genoeg vind zal zij die proberen te gaan pakken en vaak rollen ze daarom om. Als je dit maar vaak genoeg oefen en haar soms een beetje help, met een klein zetje in de rug. Of je helpt haar als ze het speeltje reikt, haar handje een beetje naar voren te trekken zodat ze omrolt Maar het is echt niet erg als je kindje nog niet zelf omrolt met 6 maanden hoor, niet ieder kindje begint met het zelfde dingetje. De een gaat misschien eerst kruipen en de ander probeerd te gaan staan, het is maar net wat jouw kindje kiest!
indd op een speelkleed op de grond! loopstoeltje mogen ze maar max 20 min p/d in. schijnt dat als ze in een loopstoeltje zitten het langer duurt voordat ze normaal gaan lopen..
Mijn zoontje heeft ook in een loopstoeltje gezeten en liep gewoon met 12 maanden... en niet op z'n tenen. Mijn dochter is nu 6 maanden en rolde om met 4 maanden maar da's gewoon een rappe tante volgens het cb. Ook zij zit nu in het loopstoeltje en ze vindt het geweldig!
Ieder kind heeft zijn/haar intresses ergens anders liggen. Anne 'staat' en gebruikt dus haar benen maar rolt nog niet om. Kylian rolt om maar is zich totaal niet bewust van zijn benen, sterker nog zijn voeten kunnen hem totaal niet bekoren. Gewoon lekker onder het spelen stimuleren, helpen met omdraaien zodat ze kan voelen hoe het gaat enzo. Doen we met Kylian nu ook hoor want hij wil alleen maar linksom draaien en we stimuleren hem dus nu ook om dit rechtsom te doen. Groetjes Anita
Vreemd is dat he? David kon al vrij snel omrollen van rug naar buik, maar terug kan hij nog steeds niet, en hij is nu al ruim een half jaar. Hij staat ook altijd heel stevig als hij de kans krijgt. Ik maak me er zelf geen zorgen om hoor, het komt vanzelf wel. Hij probeert wel heel hard te kruipen, maar komt tot nu toe nog niet verder dan wiegen op handen en knietjes. Veel succes, ik zou me niet teveel zorgen maken Groetjes Honingbij
Nou ik begin deze week een loopstoeltje gekocht, dacht dus dat ze er gewoon 20 min in mogen, zegt de arts van het cb, loopstoeltje niet kopen! zonde van je geld, hardstikke slecht.. nou moe..
ja dat zeggen ze allemaal, maar als jij hem niet langer als 20 minuten erin laat zitten, gewoon doen hoor! Wil ook gaan kijken voor zo ding, al heb ik hier niet echt de ruimte voor maar ja dat zie ik dan wel hahahaha
Ik zou ook af en toe even gaan oefenen met haar maar ze doen alles op zn tijd hoor Yeline rolde pas met 6,5 maand van rug naar buik en pas met 7,5 maand van buik naar rug met andere dingen was ze gewoon sneller want ze liep met 8 maanden al achter haar loopwagentje.
Ik zal je ook niet te druk maken hoor Gerdien. Bij mij op mn cb zeiden ze dat ze met 9 maanden pas gaan vragen of ze rolt. En Cyenna doet het sinds 2 weken pas (en nog heel weinig en alleen van rug naar buik). En zij is al 8 maanden.. Zij wil ook altijd staan en aan je handen trekt ze zich zelf op al tot staan, dus dat doet ze wel gewoon. En zitten kan ze nu ook steeds langer alleen. Cyenna vindt het ook niet leuk op haar buik, dat scheelt misschien. Ik oefende ook met een kleed op de grond en met speeltjes die ik dan verder wegzette. Het ene kind is gewoon sneller dan de andere en ze leren het echt wel hoor.
Gerdien ze is pas zes maandjes joh..komt heus wel goed Idd stimuleren op een speelkleed..speeltje wat verder naast haar leggen..komt echt wel goed en v.w.b de loopstoeltjes..zijn hier al vaker discussies over geweest Maar bij ons op het cb doen ze juist niet moeilijk en kan het geen kwaad om ze er een half uurtje in te hebben..alleen hun adviseerde mij wel om het niet dagelijks te doen.. Nou hier is het zo dat hij er soms drie dagen achter elkaar tijdens ons avondeten in zit en soms zit hij er een week niet in.. Zowel mijn neefje als nichtje + oppaskindjes hebben er in gezeten..geen van allen liep op hun tenen..bovendien is het allemaal nooit bewezen..
Wij hebben ook zo'n stoeltje en Evi zit er ook niet elke dag in en als ze erin zit eigenlijk nooit langer dan 10/15 minuten. Ze vindt het helemaal geweldig, dus da's toch leuk! En het stoeltje staat op de laagste stand zodat ze haar voetjes plat op de grond heeft en niet op haar tenen
selam tamer heeft een kleine achetr stand om dat hij 6 weken te vroeg is geboren. maar met 6 1/2 maand rolde hij om. heb hem wel veel moeten stimuleren en het lukte. hij wilde wel draaien maar zijn arm zat elke keer in de weg dus het lukt maar niet. nu draait hij en is hij niet te stoppen.
Ik wil niet negatief doen, maar ik had ook een dochtertje die niet zoveel deed. Toen ik bij de ha kwam met een vraag hierover, gingen alle alarmbellen aan. Aangekomen bij de fysio bleek ze in de ondercategorie te zitten en groot risico te hebben op achterstand. Ik heb dus maanden fysio gehad, ben gisteren weer teruggegaan en moet nu weer een aantal keer komen. Houd het dus wel goed in de gaten en stimuleer door dingen aan te bieden aan de zijkant enzo. Succes.
Ik vind dat zo'n gezeur over die loopstoeltjes.. Want als het dan echt zo is (ik en mijn zusjes hebben er altijd in gezeten en er is niets mis met ons) waarom wordt het dan nog verkocht! Dit is dus een product waarvan iedereen reopt dat het o zo slecht is..maar ze blijven het produceren..vind het dus maar een vreemd verhaal allemaal.. Sorry daar moest ik even op reageren..mijn dochtertje is nog maar 5 maandjes en rolt ook nog niet ofzo dus heb daar geen ervaring mee..
Gulay, dat is omdat het niet verboden is. Dat is hetzelfde als met die kussens voor in een babybedje. Die zijn niet verboden, maar worden afgeraden ivm wiegendood. Dat betekend niet dat elk kindje met zo'n kussen aan wiegendood sterft. Zo betekend ook dat niet elk kindje dat in een loopwagentje loopt op de tenen gaat lopen. Ze raden het gewoon af, verder niets, en wat iedereen daar verder mee doet moeten ze zelf weten, toch?
Precies vind ik dus ook..maar dat gezeur als je zegt dat je je kindje in zo'n loopstoeltje hebt..iedereen weet inmiddels wel dat het wordt afgeraden..
Hallo Mijn dochter rolt wel van buik naar rug. Moet haar dan wel op de buik neer leggen. Ze rolt nog niet op de buik maar overstrekt zich zodat ze toch alles kan zien zonder op de buik te moeten rollen. Bij haar zijn de voeten bere interessant en staat ze het liefste. Maak me nog geen zorgen, elk kind heeft zijn eigen ontwikkelingsproces. De een is vroeg met de handen de ander is vroeg met de benen. Als je het niet vertrouwt moet je het gewoon even overleggen met je cb.
Mijn zontje is nu 9 en een halve maand en rolt niet verder als zijn zij en moet van de fysio helemaal door naar zijn buik. Als ze dat niet doen gaan ze heel raar lopen. Nou heeft mijn zoontje zo wie zo een achterstand qua bewegingen door zijn Erpse parese. Maar het rollen is echt het belangrijkste wat er is. En ik heb mijn fysio dus ook es gevraagt naar die loop stoeltje omdat mijn zoon dus voor alles al zo veel moeite moet doen wou ik dus ook zo'n ding kopen. Maar dat werd me echt afgeraden omdat ze dan grote kans hebben om rug en heup afwijken en balletvoetjes. En ze zijn idd jaren niet verkocht. Bij mij komt en dus echt geen loopstoeltje in.