We gebruiken nu bijna 2 weken Cinababy tegen de krampjes, maar nog steeds zijn er dagen dat onze zoon enorme krampjes heeft. 's Nachts gaat het gelukkig over het algemeen goed, maar overdag is hij toch nog regelmatig onrustig en krimpt steeds in elkaar van de krampjes. Nou weet ik dat veel mensen ook Infacol gebruiken tegen de krampjes, maar werkt dit beter dan Cinababy? En is het wel handig om over te stappen? We hebben ook al met het CB overlegd of we misschien over moeten stappen op andere voeding, omdat we nu gewoon Friso Standaard gebruiken, maar dat vonden ze nog niet nodig.
Toen mijn dochter darmkrampjes had hebben we eerst cinababy gebruikt! Dit werkte echt voor geen meter, toen heb ik infacol gehaald en het werd met de dag beter!!! Dus ik zou zeggen direct halen!!!
Wij zweren bij Infacol! Tijdens de kraamweek heeft de kraamverzorgster dit gehaald en het helpt zo goed en snel hier.
Je moet gewoon wat gaan proberen als cinababy niet helpt. Ik zweer er bij, maar infacol werkte hier helemaal niet. Ider kindje is anders. En omdat je kindje nog maar zo jong is, horen de krampjes er helaas ook een beetje bij. Andere voeding zou ik ook nog niet proberen.
Hier heeft infacol wonderen verricht! haahhha nou ja zo erg nou ook weer niet maar het hielp echt super bij ons meisje!
Hier hebben we eerst infacol gebruikt en daarna overgestapt op cinnababy. Ik vond de druppels van cinnababy fijner als infacol. Wij zijn na 2 weken wel overgestapt op lichtere voeding en sindsdien weinig tot geen krampjes meer gehad.
Ik heb nooit cinababy gebruikt, maar wel infacol. Mijn zoon vond het ten eerste erg vies smaken en spuugde vervolgens de infacol met zijn complete voeding weer uit. De rest van de dag bleef hij spugen. Ik ben toen overgestapt op voeding tegen krampjes (nutrilon omneo) vanaf dat ik deze voeding ben gaan gebruiken heeft hij nooit meer kramp gehad (is nu 4mnd). Op het cb vonden ze ook dat ik geen andere voeding moest gaan geven, ik gaf toen nog bv en daar zijn ze bij mijn cb toch wel erg fanatiek over! pff wat voor een mislukte moeder ik wel niet was volgens hun. Ik ben blij dat ik die overstap heb gemaakt. Mocht je wel overstappen op andere voeding, houdt er dan wel rekening mee dat je niet te vaak gaat wisselen, eerst minimaal 2 weken dezeflde voeding gebruiken. De darmpjes van je baby moeten hier aan wennen. Bij mij had het meteen na de 1e fles omneo effect, maar het zou natuurlijk wel langer kunnen duren. Wat ik het nadeel vind aan de omneo is dat deze erg licht valt, het verlaat snel de maag om ervoor te zorgen dat de baby geen kramp krijgt. Dit had bij mijn baby als gevolg dat hij steeds meer ging drinken. Ik ben inmiddels overgestapt op nurtilon forte.
Wij gebruiken Infacol en zijn er tevreden over. Sindsdien geen úren huilen van de buikkramp maar wel heel veel scheetjes! Ondanks wij een dyfrax fles geven (op juiste manier) en daardoor weinig lucht binnen zou moeten krijgen Ik vraag me alleen af... wanneer we zouden kunnen stoppen met dit spul. Vanmorgen met de fles van 9.30 uur vergeten en geen krampjes gehad... maar helemaal stoppen durf ik nog niet...
ik heb alletwee gebruiken en beide werkte niet. bij de infacol liet onze zoon echt knalscheten en die deden hem dan weer zeer dus dat is ook niets. wij haelden sab-simplex is in duitsland volop te koop en is voor ons echt een wondermiddel geweest
Vanaf wanneer mag je dat spul gebruiken? En geef je het voor of na de voeding? En is het gewoon te koop bij kruidvat oid?
1 pipet voor de voeding,ja drogist en zelfs supermarkt! werkte hier ook goed. en zou idd de voeding wel veranderen kruidvat extra care of nutrilon omneo,heeft hier wel gewerkt!
ben met mn kleine naar de osteopaat geweest voor oa haar krampjes. Ideaal! Na 2 dgn krampjes weg en niet terug gekomen! Gebruik zo nu en dan nog wel infacol ivm scheetjes laten waar ze soms nog last van heeft.
Volgens mij doet het alletwee hetzelfde, alleen Cinababy is homeopatisch. Zou het niet alletwee gebruiken.
Bij Mini1 hebben we Cinababy gebruikt als ze last leek te hebben van krampjes. Ik had niet het idee dat het goed hielp maar nou moet ik zeggen dat ze ook niet heel erg veel krampjes leek te hebben. Nu bij Mini2 gebruiken we Infacol al sinds de eerste week en ze heeft eigenlijk bijna nooit krampjes. Wel windjes laten maar volgens mij is dat ook een wijze van ontluchten en is dat helemaal niet erg. Ze lijkt er iig geen last van te hebben (in tegenstelling tot de knalscheten van de zoon van Amfy, hihi ). Dus het lijkt te helpen, ik durf het alleen nog niet aan de proef op de som te nemen en te stoppen met de Infacol, dat doen we als ze de 6 weken is gepasseerd.
Hoi, Ik wil graag nog wat aanvullen... In Cinababy zit venkel wat de darmpjes tot rust brengt. Maar deze rust is eerder stilleggen. kortom de pijn wordt minder maar het symptoom wordt niet bestreden (de vastzittende lucht). Daarnaast kan venkel op de lange termijn schadelijk zijn voor de darmen omdat ze tijdelijk andersn (lees minder actief) functioneren dan hoort.Helemaal omdat de darmpjes van zo'n kleine nog niet helemaal ontwikkeld zijn. Nooit venkel gebruiken dus (ook zelf geen venkelthee drinken met borstvoeding). Infacol daarentegen verzamelt de luchtbellen zodat de kleine deze makkelijker zelf kwijt kan (dikke scheten of boeren). Maar de darmen blijven zo wel goed werken! (denk zelf maar na als je last van je buik hebt kan lucht kwijtraken heel erg opluchten!) Ik heb het zeker 3 tot 4 maanden gebruikt en de ene keer hielp het beter als de andere keer. daarnaast lette ik erg op mijn eten (ik gaf BV) geen ui, prei, kool en verse sinaasappelsap. Vraag me niet waarom maar daar reageerde mijn mannetje heel sterk op...
ik heb infacol gebruikt bij mijn oudste dochter en dat werkte super. de cinnababy werkte toen niet. nu heb ik de kleinste meid 2 dagen geleden wat infacol gegeven en sindsdien zit ze helemaal verstopt. terwijl daar voorheen geen probleem mee was. of het nu toeval is dat weet ik niet. wel weet ik dat ik nu met de thermometer aan de gang ben om haar op gang te helpen. maar doe dit maar 1 keer per dag. hier dus eerst maar even geen infacol meer.
hier ben ik het mee eens! vooral het venkel verhaal.. maar wat je zegt over de voeding, ik ging over op hypoallergeen van friso die is veel lichter voor de darmpjes en je kunt voortaan heel makkelijk weer overstappen (ze zeiden eerst dat dat niet kon maar dat kan wel gewoon zeiden ze op cb) waarom meer ongemak voor je kleintje als het niet hoeft? ps hier werkte infacol en andere voeding perfect! al heeft hij nog af en toe wat krampjes maargoed das ook logisch, de darmpes zijn nog steeds niet helemaal ontwikkeld en nu met de vaste voeding..
Hier ook infacol gebruikt! En ze konden ineens scheten laten als volwassen mannen haha maar ze waren het wel kwijt en daardoor kreeg ik mn vrolijke ventjes weer terug!!!