hoe slabbetjes schoon krijgen?

Discussion in 'Verzorging' started by cowgirl80, Apr 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    regelmatig moet ik slabbetjes weggooien omdat ze gewoon te vies uit de was gekomen zijn. Wel zonde!

Na het eten spoel ik de slabbetjes goed uit onder de warme kraan. Dan gooi ik ze in de wasmand. Ik was op donderdag en op maandag een was op 60 graden en daarna gaan ze in de droger.
    Wat doe ik nu verkeerd?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik lees ff mee, ik krijg ze ook niet schoon...
    Al heb ik er nog geen weggegooid, ze zijn hier vooral functioneel en met vlekken nog steeds bruikbaar....

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vlekken op slabben maken me niet heel veel uit, maar als ik iets eruit wil hebben. Gewoon wassen met wasmiddel en Vanish en dan in de zon leggen om te drogen. Er komt nog best vaak iets vies uit de was en dan leg ik het in de zon en verdwijnen de vlekken vanzelf.

4. hamtaro

hamtaro Actief lid

Mar 31, 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Hier liet ik ze altijd even weken in de Vanish en dan de vlekken een beetje eruit proberen te wrijven in de vanish. Daarna in de wasmachine. 95 % van de vlekken gingen er dan gewoon uit.
    Zitten er fruitvlekken (bijvoorbeeld van aardbeien of bramen ofzo) op de slabber, dan zou je er eerst wat citroenzuur op kunnen strooien/smeren. Dat goed in laten trekken en dan in de wasmachine stoppen.

Groetjes
    van
    Hamtaro

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    weken in de biotex.. heb ooit van iemand gehoord dat het beter is uit te spoelen met koud water, geen idee waarom maar het werkt wel..

ik gebruik de sillybillyz slabben, daar hecht het vuil niet echt aan vast en dus makkelijk schoon te krijgen..

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    dasty van de wibra erop spuiten,en dan of wassen of verzamelen in een emmertje koud water en dan wassen

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zet ze in de week en was ze op 60 graden om de zoveel weken deo ik een machine met alle slapjes en handdoeken op 90 graden.wat er niet uitgaat dat is dan maar zo. als het te gek wordt dan degraderen ze tot vaatdoek en dan gaan ze weg.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

uitspoelen met koud water en de vlekken insmeren met dreft de groene alle slabbetjes zonder vlekken hier

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Inderdaad afspoelen met koud water.
    Sommige vlekken gaan er in zonlicht ook uit. Die kun je na het wassen even nat in het zonlicht leggen. O.a. bij tomaat.

Alleen banaan blijft rottig ;)

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zeg: SillyBillyz slabben! Ze spoelt ze even uit en dan zijn ze zo weer droog (fleece) en in de was worden ze ALTIJD schoon (60 graden)

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Of Ossengalzeep gebruiken.

Slab nat maken, goed met ossengalzeep er overheen en dan uitspoelen. Vaak zie je door de zeep de vlek al verdwijnen.

Wil niet zeggen dat dit bij alle vlekken werkt, maar de poep van de rompers krijg ik er op deze manier goed uit.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik was slabben regelmatig op 90 graden, degene die er niet tegen kunnen gaan de vuilnis in. heel afentoe een vlek die echt niet wil, dat is jammer dan.

13. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Hier week ik alle slabbetjes een keer per week in de Biotex, spoel ik uit met koud water en dan in de machine op 60 graden.

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Soda of Vlekverwijderaar van Shout werkt ook goed hier :)

15. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ik ben hierom op gegeven moment overgestapt op een plastic slab met gootje. Ik vond en vind die nog steeds super ideaal! Gewoon onder de kraan afspoelen en schoon is ie! Weer klaar voor gebruik.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    In de week zetten met roze Vanish. Heb ik 1x gedaan en tegenwoordig hoef ik alleen een schepje Vanish bij de waspoeder erbij te doen op 60graden en alles is schoon.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Hier sluit ik me volledig bij aan.
    Ik had ook altijd schimmelplekken in de slabben, werd er gek van. Uitspoelen, te drogen hangen, warm wassen blablabla. Het hielp allemaal voor geen meter.
    Toen enkele Silly Billyz aangeschaft. Inmiddels ruim een half jaar in gebruik, nog steeds geen vlekken en nog steeds mooi. Ik wil niet meer anders. De eerste aanschaf was wat duurder, maar inmiddels ben ik al goedkoper uit dan met de slabben van de weet ik het welke dan ook. :)

Share This Page