jullie lekkerste gerechtjes

Discussie in 'De lounge' gestart door babylove 85, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Hoi hoi,

Lijkt me wel leuk om een verzameling te maken met lekkere (niet te moeilijke) gerechtjes.
    Hier thuis zijn we allebei graag aan de kook dus alle tips en receptjes zijn welkom.
    Ben ook erg benieuwd wat jullie lievelingsgerechtjes zijn :)

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    ik vind mijn groentetaart erg lekker!

Met bladerdeeg een bakvorm bedekken en dan een laag spinasie/prei/ui wat lekker gesudderd/gefruit heeft in bakboter, daarover een laag ei met kruiden en daarover een laag bladerdeeg. De randen van de 2 lagen samen knijpen, afsnijden waar ze te lang zijn, wat melk overheen doen met een kwast voor de lekkere krokante korst&mooie bruine kleur en dan lekker in de oven!

10 minuten op 220 graden en dan nog een half uurtje op 180.

Voor de variatie kan je wat cashewnoten bij de vulling gooien.

Van het overgebleven bladerdeeg maak ik altijd een lekker hapje met appel en kaneel erin ofzo net wat ik heb liggen.

3. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Mmmmm ziet er erg lekker uit ga ik zeker eens proberen :)
    En qppel met kaneel is ook mijn absolute favoriet mjam mjam

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ben altijd de complete taart kwijt aan de kids, manlief en mijn schoonouders smeken om een klein stukje als ik hem gemaakt heb dus hij valt bij jong en oud in de smaak. :D

5. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Pasta met kip, spinazie en roomkaas voor 2p

Pasta naar keuze koken (ik doe altijd 200 gram ongekookt)
    Gesnipperde ui en geperste knoflook fruiten. 300gram kip in blokjes/reepjes erbij en bakken tot het gaar is. Zak 400 gram verse spinazie in etappes erbij tot het slinkt (anders past het niet in je wok oid). Bakje roomkaas naturel of welke jij lekker vind erbij, warm laten worden. Dan gekookte pasta toevoegen en evt peper en zout naar smaak.

Hier kan ik altijd zo naar uitkijken als ik dat s avonds eet:)

6. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Mmmm klinkt ook heerlijk ik heb ook zo een soortgelijk receptje maar hier doen we er dan nog spekjes bij en gebruiken we philadelphia met fijne kruiden is ook heeeeeeerlijk x

7. sjak

sjak Niet meer actief

Een carbonara-pasta
    Nodig:
    Spekjes, crème fraiche en ik doe het altijd met verse pasta.
    Bij de ah twee stukken Magor (of een stuk gorgonzola en een bakje mascarpone)
    Spekjes bakken, Magor erbij smelten, crema fraiche 125ml erbij, Thats it! Heerlijk. Ik doe er ook vaak een teentje knoflook door.
    Onwijs lekker! Niet heel gezond, maarja....

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Paprikasoep:
    4 paprika's
    2 uien
    4 tenen knoflook
    1 rood pepertje
    wat basilicum
    2 bouillonblokjes
    rode wijnazijn
    olijfolie

De paprika's, uien en knoflooktenen in stukjes snijden en in een flinke scheut olijfolie gedurende 20 minuten laten fruiten in een pan. Na 20 minuten 1 liter water waarin je je bouillonblokjes hebt laten oplossen toevoegen. Aan de kook brengen en dan 10 minuten zachtjes door laten koken. Na 10 minuten scheut rode wijnazijn en handvol basilicum toevoegen.
    Gladpureren met je staafmixer en smullen maar!

9. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    De lekkerste gehaktballen: 400 gram gehakt, 1 zakje honig Franse uien soep en voor de smeuïgheid een ei, alles door elkaar kneden en kleine balletjes of gewoon grote ballen maken. Heel simpel maar op deze manier smaken ze zooooo lekker!!

10. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Stoofvlees!

500 gr runderlappen
    Azijn
    Ui 4x
    1 eetlepel ketjap manis
    Teentje knoflook
    Peper zout
    Tijm 2 el
    Rozemarijn 2 el
    Blikje tomatenpuree
    Flinke schuit azijn
    Bloem
    750 cc runderbouillon
    Half flesje bruin bier
    1 winterpeen
    250 gr champignons

Snijd het vlees in blokjes, champignons in vieren, de uien in halve ringen en teentje knoflook fijn. Kruid het vlees met peper en zout en bestuif het met de bloem. Flinke dot roomboter in de pan en het vlees bakken. Dan de champignons, wortelen gesneden, ui en knoflook erbij en 5 min meebakken blikje tomatenpuree erbij en nog even 5 min meebakken. Dan afblussen met de azijn, bouillon en het bier. Kruiden toevoegen en de ketjap. Dit goed omscheppen en dan 3 a 4 uur lekker laten stoven.

Verrukkuluk!! Het vlees smelt op je tong weg.

11. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Ik heb laatst macaroni-stokbroodjes gemaakt. Simpel, snel en reuze lekker. Gewoon normale macaroni saus met groente en gehakt, even een gleufje snijden in een stokbroodje, vullen met saus, kaas erover en het uitgesneden stukje brood er weer op. Even in de oven en smullen maar!

12. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Ingredienten

Zakje met drie paprika's
    Prei
    Champignon
    Paar tomaten
    Ui
    Gehakt
    Aardappels
    Evt kookroom

Alle groente snijden en heel even bakken
    Aardappels beetgaar koken
    Gehakt rul bakken
    Ovenschaal invetten
    Gehakt op de bodem
    Groenten erover
    Aardappels in plakjes snijden en eroverheen leggen
    Met kaas of panneermeel bestooien en dan in de oven 200 graden 10 min a 15 min

13. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36
    Mmmmmm wat een heerlijke dingen zijn er al voorbij gekomen jammie jammie ik sla ze allemaal op in een mapje en ga ze 1 voor 1 maken. Dankjewel al allemaal hoop dat er nog veel receptjes bij komen :)

14. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    #14 Noux, 16 sep 2013
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
    Witlofschotel

Witlof
    Gehakt
    Ui
    Plakjes kaas
    Ham
    Aardappels.

Kook de witlof beetgaar en laat goed uitlekken in het vergiet.
    Kook ondertussen de aardappels en maak er puree van.
    Gehakt rul bakken met 1 of 2 gesnipperde uitjes.
    De aardappelpuree mengen met het gehakt.
    Wikkel de witlof (in ongeveer 4 of 5 stronkjes) in de ham en kaas en leg dat onderin een ovenschaal. Doe het aardappel/gehakt mengsel eroverheen, beetje geraspte kaas erover, 10/15 minuutjes in de oven op 200 graden en smullen maar!!

Edit: ik kruid het gehakt altijd wel, ook doe ik er knoflookpoeder of een vers teentje knoflook door!

15. babylove 85

babylove 85 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.632
    0
    36

HEEEERLIJK :) wij zijn hier grote fan van ovenschotels :) al op vele manieren gemaakt maar nog niet met witlof mmmm dat gaat hier zowizo een favoriet worden thanx

Deel Deze Pagina