Er is circus in het dorp, ik vind het erg zielig voor die beesten maar ik weet dat ik het vroeger leuk vond dus zat toch in dubio een keertje met mijn zoon te gaan, totdat ik de prijzen zag... 25 euro per persoon (kinderen 20 euro ) voor dat geld ga ik liever naar een dierentuin, stukken minder zielig. Hier had ik het met vriendinnen over en eigenlijk iedereen vind het vreemd dat ik überhaupt overwoog te gaan en wellicht als het goedkoper was wel een keertje was gegaan. Nu vroeg ik me af wat vinden jullie daarvan? Zijn jullie wel eens geweest en zou je eventueel een keer gaan voor je kind(eren) of is het not done?
Nee, ik zou nooit naar een circus met dieren gaan. Een dierentuin vind ik ook zo-zo, maar omdat de dieren daar in ieder geval geen kunstjes hoeven uit te voeren gaan we daar wél heen.
Nee. Ik vind het zielig voor de dieren, erg onnodig ook. Dierentuin liever ook niet, al vind ik dat iets minder erg. Toch heb ik er moeite mee.
Nee hier ook geen circus. Dierentuin gaan we wel gewoon naar toe al heb ik altijd wel moeite met het stereotype gedrag, ook sneu...
Ik zal mijn kinderen nooit meenemen naar een circus met dieren. Ik ben 1x bij een circus geweest, niet omdat ik dat graag wilde maar het was een uitje van de woongroep waar ik toen woonde. Nou die arme dieren worden gewoon met een zweep gecorrigeerd. En buiten dat vind ik de leefomstandigheden ook vreselijk. Zelfs ponyrijden bij de kermis vind ik zielig voor die beestjes dus dat mogen mijn kinderen ook nooit.
Nee, ik zou ook niet gaan. Zielig en 25E is veel geld. daar ga ik liever voor naar een pretpark ofzo.
Nee maar ik dacht dat t al wettelijk verboden was om wilde dieren voor t circus te gebruiken of geld die wet nog niet?
Volgens mij mogen tijgers en leeuwen allang niet meer, en zijn olifanten en kamelen sinds kort ook verboden? Ik ben 15+ jaar geleden naar een circus geweest en daar hadden ze naast de nummers met acrobaten en clowns ook honden en katten. Super leuk om te zien
Nee, afschuwlijk voor die dieren (in Portugal mag nog wel alles en hebben ze zelfs haaien, volgens aanplakbiljet). Buiten dat, het is gewoon veel te duur. Hier 20 euro. Nee, geef mij maar Cirque du Soleil.
Overweeg anders eens naar zo'n voorstelling van Ellen ten Damme te gaan. Circus du soleil heette het toch? Ben ik ooit eens geweest, worden geen dieren mishandeld en was super vet!!
Nee ik ga niet naar een circus met dieren want dat vind ik niet kunnen inderdaad. En naar het dolfinarium ben ik ook nooit geweest en ga ik ook nooit doen. En als we in slagharen of waar dan ook zijn, mogen ze ook niet een rondje ponyrijden. Want zo een pony die de hele dagen rondjes moet lopen vind ik wat anders als gewoon paardrijden. Verder ben ik anti vogeltjes in kleine kooien, tegen konijnen in een klein hokje en goudvissen in een kom. Zo he he, alles gehad. Het is trouwens ook verboden in mijn geloof zulke dingen (Islaam). Wij hebben uitgebreide regels over hoe je met dieren om moet gaan.
Nee geen circus met dieren. Ik hou sowieso niet van het circus maar met dieren vind ik pure mishandeling. Dierentuin heb ik ook moeite mee.
Nee, geen circus met dieren. Een paar jaar geleden eens geweest, maar die arme beesten leken niet gelukkig
Ik ben vorig jaar of jaar ervoor gegaan met vriend en dochter. Buiten het feit dat het belachelijk duur is, vond ik de voorstelling ook maar een beetje saai. Ik ga dus niet gauw nog een keer heen.
Ik ben een keer geweest toen DL 2 was maar achteraf spijt van. Vond het inderdaad erg zielig voor de diertjes. Dochter wilde graag en hij stond praktisch in onze achtertuin maar het was geen goede ervaring. Ze liepen langs alle mensen die er waren om een foto te maken met een welpje erbij. Ze hielden dat dat welpje achter je en dan kon je die foto kopen. Die foto (laten maken) heb ik wel geweigerd. Daarna nooit meer gegaan met het voornemen het ook nooit meer te doen. Hier staat regelmatig een dierentuin 'in de achtertuin' (groot grasveld aan het eind van de straat). Bijna elk jaar. Maar mij vangen ze niet meer.
Dit dus. Zowel een circus als een dierentuin zijn beiden zielig voor dieren. Of denk je dat ijsberen supergelukkig zijn in een dierentuin waar ze zo weinig ruimte hebben terwijl ze normaal, letterlijk, zeeen van ruimte hebben...