Wij zijn afgelopen zaterdag nog naar het circus geweest, en hebben er van genoten!! Al dat gedoe altijd om die arme dieren die dieren hebben vaak een veel beter leven dan menig huiskat of hond, circusdieren worden tenminste niet aan bomen geknoopt of in de natuur gelaten waar ze niet kunnen overleven als de baasjes met vakantie willen :x, van deze dieren wordt gehouden en ze worden goed verzorgt, ze zijn meestal binnen het circus geboren en kennen niet anders dan dat, zolang er goed en respectvol net de dieren wordt omgegaan heb ik er geen moeite mee. Zo mijn mening en nu zoek ik een grot op voor al die zeeen van commentaar die vast komen als ik de rest van de reacties zo lees, @ts, circussen delen vaak kortingskaarten uit bij winkels in de omgeving, of anders even via ticketveiling kijken of even rond zoeken, meestal zijn de kaartjes wel goedkoper te vinden.
ja, ik ga gewoon naar het circus, mits het niet te duur is. Ook ga ik gewoon naar de dierentuin en dit jaar staat het dolfinarium op het programma. de dieren worden goed verzorgt, en ik ben van mening dat konijnen ooit slechter behandeld worden als huisdieren dan de dieren in de dierentuin. Hoeveel mensen hebben een konijn of ander huisdier in een te klein kooitje zitten en word er verkeerd mee omgegaan. Een konijn hoort toch ook in het groene weiland lekker rond te huppelen. Ik vind het wel goed dat wilde dieren bij het circus verboden worden, maar dat is meer vanwege mijn eigen veiligheidsgevoel.
Huisdieren zijn gedomesticeerd, wilde dieren in het circus niet. Natuurlijk moet je je huisdier niet dumpen als je op vakantie gaat, maar dat is een hele andere discussie Circusdieren worden mishandeld. Dat is jammer genoeg een feit. Hoe denk je anders een wild dier zover te krijgen om kunstjes te doen? Dat zit echt niet in zijn natuur. En laten we het maar niet hebben over het stereotiep gedrag dat ze vertonen.
Ik zou wel gaan, op vakantie zijn we ook naar een klein circusje geweest, met dieren. kind vond het allemaal super, en wij als ouders hebben ons kapot gelachen om alle knulligheid. Hier in NL is het wel altijd een stuk duurder, maar ik zou er absoluut nog een keer heen gaan. vaak zijn er ook acrobaten die een show geven en clowns e.d.
Ik ben een tijdje terug met onze zoon maar de 'rode' Circus Renz geweest (volgens mij is er nog één die die naam gebruikt?) Daar gebruiken ze wel paarden en pony's en ganzen, geloof ik. Maar geen wilde dieren. Ik heb een tijd terug nog wel een circus gezien -in NL- waar ze wel nog tijgers ofzo hadden. Daar zou ik zeker niet heen gaan. Wij hadden kortingskaarten en dan vond ik het wel een keer te doen, maaar... Van buiten zag het er erg groots uit. Binnen vond ik het erg armoedig overkomen. En onze zoon (4 jr) was het halverwege de show al zat.
Ja ik zou gaan. Ik vind het circus leuk. Ging er als kind ieder jaar heen (toen ik had natuurlijk ook nog geen besef van het dierenleed). Als mijn kindje wat ouder is ga ik ook naar het circus.
Nee, wij gaan niet naar het circus. Ik zou ook nooit een huisdier in een kooitje stoppen of in huis opsluiten. Wij hadden een kat, die mocht gewoon naar buiten als ze dat wou. Voor ons is het belangrijk dat onze zoon een respectvolle omgang met dieren leert, dus niet opgesloten zitten in een kooi en "grappige" kunstjes moeten doen. Een kinderboerderij met geitjes en dergelijke vind ik een beter voorbeeld voor kinderen. Want ook dierentuinen met ijsberen of andere dieren die van nature niet in NL voorkomen, vind ik geen fijn idee.
Even nieuwsgierig: zijn jullie dan ook allemaal vegetariër? Want wat wij aan vlees eten wordt net zo slecht behandeld als dieren in het circus. Ik zou dus ook niet gaan. (en eet maar 2 dagen per week vlees, en dan biologisch )
ik ben er als kind heen geweest en vond het toen al niets aan dieren die in een rondje lopen of door een hoepel heen vond het 10x niets en daarnaast vond ik die clown dood en doodeng hahaha dus nee mijn kinderen zijn er ook nooit geweest, wel naar een dierentuin en dolfinarium overigens
Nee, nóóit meer. Ik was er al niet zo van, maar circus Iarz Italiano maakte zoveel reclame over hoe liefdevol ze met hun dieren omgaan e.d. Ook hun 'gastenboek' op de website stond helemaal vol met positieve reacties over hoe lief ze zijn voor de dieren. We kregen vrijkaarten, dus gingen we erheen. Nou, ik heb zitten janken als een klein kind in die tent. Het was zó overduidelijk dat al die dieren doodsbang waren voor de mensen waarmee ze werkten. Om nog maar te zwijgen over hoe onnatuurlijk het is en hoe gemeen er gereageerd werd als er een minuscuul foutje werd gemaakt.. Toen ik míjn reactie in het gastenboek op de website wilde plaatsen, over hoe absurd er met de dieren om werd gegaan, kreeg ik de melding dat m'n reactie eerst goedgekeurd moest worden. Dat is natuurlijk nooit gebeurd..
Nee wij gaan ook niet naar een circus met dieren. En voor diegene die het vroeg: we zijn geen vegetariërs maar eten wel uitsluitend biologisch vlees.
ja ik zou toch gaan want tegenwoordig mogen er geen wilde dieren meer in het circus dus is dat geen reden om het circus te bannen (Ben overigens al heel wat jaren niet meer geweest). Maar ik vind het circus wel leuk, daar ben ik heel eerlijk in.
Wij gaan ook nooit naar t circus. Vind er niets aan. Ik kan er niet naar kijken hoor die clowns, zo niet grappig. En trucjes met dieren.....!? Waarom moeten dieren zo geforceerd trucjes geleerd worden. Dat je je huisdier thuis daarmee africht of vermaakt is logisch. Maar 'wilde' dieren...raar. Nu gaan we weleens naar de dierentuin, en ja daar zitten wilde dieren ook opgesloten, maar ze proberen daar wel de soort in stand te houden door fokprogrammas. Kunnen we de uitgestorven dieren toch nog in de dierentuin zien.