neusamandelen verwijderen, welke pijnstillers en wanneer weer zwemmen?

Discussie in 'De lounge' gestart door TriCo77, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    mijn jongste zoontje van 4,5 krijgt volgende week zijn neusamandelen eruit.
    maar nu lees ik de folder en weet even niet welke pijnstillers ik halen moet. tot 19 kg is het 630 mg. en vanaf 20 kg is het 740 mg. maar hij is precies 19 kg.......
    en zijn keelamandelen worden neit verwijdert, dus het is maar een kleine ingreep, maar hoe pijnlijk zal het zijn. of zal ik er tussendoor gaan en 500mg halen? wil hem ook niet overdoseren.

en niemand die me antwoord kan geven wanneer hij weer zwemmen mag. int ziekenhuis kreeg ik het antwoord, ja bij keelamandelen mag het 2 weken niet.
    eh ja maar antwoord bij neusamandelen heb ik dus niet gekregen.
    en anders zou het geen probleem zijn om 2 weken niet te doen, maar zaterdag gaat ie voor zijn A diploma, en daarna is het maar 6 weken voor ze voor B mogen, en als ie dan 2 weken niet mag zwemmen........

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik zou met deze vraag toch de poli KNO even bellen.
    Bij neusamandelen knippen worden vaak ook de oortjes doorgeprikt (indien nodig uiteraard, en ik zeg ook niet dat dat bij jouw kindje gaat gebeuren:)).
    Het ene kindje zal dus eerder mogen zwemmen dan het andere.

Gewoon even bellen joh, daar zijn ze voor!

Alvast heel veel sterkte!

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    PenK, ik heb er niks van gehoord dat de oortjes worden doorgeprikt. stellen ze je daar vantevoren niet van op de hoogte?
    maar poli KNO kan ik idd wel even bellen nog, misschien dat er nu iemand ander zit die het wel weet.
    ik kreeg gister het antwoord op het zwemmen (klonk ook heel sarcastisch) nou ik zou de volgdende dag nog zeker niet met hem gaan zwemmen................. ja zeg, net of ik dat van plan was.

zal nog eens bellen

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

er staat 6 weken voor met zwemmen net als bij de keelamandelen

5. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    6 weken? dat ze niet mogen zwemmen? nee toch......
    2 weken niet zwemmen met neus EN keelamandelen. maar neusamandelen alleen..... weet dus niemand.
    heb net gebeld, en nee met keel en neus is het 2 weken, maar met neus alleen zou k niet weten mevrouw...........
    weet ik nog niks

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    gos, ziekenhuis kon me gister geen antwoord gevne op het zwemmen. dus ik doe voor de zekerheid 2 weken niet, al zal ik nog even woensdag informeren bij de kno arts zelf.

maar ik zat met zijn pijnstillers, ik net naar de apotheek, ik denk daar zullen ze er toch ook wel verstand van hebben.
    dus ik zeg hij is 19 kg, moet ik dan 360 mg of toch maar die zware 740?
    nou hoe oud istie? ik zeg 4.
    o nou dan moet je gewoon de 240 nemen hoor, dat staat op het doosje.
    ik zeg het is voor een operatie, dus moet toch zwaarder zijn dan?
    nee hoor zegt ze, zwaarder mag hij nog niet hebben.
    ik denk laat maar, ik ga ertussendoor en ga voor 500.
    360 en 740 verkochten ze ook niet eens.

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Jeetje, dat schiet ook niet op voor je!

Ik vind het trouwens zo niet netjes van de assistente op de KNO.
    Als zij het niet weet, dan hoort ze het na te vragen aan de kno-arts zodat ze jou een adequaat antwoord op je vragen kan geven. (en zo leert ze zelf ook bij).

Ik zou het op de dag van de operatie gewoon nog even vragen aan de kno-arts. Ik zou zelfs terloops melden dat de assistente na 3x vragen nog steeds het antwoord niet wist, en ook niet haar best heeft gedaan het na te vragen...

Heel veel sterkte!

8. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag ik vragen waarom alleen de neusamandelen worden geknipt, ik moet binnenkort met beide kindertjes omdat die vaak oorontsteking hebben, alleen is de jongste nog maar 10 maand, ik hoop eigenlijk niet dat ze al zoiets bij haar gaan doen...

alvast succes!

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    eh, colin is eigenlijk altijd verkouden en heeft zo ongeveer 1x in de maand oorontsteking. hij moet eigenlijk buisjes, maar zijn gehoorgangen zijn te klein daarvoor. dus nu halen ze de neusamandelen eruit, hopen dat dat helpt.

maar jeetje Sjimmie, je jongste nog maar 10 maanden? aah dat is sneu, doen ze dat al bij zulke kleintjes? ik bedoel, mijn zoon is nu 4.5 en ze doen het nu pas.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Trico: verwijderen van de neusamandel ( het is er maar 1) is een zodanig kleine ingreep dat de pijnstilling vaak niet nodig is. En ja ze doen het ook bij de babies juist omdat het niets voorstelt. Bij mijn zoontje is het met 1,5 jaar gebeurd. Hij mocht 3 weken niet zwemmen. Veel succes!

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Volgens mij staat er ook overal een andere tijd voor, hier is het 2 weken in combi met buisjes.
    Zou me niet zo druk maken over die pijnstilling, mijn zoon heeft het gehad toen hij 13/14 mnd was in combi met buisjes.. Hij heeft geen pijnstilling nodig gehad.
    Idem dito met zijn 2e keer buisjes 2 weken terug.

Deel Deze Pagina