circus

Discussion in 'De lounge' started by Pandora, May 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

een hond is in feite tam door de mens gemaakt, wilde honden komen amper nog voor..

olifanten zijn wilde dieren en tam te leren..maar ect tam worden ze nooit...daarom vind ikd at zielig..

een hond is een mensenvriend, die wilt ook graag met een mens spelen...is speels...een olifant niet hoor, ja tenzij het aangeleerd is

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ja maar goed.... en pup in het wild zetten bij bijv een wolf.... hoe vaak hoor je niet dat een een ander dier een jonkie opvoed van een totaal ander soort....

die "tamme" pup word dan ook wild.... waarom kan een jonkie geboren in gevangenschap.... niet leren tam te zijn..... want dat leer je ( in mijn ogen) toch een jong beest die bij je in huis leeft.

er zijn genoeg zeer agresieve honden, die er om worden ingeslapen, ligt in mijn ogen ook aan de opvoeding hoe je zo'n beest opvoed.

en daarbij.... waarom mogen honden wel tam gemaakt worden door de mens maar een "wild" dier niet......
    net zoals je zegt... ook de hond begon wild....

ik vind het een beetje tegenstrijdig wat je zegt..... een hond wil spelen een olifant niet tenzij het is aangeleerd..... het is de hond toch ook aangeleerd .... dat lees ik uit je eerste zin dat een hond tam is gemaakt door mens.......

3. Popkoorn

het is trouwens niet zo dat ik voor het temmen ben van die wilde dieren hoor... absoluut niet, ik vind ook dat ze horen in het wild,

maar het circus gebruikt dieren die al in gevangenschap geboren zijn, halen deze weg bij mensen die niet goed voor ze zorgen en geven ze liefde, vertrouwen, vriendschap, goed onderdak en eten,

ik kan daar niet op tegen zijn..... ze hebben het in het circus beter dan dat je ze terug doet naar het wild.... dat overleven ze niet.

4. fafje

fafje Niet meer actief

nee ik snap je punt, maar goe ddta een hond tam is gemaakt heeft natuurlijkw eer met div rassen te maken vroeger, de jaag honden etc...en dan ga je erg ver de geschiedenis in..als ik toen de vraag had gekregen mag een hond tam gemaakt wordne, nee liever niet...(maar vroeger haddne ze het blijkbaar nodig or whatever, denk aan paarden, die waren ook "wild" totdat de mens vervoer nodig had)

maar een konijn en een tijger kan je ook niet vergelijkne, dat probeerde ik een btj te zeggen...

een pup in het wild, komt maar weinig voor dat die het ook daadwerkelijk overleefd...buiten dat speelt het ras van de hond ook enorm mee...en er zijn niet 100den soorten olifanten...nee dat is een diersoort die je niet kan fokken met nesten van 12 jongen

maargoed ik wilde je niet helemaal tegen spreken, maar vond de vergelijking niet helemaal goed

oh en een hond kunstjes leren vindtik persoonlijk erg tegen de "natuur" in

5. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mij en mijn kinderen zul je ook niet in een circus met dieren tegen komen. Hoop dat ze snel overal verboden worden.
    Ben er ook voor om 1 grote dierentuin in een land als Nederland te maken. Educatief en niet commercieel ingesteld waar de beesten echt de ruimte hebben en niet alles om winst draait. Tis toch belachelijk als je kijkt hoeveel dierentuinen er in zo'n klein land als Nederland zijn?

6. Popkoorn

ik snap je punt.... maar het gaat ook niet alleen over olifanten hé ik heb het ook over leeuwen of tijgers, die zijn ook kat-achtigen,
    en misschien over 200 jaar wel heel gewoon is om in je achtertuin te hebben....

nee ik ben ook niet voor.... hou de dieren maar daar waar ze horen,

maar je hoort zoveel over dierenleed... mensen die beren bijv laten dansen op hete kolen, en als ze ook maar 1 kik geven krijgen ze niets meer te eten.....

het circus is er nu eenmaal...... de mens heeft dit jaaaaren geleden bedacht..... en dat gaat niet 123 failiet ofzo,

dus dan heb ik liever het circus waarvan ik weet dat ze ruime hokken hebben, goed te eten krijgen, als ze niet willen optreden het niet hoeven te doen, ze liefde warmte en vriendschap krijgen.....

dan de dierenleed zoals hierboven beschreven.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja jij kent nou toevallig iemand en hoort en ziet daar de dignen van..maargoed..aan de andere kant zijnd e regels zo streng geworden dat ze ook niet anders kunnen...het was dus blijkbaar ooit heel anders..

en dierenleed in andere landen, dara wordt je gewoon missleijk van!

maargoed ontopic vond ik het als kind al niet leuk om te zien...heb er gewoon niks mee...en heb dus ook niet de behoefte het aan mijn kind(eren) te leren...

dierentuinen zijn idd ook weer een heel ander verhaal...hoedan ook de dieren zijn nou eenmaal in gevangenschap...dan zie ik liever voor 15 euro een ijsbeer liggen slapen, dna op zn kop staan bij wijze van

8. Popkoorn

Maar wat zou je doen dan als jou kindje over 6 jaar bijv. vraagt of hij naar het circus mag omdat alle kindjes in zijn groepje op school ook gaan....

9. fafje

fafje Niet meer actief

wat zeg je als je kind elke dag hamburgers wilt eten omdat zn vriendje dat ook mag!?

in mijn ogen is het gewoon niet diervreindelijk...en mn kind wil ik wel heel diervreindelijk opvoeden....ik zou hem dus ook mee willen geven dat kunstjes leren aan dieren niet normaal is (natuurlijk)....dus een konijntje aaien bij de kinderboerdij wel...en kijken hoe een aap klimt in bomen ook...

Kijk mocht ie bijv uitgenodigd zijn voor ene kinderfeetsje en hij wilt mee, natuurlijk mag hij gaan....
    maar hij moet wel willen, en als hij met de dingen die ik hem mee geef over dieren alsnog wilt gaan prima! hij moet het zelf natuurlijk ook kunnen beoordelen!

ik ben namelijk vroeger ook naar het circus geweest...en ik vond het dus zielig...

10. Popkoorn

eerlijk..... dan krijgt hij elke dag een hamburger...... hij word vanzelf misselijk en hoeft niet meer.... ja sorry zo "hard " ben ik nu eenmaal.

11. Popkoorn

om te leren dat kunstjes doen op paarden enzo niet normaal....dat snapt een kind toch niet zonder het zelf te zien.....

maar dat is mijn mening, ik vind dat je eerst dierenleed moet zien voor je het kunt begrijpen.

en zo zie ik het ook met die hamburger waar jij het over hebt.... als hij straks 6 is en hij schreeuwt alleen maar om hamburgers,
    prima eet je lekker misselijk..... dan begrijpt hij wel waarom mama elke dag gezond kookt en soms een keer ongezond....
    dan begrijpt hij wel waarom er niet elke dag fast food gegeten word.

ik ga straks met mijn kinderen die strijd niet aan..... ik heb regels, willen ze zich er niet aan houden dan moeten ze het maar "voelen" door zich dus bijv misselijk te eten,
    of te laat naar bed gaan en de volgende dag op school dus helemaal moe,

vind ik het echt goed dat ze dan zoveel hamburgers eten, nee natuurlijk niet, en ik zal echt niet de eerste de beste keer toegeven, maar als ze weken lang gaan zeuren dat de vriendjes elke dag een hambuger mogen eten.... dan mag hij het ook. gewoon om te laten voelen dat het helemaal niet zo leuk is dat elke dag hambugers eten.

12. fafje

fafje Niet meer actief

oke maar dan ga je er van uit dat je kidn daar ehct om blijft zeuren, hier ook regels...sorry ik mocht vroeger niet zeuren, werd ehct niet aan toe gegeven...dus dat wil ik ook niet..natuurlijk moeten we het allemaal nog zien in praktijk..

en mij gaat het niet om het paard, maa juist om de wilde dieren...ik vind het gewoon heel raar en ik wil zeker nietd at mijn kind daar om gat zitten lachen...

maar goed, we spreken nu over "stel dat je kind vraagt..."

stel dat ie dat helemala niet vraagt :D

maar mejojo, ik snap je wel daar niet van
    bijv ik rookte, toen moest ik een hel pakje zware shag maar es oproken van mn vader....(zogenaamd om te leren dat het dus niet goed is, of lekker)...voorlopig heeft dat nooit effect gehad, dus om die hanburgers nou als voorbeeld te nemen, geloof ik niet

waneer een kind zich missleijk eet aan snoep, zal het heus niet de volgende dag geeen snoep willen, allanggggg vergeten

en ook op die leeftijd snapt ene kind ehct nog niet waarom het op tijd naar bed moet omdat het de volgende dag te moe is op school...wel iets ouder ja...maarja dan nog...hoe moe ik ook was,..ik widle ehct niet vroeg naar bed het werd alleen maar later, ik ging gewoon express heeel laat pas slapen ookal lag ik al uren in mn bed

13. Popkoorn

mijn ouders hebben het ook zo gedaan...... mijn vader is zelfs politieagent.... wil je echt een joint roken omdat iedereen dat doet....... prima hier heb je er 1..... en het heeft bij ons uitstekend gewerkt. ik vind het zo goor als de sodemieter,

naar de kermis terwijl je morgen naar school moet ?? prima als je maar om 12 uur thuis bent..... en de volgende dag bleek dat zelf 12 uur thuis nog te laat was voor mij,
    ik heb er zelf wel degelijk van geleerd,

(natuurlijk was ik weken van te voren al aan het hinten dat al mijn vriendinnetjes wel mochten van hun ouders, en elke avond opnieuw vragen, en tuurlijk zeiden ze vaak nee, )

Wie niet horen wil moet maar voelen....... met andere woorden ervaar zelf maar dan waarom wij nee zeggen.
    ( dit deden ze dan wel alleen maar wanneer ze gewoon wisten hier gaat ze van leren en het is niet levensgevaarlijk )
    als ik van de brug wil afspringen is nee gewoon nee voor mijn eigen veiligheid.

een kind... ja van de leeftijd van mijn zoontje nu wel ja.... dan zou het de volgende dag allang vergeten zijn, maar ik denk met 6 jaar wanneer ze op de basisschool zitten echt niet meer hoor.

maargoed ook daar ben je als ouder zelf bij.... als je merkt dat die methode niet helpt hou je toch op ;)

ik ben zelf als de dood voor hoogte, daar heb ik echt een hekel aan, ik word al duizelig als ik op een stoel sta.... maar dat wil ik mijn kind niet leren, hij mag zelf ontdekken, vind hij hoogte leuk of niet leuk,

en tuurlijk heb je het hier over dieren, maar ik denk niet dat je van een kind van 4 of 5 al kunt verwachten te gaan huilen omdat de dieren in hun ogen "mishandelt " worden,
    hun zien na mijn mening alleen de entertaiment ervan in. en dat kun je een kind op die leeftijd ook niet kwalijk nemen,

maargoed indd zolang ze er niet om vragen hoef je er ook niet bij na te denken natuurlijk ;)
    maar ik was gewoon even benieuwd wat je dan zou doen,

14. fafje

fafje Niet meer actief

jaa die methode kan idd wel werken op die leeftijd, dus pubertijd..

tja ik zi ehet aan mn stiefzoontje die is nu 7...maar ook hij is zo'n dierenvriend, wilde al op 5jarige leeftijd alle kooien opendoen bij de kinderboerderij, want het wa szo zielig!
    het ligt er maar aan wat jij als ouder bijv zegt, op het moment dat je kinderen met dieren in contact brengt, dnek ik..
    en tja sommige kinderen zijn wijs al heel vroeg, en sommige vinden het grappig...

maarja ik vind dus lachen om wilde dieren die kunstjes doen net zo erg als lachen om iemand in een rolstoel en dat kan je een kind ook al heeeel vroeg leren...

anyway, zo zie je maar zo grappig hoe iedere ouder denkt over bepaalde dingen, en jij doet wat bij jou kinderen passen ...kan ik helemala niet over oordelen! :D nou en nu klaar hoor haha mn vingers raken lam van dat getik :p

15. Popkoorn

maar diegene in een rolstoel is toch niet zielig tenminste in mijn ogen niet,

maarja dit is een ellenlange discussie we denken er gewoon anders over ;) en mijn vingers worden ook lam van het getyp ;)

16. fafje

fafje Niet meer actief

nee klopt niet zielig, sorry..maar hoe vaak ik kinderne zie wijzen en lachen...en ouders die daar niets van zeggen...
    het is wel zielig om iemand uit te lachen, wat het ook is

17. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de dieren goed behandeld worden vind ik het niet erg om mijn kinderen later mee te nemen naar het circus.

Hoeveel mensen behandelen hun huisdieren ook niet optimaal. Geen tijd om met de hond te lopen, mag wel al eeuwen gedomesticeerd zijn ook zij hebben nog steeds behoeftes (ruimte, beweging, goede voeding etc). Hetzelfde geldt voor een kat.
    Ik wil niet eens weten hoeveel hamsters er nog samen in een kooi zitten (muv roborovski´s) of die in een te kleine kooi moeten bivakkeren.
    Konijnen kunnen slecht tegen stress en toch aait iedereen ze op de kinderboerderij.

Daarnaast kom ik weleens bij familie in een varkensstal en hoe beesten daar behandeld worden (gewoon op een normale productie manier) zou eigenlijk iedereen die commentaar heeft op een circus in een vegetariër of biologisch vleeseter moeten veranderen.

18. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Dus omdat er meer dieren slecht behandeld worden is het een circus geen probleem? Ligt het aan mij of is dat echt een hele rare redenatie?

En konijnen kunnen idd slecht tegen stress maar zijn wel heel sociale dieren die omgang met mensen vaak erg prettig vinden.

En ik ben het helemaal eens dat we eigenlijk allemaal biologisch vlees zouden moeten gaan eten... Maar aangezien het toch behoorlijk aan de prijs is snap ik dat een hoop mensen dit niet doen, wat niet betekend dat ze het niet zouden willen. Mensen doen wat ze kunnen denk ik.

Hoop vooral dat mensen bij een huisdier zich goed verdiepen in het soort beest dat ze in huis nemen zodat ze hem/haar een zo goed mogelijk thuis kunnen geven.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb er zelf ook niets mee maar als mijn dochter er graag naar toe zou willen zou ik er wel met haar heen gaan, toen ik kein was vondt ik het ook mooi..

20. Doula

Doula Fanatiek lid

May 24, 2010
    1,158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Nee.. Circus ( zoiezo met dieren ) niks voor mij.. Ik vind het ook zielig... Ik heb wel eens gezien dat de dieren met 30 graden in de volle zon stonden zonder water!!!!:$ Andere mensen / kinderen hadden dat ook in de gaten en gaven de beesten water..
    Dierenmishandeling.....:x

Share This Page