circus

Discussie in 'De lounge' gestart door Pandora, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als in een circus dieren slecht worden behandelt is dat zeker een probleem. Tot nu toe heb ik in de paar circussen die ik ooit ben geweest nooit de dieren slecht behandelt zien worden, al zullen er best wel circussen bij zijn die hun dieren niet goed verzorgen.

Als iemand daarom niet naar een circus wil is dat zijn/haar goed recht, het is mijn ogen alleen echt onrealistisch om een circus als één grote dierenmishandeling te zien als je voor andere dingen je ogen sluit.

Ik ben een paar keer bij een biggen fokker binnen geweest. De beesten zitten daar op elkaar en verwonden elkaar. Is een big niet gezond wordt het bij zijn moeder vandaan gehaald en met een paar honderd andere in een ruimte geplaatste op elkaar gepropt om dat de vrachtwagen later was dan anders die week. Een varken of big is in dit geval een product en het gaat om het halen van de bedrijf target en niet om de beweeg ruimte of gezondheid (een dierenarts is vaak duurder dan de big zelf dus economisch vaak niet interessant). Het verschil met het circus is dat de beesten in een circus meer ruimte hebben en er beter voor gezorgd lijkt te worden, al is het zo dat je de behandeling van circus dieren kan zien en de meeste mensen de behandeling van hun vlees niet willen weten. Want zoals je zelf zegt, biologisch vlees is te duur (ja, dieren beter verzorgen kost nu eenmaal meer), je kan makkelijker op een circus afgeven, kilo knallers kopen en naar de McDonalds gaan.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nou, wij zijn dinsdag naar het circus geweest, het was geweldig,

ze hadden paarden, zeeleeuwen eenden en leeuwen.

paarden deden kunstjes,... eigenlijk net als wanneer iemand erop rijdt ( is dit in jullie ogen trouwens ook dierenmishandeling ) zoals die ankie... die kan haar paard ook een buiging laten doen.... is dat dierenmishandeling ? want dat deden de paardne in het circus ook,

de paarden hadden enorme hokken, ze konden ook gewoon sociaal contact met elkaar hebben in die hokken, en ze krijgen gewoon eten en drinken.

en de zeeleeuwen deden het zelfde als wat ze in bijv het dolifinarium zouden doen... ( gaan jullie hier trouwens ook niet heen ?? lijkt me dan toch ook een vorm van dieren mishandeling ? )

en hun verblijf.... gigantische... een super groot zwembad voor hun 2tjes,

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    `wij gingen vroeger wel eens naar het circus. Vond het toen altijd wel leuk. Maar ja dat kwam meer doordat ik ook bassie en adriaan keek.

Maar heb je die prijzen wel eens gezien voor hoe lang is dat een uurtje? 15 euro ofzo... ehm nou nog niet misschien dat ik dat gaat betalen.

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    mejojo
    Je hebt helemaal gelijk. De dieren worden echt wel goed behandeld hoor. Niks mis mee. als het dierenmishandeling was geweest dan had de dierenbescherming er allang bovenop gezeten.

Deel Deze Pagina