We zoeken een naam bij Stan en Jitske (en Casper*). We hebben op de een of andere manier een voorkeur voor een naam van een E of een verwijzing naar de naam Elisabeth. We dachten aan Elia en Elias, maar die komen al soort van voor in de familie/vrienden kring. Daarna dachten we aan Ellen/Ella, Hanna, Lotta, Laura en Daan, Guus, Gijs, Floris maar die zijn het ook niet. Bedankt voor het meedenken.
Melle dacht ik meteen aan voor een jongen bij het lezen van de topictitel. Net even anders dan jullie rijtje: Elin Eline Lize Lisbeth Elsbeth Eliou Jonna Janna Nanne Hanne Lotte Hannelore Mees Moos Maas Faas Thijs Fijs Nijs Joris Boris Nieuwe inspiratie: Thirza Daphne/ Dafne Meike Cato Fien Suze Suzet(te) Mint Dieuwke Brechtje/ Bregje Fiona Brent Quin Noud Simon Mart Marten Mats Hugo Philip Ruben Teije Thijmen Tobin Tobias Xander Sander Wessel Hessel Hidde Rinze Timo Olivier Marnix David
Stan, Jitske, Casper & Ewout Stan, Jitske, Casper & Seppe Stan, Jitske, Casper & Elista Sran, Jitske, Casper & Feline
Aaron, Brent, Boris, David, Fedde, Hidde, Koen, Lucas, Maxim, Melle, Morris, Nolan, Oscar, Otis, Pepijn, Quinten, Roan, Ruben, Tristan, Wessel Aniek, Anna, Bente, Donna, Edith, Elin, Eline, Esmee, Femke, Fenna, Guusje, Indra, Lieke, Linde, Lucie, Marit, Meike, Merel, Milou, Nienke, Nikki, Pippa, Robin, Romée, Tessa, Thirza, Veerle, Vera
Super leuk hoe jullie meedenken. En echt namen die we nog nooit overwogen hebben, bedankt. We hebben gelukkig nog een poosje. Namen met M A S J C startende willen we liever niet (is in da familie al veel). En zoals de andere namen al deden vermoeden, gewoon Nederlandse namen zonder teveel poespas. Vera/Veerle, Tobias, Elise/Eline, Ruben klinken leuk, waarvan Vera en Ruben al eens bedacht waren maar het niet haalde bij mijn partner.
Hier heet m'n zoon Lennart vind ik er ook bij passen. Verder wat leuk is en geen MASJC, Bram Kylian Nick Thomas Rosalie Benthe (moet je alleen niet Klein/Lang heten)
Hij is al genoemd, maar ik moest ook denken aan Elise. Ik zag ook Eline staan, past ook prima, maar minder duidelijk een verwijzing naar Elisabeth. Elsa is nog niet genoemd, vind ik ook prima passen. Is het te ‘prinsesselijk’ dan kan Else ook nog.
Jaa Elise en Else vind ik heel leuk! En ook goed bij de anderen passen en een duidelijke verwijzing naar Elisabeth!
Hoe denken jullie over Dion of Dionne. Als we de verwijzing loslaten. Elise, Eline, Elsa ed vinden we toch niet zo mooi. Ellis hebben we al in de familie, net als Elske en Eliza. De vernoeming laten we even los. Of Hanne/Hanna voor een meisje? Of Paul/Paula?
En Elif misschien? Dion/Dionne vind ik heel mooi! Hanne en Hanna oke maar niet super. Paul vind ik wel leuk, maar Paula niet.
Dion voor een jongen en Dionne dan voor een meisje neem ik aan? Hm zelf vind ik dat niet zo’n mooie naam, maar nou ook weer niet heel lelijk ofzo. Ik denk alleen wel aan Dionne Slagter (Onnedi) en dat vind ik niet zo’n leuk mens. Paul/ Paula vind ik al helemáál niks. Veel te ouderwets, vooral Paula. Hanne voor een meisje wel oké. Hanna vind ik dan ook weer helemaal niks (zo zeurderig).
Dion/Dionne vind ik heel ander soort namen (Dion vooral). Dianne of Lianne vind ik dan mooier, geloof ik. Hanne en Hanna vind ik erg leuk bij (Hanna vind ik leuker en mooier dan Hanne). Paul vind ik wel oké, Paula vind ik niet mooi, te ouderwets inderdaad en ik vind het ook los daarvan gewoon geen mooie naam.
Dionne en Hanne zijn leuk. Misschien nog: Lenne Imme Gwen Flori Wiep Silke Lena Ide Otte Tijn Roel Wout Koen Rens