Ik heb in het verleden ook Citalopram gebruikt. Ben onder begeleiding van een psychiater af gaan bouwen en gestopt. Wat een hel! Werd toen ik gestopt was bijna meteen weer ontzettend depresief. Was net voor Kerst en wou niet eens meer Kerst vieren (terwijl ik daar altijd het hele jaar naar uitkijk). Ik ben erdoorheen gekomen met veel moeite. Ongeveer 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met Sertraline (in het verleden ook al gehad). Ik was ook echt bang dat dit niet kon icm een zwangerschap. Maar inmiddels zijn er echt veel onderzoeken geweest naar antidepressiva tijdens de zwangerschap. Veel artsen zijn er idd van overtuigd dat de stress die je ervaart van het stoppen schadelijker is voor je kindje dan de medicatie zelf. Heb dit zelf ook al meerdere malen besproken met mijn psychiater en psycholoog. En je kan dan idd naar een pop poli waar je dan begeleiding krijgt van een psychiater, gynaecoloog/verloskundige en kinderarts. Ik zelf hoef dit niet omdat ik al onder behandeling ben bij een psycholoog en psychiater en dan gewoon naar een verloskundige kan. Een vriendin van mij is vk en doet regelmatig bevallingen van vrouwen die antidepressiva slikken. De kans is er idd dat een kindje na de geboorte 'afkick' verschijnselen heeft zoals meer huilen in het begin of in het begin meer moeite met de voeding. Mijn vriendin zei dat dit niet vaak voorkomt. Ik weet wel dat ik wanneer ik hopelijk zwanger ben sws in het zkh moet bevallen en na mijn bevalling 24u moet blijven zodat ze mijn kindje kunnen observeren. Meestal ligt je kindje dan gewoon bij je op de kamer. Op internet is een lijst te vinden waarop de veiligheid van de soorten antidepressiva tijdens de zwangerschap staan. Sertraline staat op 1 of 2 en kan ook tijdens borstvoeding gebruikt worden. Dit heeft mij allemaal wel echt gerustgesteld.