twijfel

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by jonneke, Dec 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jonneke

jonneke Lid

Nov 20, 2007
    84
    0
    0
    magazijnmedewerker
    Ossendrecht
    Hallo Meiden,

Een tijd geleden zijn wij naar de gyno geweest. De uitslag was minder 5 mlj zaadcellen. Eind januari krijgen we de uitslag van de 2de test. De gyno maakte wel duidelijk dat de kans op grote verbetering zeer klein is en dat we naar moesten denken over iui.

Ondanks ik onregelmatig ben en mijn vriend gemiddeld maar 4x per week thuis hebben wij toch besloten het nog een jaartje aan te zien

Nu het steeds dichter bij datum van de gyno komt begin ik steeds meer te twijfelen. Telkens dat piepstemmetje dat zegt dat het super lang kan gaan duren.

Herkenbaar? Wat hebben jullie gedaan?

2. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Wij staan nu op de wachtlijst voor
    icsi, en nu begin ik te twijfelen! Voor ons is iui eigenlijk geen optie, maar ik zou het wel graag willen. Eerst wou ik alles zo snel mogelijk; t liefst vandaag nog de icsi en meteen zwanger (bij wijze van spreken nauurlijk), maar nu is t besef een beetje doorgedrongen dat dat onze 'laatste' mogelijkheid is. Aan de ene kant wil ik graag snel zwanger zijn (maar wie wil dat nou niet), maar aan de andere kant t liefst wel op de 'normale'manier.

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi Jonneke,
    Ik begrijp je twijfel wel, ook al zitten wij in een andere situatie. Bij ons is er niets gevonden bij de onderzoeken en we mogen in februari in principe starten met IUI. Maar daar twijfel ik ook voortdurend over... Als ik weer ongesteld ben dan denk ik: ja, ik wil NU IUI. Maar als het weer voorbij is en het leven weer verder gaat dan denk ik: het komt wel een keer. We zijn gelukkig, we hebben het goed, we wachten wel af.
    Maar aan de andere kant... IUI (zeker zonder hormonen) is lang niet zo belastend als bijv. ICSI en IVF... Zo blijf je heen en weer gaan :) .
    Volg je gevoel en maak op een gegeven moment gewoon de afspraak: zó gaan we het doen (dat moeten wij ook gaan doen ;) ).

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je moet doen waar je je het beste bij voelt. Wij zijn vrij snel met IUI begonnen, ik heb een onregelmatige cyclus (PCOS) en de zaadkwaliteit is bij ons ook minder goed. Dus wij zagen het niet zitten om zelf nog te proberen, aangezien we de zekerheid hebben dat de kans op een spontane zwangerschap erg klein is. Maar als jij liever nog even wacht, moet je dat gewoon doen.

Share This Page