Voor op vakantie ben ik op zoek naar leuk knutselmateriaal. We gaan naar Schotland dit jaar, en het is daar vaak slechter weer. We zitten ook ver buiten de bewoonde wereld. Mijn middelste van dan 6 is dol op knutselen. Mijn 8 jarige zoon vindt het ook wel leuk om mee toen doen. maar wat koop ik dan? Ik bestel via Aliexpress een setje diamond painting voor dochter, maar wat nog meer? Iemand tips?
Hier zijn bij veel meiden van die leeftijd de kleurboeken van Top Model en de kleur en knutselboeken van Jill helemaal top. Kunnen ze zich behoorlijk lang mee vermaken. Of je zoon dat ook leuk vindt heb ik geen idee.
Chenille draad, play mais, klei, karton, vouwpapier, wiebeloogjes, stroken papier , lijm, voorbedrukte knutselboeken (action), stiften, ponsen Chenille draad is leuk om mooie dingen te maken maar misschien nog wat lastig, play mais kun je het zo makkelijk en moeilijk maken als je zelf wil. Klei heb je ook kleine setjes van ses met letters of een politie popje met moter waar je van de klei haren/snor, handboeien, megafoon etc mee kan maken (action) Karton en vouwpapier is een mooie bais om op het platte vlak als 3d wat leuks te maken. Wiebeloogjes is super om zelf wat te tekenen of te knutselen en dan oogjes op te plakken. (Lading gekocht bij ali express voor heel weinig) Stoken papier voor muizentrapjes (armen en benen) of vlechtmatjes /vlechtmandjes. Ponsen is een keer wat anders en kun je mooi versieren, en je hebt ook van die dingen waar je het papier in kan stoppen en dan moet je draaien en komt er geribbeld uit of met een opdruk. Geen idee hoe het heet. Voorbedrukte knutselboeken zijn handig als ze het even niet weten wat ze willen of gewoon omdat het er leuk uit ziet. Stiften en lijm is altijd praktisch. Aks ze het niet meer weten kunnen ze misschien samen wel een spel verzinnen. Van dozen (eetwaar) kun je weer leuke dingen maken.
Ik vergeet te zeggen dat je natuurlijk uit de natuur ook de meest prachtige dingen kan halen om met je eigen spullen verder te decoreren. Misschien is touw dan ook handig
Bedankt! Playmais had ik nog niet aan gedacht, hebben ze eerder gehad en vonden ze geweldig. Dat chenille draad (nooit geweten dat het zo heet ) is ook erg leuk, en topmodel boeken zal ze ook wel heel leuk vinden. Maakt ook niet echt uit dat de oudste dat niet leuk zou vinden, hij is minder van het knutselen dan dochter. En de standaard dingen gaan inderdaad ook mee, lijm, papier, vouwblaadjes, stroken etc. Maar ik weet nu wat ik verder nog op kan zoeken. Meer tips blijven welkom
Ik weet ff niet hoe t heet, maar zo'n apparaatje waar je bloemen en blaadjes tussen kunt doen om die te drogen. Dan kun je daar in de omgeving steeds bloemen en blaadjes zoeken en daar uiteindelijk een mooi werkje van maken.
ZL van 8 houdt niet zo van knutselen, maar afgelopen kerstvakantie heeft hij een sokaap gemaakt, dat vond 'ie wel heel erg leuk! Wij deden het met de naaimachine, maar gewoon met naald en draad kan ook makkelijk. En niet knutselen, maar misschien kun je een 1000 stukjes puzzel meenemen? Dat vinden mijn kinderen ook wel leuk om samen te doen als het slecht weer is. Zijn we zo een paar dagen verder voordat 'ie klaar is .
Ik neem een paar SES setjes mee, kleine knutselprojectjes en weegt weinig. Daarnaast een scoenendoosje met lijm, schaar, touw, glitters enzo en dan inderdaad knutselen met de natuur. Stenen schilderen en versieren is superleuk, daar kan je diertjes van maken of gewoon verven. Zelf een bellenblaas maken met stokjes en touw.
Ik vind vouwblaadjes echt super. Of van die papierboeken met verschillende kleuren en diktes papier. Dl is pas 3,5 maar ze knipt en plakt die knipsels weer op, en wij kunnen er ook origami mee vouwen, of vliegtuigjes natuurlijk!