Woensdag avond werd zoon ineens ziek. Echt 'zomaar' uit het niets ineens hoge koorts. Ene moment nog lekker aan het spelen, en ineens omgedraaid naar ijskoud en hoge koorts. Maargoed, die koorts is gelukkig gezakt tot 38-38.5 en voelt zich ook weer iets beter. Alleen werd hij vanmorgen wakker met vlekjes. We zijn op een camping en gister is hij even bij de schuimparty geweest. Tot zijn knieën heeft hij daar ingestaan en wilde toen gelijk weer weg. Ik dacht ook gelijk dat de vlekjes daar van kwamen, alleen bereid het zich uit. Ook op plekken waar geen schuim heeft gezeten, zitten de vlekjes. Dacht zelf mogelijk 6e ziekte? Maar kan dat nog, met 8 jaar? Lees dat vooral kleinere kinderen dat krijgen. Het lijkt niet op warmte uitslag, en afkoelen heeft ook niet geholpen helaas.
Lijkt mij toch ook de 6e ziekte idd. Ik lees op thuisarts.nl dat het voornamelijk voorkomt bij kinderen van 6 maanden tot 2,5 jaar, maar dat het ook bij volwassenen soms voorkomt. Dus lijken mij andere leeftijden ook niet uitgesloten. Beterschap!
Lijkt mij ook 6e ziekte. Hier hadden ze ook eerst koorts en ziek. Toen de vlekjes eruit kwamen zakte dat en waren ze ook weer beter. Alleen hadden ze toen nog de vlekjes!