Ik ben enorm op zoek naar herkenning haha... Ik vraag me af of onze dochter een uitzondering is. Ze is nu bijna 5 jaar en wordt nog steeds iedere nacht een keer wakker. Ze wordt dan huilend/jammerend wakker. Wil dan dat we even bij haar gaan liggen. Na een aai over haar bol slaapt ze binnen een paar minuten weer. Maar al 5 jaar lang ons bed uit gaat nogal opbreken. Heel af en toe slaapt ze overigens wel door. Ze is altijd al een orustige slechte slaper geweest, en gebeurtenissen overdag hebben altijd invloed op de nachten. Van de HA heeft ze zelf een tijdje medicatie gehad. Zo jammer want onze baby (alhowel, dreumes inmiddels) slaapt wel heerlijk door.
Ik had dat als kind ook, werd tot mijn 10e -en later ook nog wel, - 's nachts veel wakker. Volgens mijn moeder met periodes wel 6x per nacht (arme mama! ) Dan was het ook even troosten en weer verder slapen. Ik droomde heel veel werd vaak in paniek wakker. Onverwerkte prikkels en onrust kwamen 's nachts terug, er was niets aan te doen. Mijn zoontje heeft dit ook en gezien mijn jeugd ga ik ervan uit dat dit nog wel even zo blijft. Wat wij proberen is 's avonds rustig naar bed te gaan en uitgebreid de dag door te praten (maar dat zullen jullie ook wel doen?) Ik vraag altijd of hij nog iets wil vertellen, dat doet hij dan ook en vraag hem wat hij het allerleukste vond vandaag of wat indruk heeft gemaakt. Ik denk dat je weinig meer kunt doen dan haar de mogelijkheid te geven om de gebeurtenissen van de dag met je door te nemen en je er verder bij neer te leggen. Er is niets zo fijn als je mama of papa naast je als je wakker wordt en je je niet zo fijn voelt. Zelf vind ik het helemaal niet erg om er 's nachts even uit te moeten om mijn zoontje die veiligheid te bieden. Het is immers geen spelletje of tijdrekken. Wordt ze echt wakker en kan ze vertellen wat er is of slaapt ze half?
Hier hebben we inderdaad ook lange tijd nachten gehad van wel 8x per nacht. Dat is gelukkig niet meer. Ook had ze heel veel nacht-terrors, dat is nu ook nog maar sporadisch. Het lastige is als ik eruit ben geweest duurt het gerust weer 2 uur voordat ik in slaap val. Daardoor heb ik cronisch nachtrust tekort. Ook als mijn man eruit gaat ben ik toch wakker. Ze wordt echt wakker en weet dat ook de voglende dag nog
Hier duurde het tot ze dag en nacht zindelijk was.. Toen was het ineens over. Nu wordt ze nog wel wakker maar dan meer om naar het toilet te gaan of wat te drinken en dat doet ze helemaal zelf. Dus ik zie dat pas als ik tegen het ochtendgloren wakker wordt omdat er licht brandt in de douche Maar het breekt je wel op ja... Want dat in slaap vallen idee in de nacht gaat niet altijd even soepeltjes... Nadeel van dat ik nu rond een uur of 5/6 wakker wordt van het licht is dat ik daarna ook niet meer slaap. En vervolgens om 11 uur bekaf ben.
Ze hoeft 's nachts nooit naar de wc dus daar word ze niet wakker van. En zij slaapt opzich heerlijk uit dus maakt haar uren wel. Maar ik dus helaas niet....
Hier het geval maar voornamelijk bij (te) drukke dagen, prikkels kan ze dan 's nachts niet verwerken waardoor je elke 45min weer aan dr bed zit. Hadden vorige week BBQ met de hele buurt, meisje om 2130 in bed en zijn tot 3.30 elke drie kwartier met haar bezig, huilen, jammeren, huilen...heel zielig. Wij proberen de dagen, en vooral avonden, ook zo rustig mogelijk te houden dus want meiske is daar te gevoelig voor... Echte tips heb ik dus helaas niet behalve niet teveel prikkels, maar dat doe je vast al. Hebben op gegeven moment nog een beschermknuffel ingevoerd dat hielp ook wel eventjes...
Zo herkenbaar tot anderhalf jaar geleden! Hier ook een meisje dat zo onrustig sliep en duidelijk moeite had om alle prikkels van overdag te verwerken in haar slaap. Ja tot anderhalf jr geleden want toen zijn we twee maal met haar bij een goede osteopaat geweest. Hij heeft de zenuwen los gemaakt in haar nek zodat de hersenen beter alle zenuw prikkels kunnen verwerken. Na een paar wkn merkten we echt resultaat! Ze ging gewoon doorslapen!!! Kan het je echt aanraden om eens te proberen! Slaapproblemen - Osteogroep