Cito's kleuters

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nedyse, Jun 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

hier maken ze ook gebruik van KIJK! volgsysteem, en deze wordt uitgebreid besproken in het rapport en tijdens het gesprek. Dat is ook iets wat de juffen invullen obv eigen obervatie en indrukken omtrent het kind.
    cito wordt eigenlijk amper besproken..

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ben jij zo bang dat er een 'label' op je kind wordt geplakt?
    De groep 1-Cito maakt onderdeel uit van het leerlingvolgsysteem, zo kunnen ze dus zien hoe een kind zich ontwikkelt. Meer zegt het niet; je kan er niet voor slagen of zakken, er wordt geen waarde-oordeel aan gekoppeld.

Ik hoorde van mijn zoon (groep 1) dat hij vorige week uit een boekje mocht werken. Hij vond het heerlijk.

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik kreeg een paar weken terug ook een pakketje stencils in mijn hand gedrukt van mijn dochter en ze was reuze trots op haar werkje en de sticker die ze verdient had. Het leek erg op de cito zoals ik die in verhalen gehoord had, dus ik denk dat ze deze ook gedaan heeft. Ik hecht er nog niet zoveel waarde aan. Als ze maar met plezier naar school gaat maakt het me (nog) niet zoveel uit of ze sterk of zwak is op school.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Jep, maar daar wordt in heel veel gevallen niet naar gekeken. Goed scoren op cito staat toch haast gelijk met een universitaire opleiding voor sommige ouders/leerkrachten. Schoolkeuze en alles hangt ervan af. Ouders die in paniek raken als hun kind een lagere score heeft op de cito terwijl hun kind met een dijk van een rapport thuis komt. En op dat moment vraag ik me af, wat is dan belangrijker?
    Zelfs het rijk hecht ontzettend aan de cito. Ik zeg afschaffen...

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet alles gelezen, maar ben juf van groep 1.

dit jaar voor het eerst geen cito's in groep 1 afgenomen, omdat we nu werken met KIJK. andere jaren wel Cito's in groep 1, maar altijd pas na minimaal 3 maanden onderwijs. De kinderen uit de groeigroep (gr. 0) in principe gewoon helemaal niet, pas in het volgende jaar. Behalve als we twijfelden om ze niet eerder door te laten stromen naar groep 2.

Share This Page