Ziet er ook erg leuk uit. Ik ken het nog wel van vroeger. (laaang geleden ) Zie dat het nu ook voor vanaf 2 is. Heb je dan een beginnersset nodig? En is het leuk?
Mijn dochters vonden/vinden het allebei heel leuk. De boekjes vanaf 2 zijn wel heel makkelijk, maar daardoor begrijpen ze wel snel wat de bedoeling is en kunnen ze daarna de wat moeilijkere boekjes goed doen (eerst gaat het meer om 'hoe werkt loco nou eigenlijk' en minder om de opdrachtjes, zeg maar). Mijn oudste doet nu nog steeds graag Mini Loco, de jongste Bambino Loco. Wij hebben zo'n beginnersetje met de loco-set + twee boekjes meen in. Maar boekjes kun je ook heel goed los krijgen, dus makkelijk aan te vullen.
Yep, je hebt zo'n basissetje nodig (met houder en 6 blokjes/steentjes) en boekjes. Vaak zit zo'n basissetje ook wel samen met een boekje verkocht. Zoontje vond het vanaf 2 al echt leuk.
Hier niet zo enthousiast. Dl is liever actiever(?) bezig (met knikkerbaan bouwen of verkleden, kniutselen - dat soort dingen).
hier is de bambino loco ook een hit. de oudste ging al snel over op de gewone mini loco die daarna komt. jongste is nu nog druk bezig met de bambino en enkele makkelijke boekjes van de mini loco.
Per soort {Bambino (6), Mini (12), Maxi (24), Pocket} heb je een aparte controledoos nodig. Je kunt kiezen om een basisset te kopen (controledoos + 1 of 2 boekjes) maar je kunt ook kiezen om een losse controledoos te kopen en naar keuze losse boekjes te kopen.
Bambino loco is hier een grote hit, onze 2 jarige weet precies hoe het werkt en kan binnenkort al wat moeilijkere boekjes doen denk ik
Hier begint het nu interessant te worden. Zoontje is nu ruim 2,5. Moet wel zeggen dat hij het boekje van woezel en pip heeft en dat is van 3-5 jaar, dus was eerst nog net wat te lastig. Wellicht dat de boekjes die vanaf 2 jaar zijn wat makkelijker zijn, maar moet eerlijk zeggen dat zoontje er eerder eigenlijk ook niet het geduld en de concentratie voor had. Hij begint nu wat meer rust in z'n kont te krijgen.
Mijn oudste heeft het wel veel gedaan, toen hij net 2 was, maar al snel was het niet zo interessant meer merkte ik, hij speelde veel liever samen een spelletje. De tweede heeft het nooit leuk gevonden, en de derde zie ik dat nu met net 2 jaar echt nog niet doen, die snapt een houten puzzel nog niet eens
Bij twijfel in je die vaak ook lenen bij de bibliotheek. Je hoeft dus niet heel veel boekjes te hebben als je die ook kan lenen. Tweedehands is ook een optie we kwamen laatst toevallig de gewone loco tegen in een doosje met boekje voor 4 euro bij de kringloop. De Bambino loco hebben we tot nu toe geleend bij de bieb, hij vind het wel leuk en snapt het ook maar speelt liever een gewoon spelletje.
Heb er nog wel een liggen waar zo ongeveer nooit mee gespeeld wordt ... Was hier absoluut geen hit. Bij alle 3 de kinderen niet. (ik was zelf zo'n fan van mini loco! Mijn ouders hebben 'm zelfs nog bewaard, maar ook daar kijken mijn kinderen niet naar om, nog geen seconde...)
Onze oudste heeft het gekregen toen ze 2,5 was en die kom het vrij snel spelen. Alleen vond ze het al gauw niet heel interessant meer. Nu is ze 4,5 en vindt ze af en toe mini loco wel weer leuk. De jongste is 2 jr en 4 mnd maar die kan er nog niks mee. Hij maakt puzzels van meer dan 30 stukjes maar dit snapt hij niet. Of hij wil het niet want hij is ook gewoon te eigenwijs om even te luisteren hoe het moet... Meestal gaat hij namelijk puzzelen met de gekleurde stippen op de achterkant... Maar misschien vindt hij het over een tijdje wel leuk.
Mijn beide jongens vonden het eventjes heel leuk.. Maar eenmaal die boekjes 2a3 keer gedaan en de lol was eraf. Toen werd het te makkelijk. Ik had 4 boekjes, dus ze konden wat afwisselen, maar het trok gewoon niet lang. Voor de prijs, had ik het achteraf liever bij de spelotheek/van een vriendin geleend..
Hier is het nu (1,5 jaar) al een hit! Heb het boekje voor 2 jaar erbij gekocht en een woezel en pip set (2 boekjes en de basisdoos). Natuurlijk snapt hij het idee nog niet zo heel erg goed, maar bijvoorbeeld in het woezel en pip boekje staan 6 plaatjes van figuurtjes die verstopt zitten (je ziet dan alleen de oortjes oid). Ik pak dan een steentje, vraag hem wie daar op het plaatje is en waar die nog meer is. Hij weet het al aan te wijzen en het blokje erop te leggen. Het controleren enzo snapt ie natuurlijk nog niet, maar al met al vind ik dat het al wel goed gaat!
Tegen een kleine vergoeding stuur ik 'm zo naar je toe . Denk niet dat het hier gemist gaat worden, ha ha! (mag me pb-en als je wil)