Rugklachten (spit)

Discussie in 'De lounge' gestart door Tess27, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Hallo dames..

Hele week al pijn scheuten in mijn rug en gister avond weer goed doorheen gegaan.. Gebeurd me echt 4/5 keer per jaar. Kan vervolgens niet meer recht op staan/lopen , doe natuurlijk wel steeds opstaan want stil zitten is ook niet goed.
    Dokter zei vandaag dat het spit is en ik er niet veel mee kan, ik denk dan hallo ben 28 en doe niks geks, toch niet normaal..
    Maar ze stelde wel manuele therapie voor , heb gebeld en pas over 2 weken plek bij verschillende.

Hebben jullie nog tips of oefeningen???? Werk niet nu. Ivm onderschrift en niemand me wil in dit traject maar dat wisten we van te voren. Dus door werken komt het niet die rug klachten.

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Dit is een van de oefening die de pijn zal verlichten, tenminste bij mij.

Veel uitrekken (streching out) sorry mijn nederlands is niet goed. Ik weet dat het pijnlijk is in het begin maar je merkt het straks dat de pijn snel verminderd.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,8 KB
      Weergaven:
      56
  3. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Deze oefening helpt ook.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      0
  4. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Dankje!

Ga zeker proberen. Zo liggen met mijn benen gaat ook juist goed.. Hier heb ik tenminste iets aan aangezien de therapeut pas kan wanneer de pijn weg is ;)

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het ook heel af en toe en het is heel erg vervelend idd. Dan loop ik echt raar en in het begin is ht eng om die oefening te doen vanwege de pijn. Hopelijk wordt je snel beter.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat bij mij hielp was slapen op de rug met een opgerolde handdoek onder de knieën. Op die manier kantelt je bekken en ligt het beter voor je rug. Bij mij hielp het goed misschien bij jou ook.

Sterkte ermee.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kussen tussen je benen als je op je zij ligt.

Veel rekoefeningen doen, zoals op de plaatjes.

8. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Thnx dames!!!

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik zweer bij mckenzie therapie! Ik heb meerdere jaren last gehad van mijn rug (spit, versleten tussenwervel schijven). Afgelopen jaar weer onder behandeling geweest door rugpijn.. Het is even doorzetten, maar ik ben nu weer 5 maanden pijnvrij.

Deel Deze Pagina