We krijgen 2 nijntje over ongeveer 1 week

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanJordy, 27 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik heb vroeger toen ik klein was altijd konijntjes gehad. Super leuk vond ik dat toen om ze te verzorgen enzo.

Nu had een vriendin van mij een nestje en nu krijgen we 2 meiden daarvan. Als het goed is komen ze over een kleine week ongeveer hier.

Heb er super zin in, maar ben weer een beetje vergeten waar je op moet letten enzo.

Ik weet dat ze kunnen gaan vechten als ze in de puberteit komen. Ze adviseren ons om ze evt. rond 6 maandjes te steriliseren. We willen toch nooit een nestje.

Ze krijgen een groot hok (soort kippenhok maar ook geschikt voor konijnen), en we willen ze evt. ook in een ren laten lopen, los kan niet want we hebben zand/tuin.

Wie heeft er nog tips?

Onze kindjes mogen alleen met mama of papa naar de nijntjes en ik wil ze ook leren ze niet zomaar op te pakken, maar ze naar je toe te laten komen (mijn vriendin is ze al enigzins tam aan het maken).

Dusse tips zijn welkom. Ik wil alles weten haha. Wat je het beste als bodembedekking kunt nemen, ik las dat je ze zindelijk kunt maken, waar spelen ze mee, wat kan ze ze allemaal te eten geven enz.

We kopen trouwens niet in een opwelling 2 konijntjes, hebben er goed over nagedacht. Dacht er al langer over (hebben eerst een hond gehad, maar die is nu alweer 3 jaar dood helaas), en nu mijn vriendin een nestje had koop ik ze daar liever dan in een dierenwinkel.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je hebt van die metalen ballen waar je hooi in kunt doen, dan hebben ze wat extra te doen. daarnaast in de dierenwinkel wel het een en ander.
    Maar ook keukenrollen (het karton ervan) kun je gebruiken, bijvoorbeeld door hooi in te doen.
    Ik zou 2 water & voeder plekken maken. Zodat ze gescheiden kunnen eten en drinken.

Ik gebruikte houtvezel kattenbakkorrels op de bodem in het hok met eroverheen zaagsel of stro. Een aparte bak met vulling kan helpen voor het zindelijk maken.
    Gebruik geen kranten ivm giftig inkt.

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Op bunnybunch (site) kan je veel info vinden. (ook op het forum)

Tja, waar op letten. Vooral dat ze voldoende ruimte hebben. En er moet altijd hooi in het hok aanwezig zijn. Inenten, al doe ik dit zelf niet. Maar volgens de meesten wel aan te bevelen.

Veel plezier van je nijnen!

Deel Deze Pagina