Hallo dames! Ik zit enorm te twijfelen of ik een flessenwarmer aan zal schaffen of niet. In de eerste instantie zei ik dat we de magnetron wel hadden maar het is misschien toch wel makkelijk. Ik kan later natuurlijk altijd nog kijken voor als we op vakantie gaan. Ik maak straks gebruik van Avent flesjes en zou het ook wel makkelijk om hem in de auto te gebruiken. Wat vinden jullie? Als je een flessenwarmer gebruikt, welke raden jullie dan aan?
Wij hadden de flessenwarmer van de Prenatal, gewoon eigen merk. Daar passen de flessen van Avent ook in (gebruikten wij ook). De flessenwarmer hebben wij alleen op vakantie gebruikt, dus daarom wilde ik er graag één waar zo'n auto-stekker bij zat. En dat had die van de Prenatal. Fijne prijs ook, ik meen iets van 29,95 euro.
Jah hier zat ik ook al aan te denken . heeft Avent geen flessenwarmer met auto adapter? Kon er eigenlijk niet zo veel over vinden. Heb verder alles van philips en misschien wel leuk om alles van het zelfde te hebben.
Ik heb ze allebei, maar gebruik ze voor het opwarmen van een flesje geen van beiden. magnetron verwarmt ongelijkmatig en flessenwarmer maakt het al snel te heet. Ik gebruik gewoon de waterkoker en als t flesje teveel is afgekoeld, dan vul ik een mok met gekookt water en zet het flesje daar even in, wordt de voeding ook warm van. Die flessenwarmer is dus voor niets aangeschaft, wat mij betreft, maar gelukkig was ie niet zo duur.
Wij hadden voor onze zoon ook een flessenwarmer aangeschaft omdat mn vriend dacht dat het wel handig was. Maar heb hem toen zeer weinig gebruikt. Flessen maakte ik gewoon met koud water uit de kraan aangemaalt met heet water uit de waterkoker. Potjes maakte ik warm in de magnetron (even goed roeren voordat je het de kleine geeft) Nu gebruik ik mn flessenwarmer 2x per dag! Magnetron is stuk en mn zoon drinkt graag nog warme melk tussen de middag en ook gebruik ik hem weer voor mn potjes. Dus je kunt best zonder,behalve als je magnetron stuk is En je moet een beetje geduld hebben omdat een flessenwarmer wat minder snel warm maakt dan een magnetron. X
Ligt eraan wat je wilt, met borstvoeding mag je de voeding niet opwarmen in de magnetron dus dan is een flessenwarmer een uitkomst. Bij kunstvoeding zal ik er geen kopen.
Wij hebben de fleesenwarmer alleen gebruikt wanneer ik aan het werk was, omdat ik borstvoeding gaf. Als je flesvoeding geeft, hoeft het denk ik niet en kan de magnetron het beste werken. Bij borstvoeding mag je het alleen opwarmen in de flessenwarmer of in een heet pannetje, vanwege vetdeeltjes in de melk die ongelijk matig opwarmen in de magnetron. Er zijn ook flessenwarmers van isi, die kan je ook in de auto gebruiken. Dat is natuurlijk wel handig wanneer je op visite gaat en een lange auto rit maakt of als je op vakantie gaat. Wij hebben deze, Flessenwarmer FWI-2 / 220V-12V.
Voor de bv heb ik de flessenwarmer wel gebruikt. Hadden een "dure" van avent, maar er zijn vast wel goedkopere die ook goed zijn.. Maar als je fv gaat geven zou ik het niet kopen. De voedingen hebben we gemaakt met de magnetron. In de auto hadden we een thermosfles met gekookt water mee, en een fles met koud water dat mengden we dan op temperatuur. Op vakantie zou ik dan ook eerder een waterkoker op 12v meenemen, kun je zelf ook even wat drinken
Moedermelk warm je veiliger op in een fleswarmer. Je moet er dan wel eentje nemen die 'langzaam' is en aubainmarie verwarmt. De moderne snelle zoals Philips die op stoom werken verwarmen net als een magnetron te onregelmatig, waardoor je in de voeding hotspots kunt krijgen. Kunstvoeding maak je het snelste als je het poeder oplost in de helft van het water net van de kook (gewoon uit de ketel) en dan aanvullen met de helft koud water (poeder lost beter op in heet water).
Ik heb nooit een flessenwarmer gehad en ook nooit gemist. Thuis gebruikte ik gewoon de magnetron en onderweg een thermosfles mee, en in café's/restaurants heb ik ook wel eens om water gevraagd
ik zelf ben een beetje tegen opwarmen in de magnetron. zoiezo vanwege de hotspots maar ook omdat de magnetron 95% van de vitaminen laat vergaan. en veel straling.. nu denk je mischien ja maar de voeding doe je toch later bij de water.. ja dat klopt maar ook in water zitten vitamientjes tegenwoordig zijn er flessenwarmers waarbij jezelf de temperatuur kunt instellen. het duurt wel wat langer met een flessenwarmer maar is naar mijn mening wel gezonder.
Ik denk dat ik het bij een magnetron houd, mocht dit niet bevallen is een flessenwarmer zo gehaald toch?
Hebben we het hier over opwarmen van moedermelk, of flessenvoeding? Wij doen moedermelk met de flessenwarmer. Wij hebben er eentje van philips, met verschillende standen. Zo kan je er perfect voor zorgen dat het flesje nooit te warm wordt. Nog geen énkele keer te warm gehad En ja, het duurt wel eventjes, maar de microgolf duurt ook (moedermelk mag je enkel op de laagste stand daarin, dus dan ben je algauw even lang kwijt), en wij zetten nu gewoon het flesje op, gaan dan de kleine in een nieuwe luier steken, en dan is het al klaar. Microgolf is eigenlijk een heel gedoe vind ik persoonlijk. Je vergeet wel eens de wattage terug aan te passen, en dan sta je daar met melk dat je mag weggooien. En elke microgolf is anders, dus 1 minuutje bij je thuis wordt algauw 30 seconden op een ander, en hup, weer melk voor de vuilbak. Nee, geef mij de flessenwarmer maar
De Philips Avent flessenwarmer is bij bol.com maar 28. Is nog hoedkoper dan Prenatal huismerk. Ik ga hem daar kopen denk ik.
Ik had er eentje gehad. En ben hem snachts gaan gebruiken toen bv helaas niet meer ging. Ik had fleswarmer, poederbakje met voeding en fles op nachtkastje. Water haald ik in badkamer, moest toch plassen. Fles klaarmaken, in fleswarmer ondertussen kleine verschonen en dan was fles ongeveer ook klaar. Daarna nooit meer gebruikt.....