Citroen C1

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

wie heeft toevallig deze auto? Ben je er blij mee en rijd het ondanks de 1.0 motor, een beetje door? Wat zijn de nadelen?

Mijn auto wordt verkocht eerdaags, dat is een Ford Mondeo maar ik vind hem te groot en te duur.

Ik ben benieuwd.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb een aantal jaar terug voor de Peugeot 107 gekeken. Is dezelfde auto (toyota, Peugeot en citroen hebben samen deze auto laten maken). Omdat ik zelf een Peugeot had ben ik voor de107 gaan kijken maar er zit qua prijs toch wel verschil terwijl het dezelfde auto is. Zelf vond ik hem heel klein. Mijn man is lang en kon er zelf niet goed achter het stuur. De kofferbak is ook heel klein. Kleiner dan de matiz. In de matiz kon met een hoop gepuzzel de bugaboo maar in de 107 met geen mogelijkheid. Wij zijn toen voor een andere auto gegaan weet dus ook niet hoe hij rijdt want met 3 kindjes had ik een iets grotere kofferbak nodig voor een kinderwagen of boodschappentassen. Want met 3 kindjes zijn alle zitplaatsen bezet.

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een Citroën C1, vijfdeurs. Heerlijk autootje! Met optrekken bij het verkeerslicht ben je zo weg (lichte auto), maar op lange afstanden leg je het wel af tegen 'grotere' auto's. Maar de C1 is juist een stads-auto en niet voor lange afstanden (kan wel, maar ik zou het niet doen.)

Voor lange afstanden gebruiken we vriend's auto (ford focus) en met mijn autootje doen we alles hier in de buurt.

Laat maar weten als je nog vragen hebt. Ik ben in ieder geval heel happy!

4. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Vind het een fantastsich autootje. C1/107/aygo zijn eigenlijk een drieling op de weg. Ik ben ook vrij lang, nou ja, voor een vrouw dan, 1,80 m. Beenruimte zat, daar is echt niet op bespaard. De kofferruimte is vrij klein, daar past net een kratje bier in. Daarom heb ik een 5-deurs, boodschappen gaan bij mij in een krat/ tas op de achterbank. Ook met kids is 5-deurs natuurlijk veel handiger. Onze Joolz Day past overigens wél in de kofferbak, ff passen en meten dan...
    Auto is erg zuinig en is wegenbelastingvrij, ook na 1 juli 2012..
    Ik wil mijn auto de eerste jaren echt niet meer kwijt. Heb 'm nu alweer 3 jaartjes.
    Het enigste minpuntje zijn de stoelen, ik vind ze wat hard. Maar dat is ook doordat ik de stoelen uit mijn oude 106 gewend was...die zaten zo heerlijk zacht.
    Nee, ik heb er echt geen spijt van, en omdat de auto uit de toyota-onderdelen bestaat (ze komen alledrie uit dezelfde fabriek) schijnen ze ook erg betrouwbaar te zijn. Heb wel een lekke waterpomp gehad..dat was ff minder, schijnen meer bezitters last mee gehad te hebben...maar voor de rest geen kosten aan gehad.(tot nu toe)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn ouders hebben sinds een half jaartje een C1 waar ik meestal in rij:)
    Het is echt een fijn autootje! Rijdt fijn en handig dat ie zo klein is, ik parkeer hem overal:D

De enige nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden zijn:
    -Ruimte achter voor de autostoeltjes is redelijk beperkt, mijn dochter krijgt nu lange benen en zit dan tegen de voorstoel aan.
    -Hij rijdt minder zuinig dan 'beloofd'.
    -Voor lange afstanden is hij minder geschikt, vind het echt een stadsautootje. Hoewel ik er prima mee op de snelweg rij hoor, maar we pakken de auto van mijn man als we langere afstanden gaan rijden.

Maar over all, een heerlijk autootje:)

6. Momfulness

Wat fijn dat er wat reacties zijn.

Wat mijn afweging is is inderdaad, dat hij zuiniger is dan mijn huidige auto. De Mondeo is echt een bakbeest, ik kan best wel inparkeren enzo, maar eigenlijk is hij heel moeilijk in te schatten qua grootte.

Het feit dat de Aygo en Peugeot 106 dezelfde auto's zijn, maakt de kans om een geschikte auto te vinden wat groter. Fijn om te weten.

Mijn auto wordt echt gebruikt als boodschappen autotje. Ik ga weleens naar een stad, maar dat is dan een half uurtje rijden hier vandaan. Verder ga ik meestal niet. Dus in dat opzicht zou de auto wel bij mij passen.

Mijn kinderen zijn nu bijna 3 en 1. Voor mijn dochtertje heb ik de quinny Buzz buggy, denk dat die wel in de kofferbak zou passen. Mijn zoontje loopt mee met boodschappen doen.

Mijn man heeft een audi A6, dus die gebruiken we voor als we met het gezin dingen gaan ondernemen.

De lekkende waterpomp, daar zal ik rekening mee houden bij de aanschaf. Mijn man is wel handig met auto's, dus die gaat sowieso mee op zoek. Ik zal er ook geen nemen met een schrikbarende kilometerstand. Max 50.000 km mag er op de teller staan.

Hoe is hij in bochten?

Vandaag zag ik er weer eentje en ik werd er wel enthousiast van, leuk design en toch wel sportief. Ik had voor deze mondeo een Volkswagen Lupo, daar was ik toen ook zo blij mee. Maar i.v.m. de eerste jaren van de kinderen had ik die grote bak.

Ben blij als ik daarvan af ben. 100 euro tanken en daar 400 km mee kunnen rijden = niet grappig.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Rijdt jouw mondeo 1 op 6 dan ? 100 euro is zeker 60 liter, en 400 km op 60 liter is net een ferrariverbruik.

8. Momfulness

ja het zal nog wel iets afwijken. Denk dat ik met een hele tank zo'n 450 km kan rijden, zodra het lampje gaat branden tank ik weer. Er zal ook iets niet goed mee zijn hoor, moet nodig een beurt.

Het is echt een zuiperd.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij hebben een renault grand espace en dat dingt lurkt ook 1 op 8 hoor
    ferrari loopt 1 op 4 ongeveer;)

10. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Da's gek! Mijn "citybug" rijdt op een volle tank echt wel 600 km.
    Vandaag getankt, 30,2 liter, 50 euro was ik kwijt en rij er dan echt wel 600 mee, ietsje meer zelfs soms. Elke keer dat ik tank druk ik de dagteller weer op 0
    Nou moet ik wel zeggen dat ik naar mijn werk een flink stuk snelweg heb, dat scheelt misschien ook. 1 op 20 loopt ie wel bij mij.

11. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik ben ook erg blij met mijn C'eentje :D heb een 5-deurs, en een tweeling van bijna 2,5. Als ik alleen weg ga, dan ligt de duo-buggy op de bijrijdersstoel, want die past NET niet in de kofferbak. Boodschappen doen met man-lief en kids gebeurt wel regelmatig met dit auto'tje. Passen net 3 boodschappentassen achterin. Verder is 'tie mega goedkoop per maand: geen wegenbelasting en ik betaal ongeveer 15 euro p.m. Aan verzekering. Qua luxe is het idd niet te vergelijken met modellen zoals bijvoorbeeld een Polo, maar als onze beide auto's voor de deur staan (andere is Audi A3 sportsback), dan kies ik toch vaak voor deze kleine makkelijke auto. Als ik max 50 km weg moet zijn dan. Verder weg pak ik vaak wel de andere, maar dat is ook alleen maar omdat ik zo graag op de cruise-controle rij op de snelweg...

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wij hebben een Toyota Aygo (5-deurs) en een Peugeot 107 (3 deurs) en ik vind het heerlijke autootjes. Ze rijden lekker vlot en zuinig, en liggen heel stevig in de bocht, daar kun je goed doorheen scheuren :D. En parkeren is fantastisch.

Verder is de kofferbak niet groot, maar mijn maxi cosi mura past er in, dus groot genoeg. Ik vind ze overigens ook voor lange stukken goed geschikt hoor, echt niet alleen voor in de stad. Wij rijden er regelmatig het hele land mee door.

Enige minpuntjes: optrekken gaat hartstikke vlot, maar zo ergens tussen de 95 en 105 km/u vind ik ze wat power missen, dan moet je soms terugschakelen om nog een beetje te kunnen inhalen. Zodra je over de 105 heen gaat gaan ze opeens weer goed trekken, en dan is het geen probleem meer. Topsnelheid ligt zo rond de 165 km/u, vind ik erg respectabel voor zo'n ukkie! :)

Je moet trouwens wel altijd een 5-deurs versie nemen. Bij de 3-deurs is het echt een karwei om achterin te komen, en je moet steeds de rugleuning van de voorstoel opnieuw goedzetten, vind ik zelf een beetje een gedoe. Verder een topautootje.

13. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    wij hebben naast een volvo s40 een aygo!
    super wagentje en rijdt ongeveer 1 op 20!! Zelfs met lange afstanden want ik neem hem ook weleens mee naar mijn werk waar ik 70 km enkele reis voor moet rijden.
    Drie jaar terug zijn wij er helemaal mee op vakantie naar oostenrijk geweest en ging makkelijk de bergen op en af!!
    Hij is inmiddels 6 jaar oud en nog nooit iets mis meegeweest!!

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #14 Damay77, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
    hier ook een toyota aygo. ben zowiezo toyota fan. toyota staat erom bekend dat het een heel goed merk is wat erg lang op de weg blijft.

ik vindt hem super rijden. de mijne is nu 4,5 jaar oud en heeft nu zo'n 214000 km op de teller. in de tussentijd geen mankementen gehad. ja, een keer de uitlaat er onderuit maar dat mag ook wel na zoveel km :D
    en wat kleine dingen met de sloten maar dat was een klein mankementje van deze lichting en allemaal keurig en kosteloos verholpen.

ik red het ook om 1 op 20 te rijden. heeel enkele keer 1 op 21. ongeveer 650 km en dan heeft hij het laatste blokje over. (begint hij ook te piepen). maar ik rijd ook veel snelweg. als ik hem voor kortere stukken gebruik dan zuipt hij iets meer.

ik heb ook een quinny buzz en die past op z'n kant in de achterbak. hoedenplank moet er dan wel vanaf. en de zitting past met een beetje frutten erbij. alleen niet zo super voor je zitting dus die ligt hier op de achterbank of tussen voorstoelen en de bank.

15. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier een super tevreden met mijn 107.
    Zoals eerder ook al is gezegd zou ik wel voor een 5deurs gaan.
    En flink over de prijs onderhandelen is ook mogelijk;)

16. Momfulness

Ik denk ook dat er serieus wat mis is met deze auto. Dat hij daarom zoveel zuipt. is ook al een jaartje of 10 oud..

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hadden hem als leenauto 2 dagen en het grootste minpunt vond ik dat onze oudste zoon (hij is vrij lang voor zijn leeftijd 129) er met zijn autostoel (een römer) er niet achterin paste (of nou ja niet paste, hij zat er dan heel opgepropt in)

18. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    collega heeft er 1, ze had eerst een peugeot 107 en nu de c1 (5deurs) ze vind hem heel zuinig en lekker rijden!

en wat betreft de kinderwagen, de buren hebben een 107 en daar past hij in hoor!!

19. Momfulness

Leuke reacties, krijg er wel zin in.

Het enige wat me dan tegen zou houden is die beenruimte achterin. Dat vind ik wel erg jammer. Ik wil niet dat ik de auto over 2 jaar weer weg moet doen bijv.

Ik ben zelf wel formaat smurf, maar ik weet niet wat mijn zoon gaat doen. Zijn vader is 1,90

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Eerlijk gezegd vind ik ze juist best ruim achterin. Mijn schoonouders hebben een saab 9-3 en daar zit ik zelf niet ruimer in achterin, qua beenruimte.

Verder een tip bij aanschaf, als je onderhandelen moeilijk vind: wij zijn gewoon maar alle drie de merken dealers geweest en hebben overal gezegd dat we 1 van de drie wilden nemen; degene die we voor de beste prijs kregen. Heeft goed gewerkt.

Deel Deze Pagina