Beste verloskundigen, Op 7 feb had ik mijn laatste menstruatie. Volgens mijn laatste (nu pas 2e ronde) zou mijn cycus 24 dgn zijn, dus op 3 maart mijn NOD. 5 maart getest: negatief. 5 en 6 maart beide dagen drie wijntjes gedronken. 10 maart positief getest. Ik heb dus gedronken terwijl ik zwanger was (hoewel ik op dat moment dus dacht van niet). Ik lees op internet dat het ook in het begin al kwaad kan. Ik vraag me af hoe de alcohol dan precies bij het vruchtje komt (als je dus nog geen bloedband hebt). Hoeveel kwaad kan dit? En als een eventuele miskraam het gevolg is van mijn alcohol gebruik, na hoeveel tijd gebeurt dit dan? Kan het ook pas na een aantal weken zijn? Of heb ik als het niet 'meteen' gebeurt net zoveel kans als normaal op een miskraam? Alvast bedankt voor je antwoord!
hoi ook als er nog geen innesteling is vindt er toch vochtuitwisseling plaats tussen het embryo en de omgeving. Wat voor schade dat precies geeft als er alcohol is gedronken weten we niet. Dat is heel lastig te onderzoeken. Een miskraam kan de eerste 13 weken optreden, deze heeft echter meestal een verkeerde aanleg van het embryo als oorzaak. Probeer je niet te druk te maken, gebeurd is gebeurd. Gewoon vanaf nu niet meer doen. Goede zwangerschap gewenst! Mirjam