Goedemorgen dames, Een snotverkouden en hoestende zwangere doos hier.... Ik wilde net een beker citrosan maken maar dacht ik lees toch even de bijsluiter voor de zekerheid.. Staat er: voor gebruik je arts raadplegen... als je zwanger bent dus. Ja...tuurlijk heb je dat in het weekend! Dus ladies.... wie oh wie kan mij vertellen of ik het kan gebruiken of juist niet? Ik heb al een bericht geplaatst bij vraag aan de verloskundige.. maar ja..die zullen ook niet even 1, 2, 3 antwoord geven. Alvast bedankt!
Ik heb me door mijn huisarts laten vertellen dat Citrosan niets anders dan drinkbare Paracetamol is en dat er geen geneesmiddelen tegen griep bestaat. Het enige wat helpt is om lekker rustig aan te doen en vooral veel te zweten en water te drinken. Dus fruit, vitamine C, drankjes en medicijnen helpen niet. Rust is je enige medicijn
Ok.....maar mag het nou wel of niet? Want dat is eigelijk mijn vraag.. Ik zeg niet dat ik griep heb...maar het helpt normaal gesproken prima tegen een fixe verkoudheid. .
Omdat het Paracetamol is mag het wel, maar niet meer dan 3 zakjes per dag en langer dan 2 dagen achtereen. Maar ik ben geen dokter. Deze info kreeg ik van mijn huisarts. Ik zou in ieder geval de huisartsenpost even bellen
Paracetamol is tòch een medicijn. Ik vraag liever advies aan een arts dan op een forum. Maar that's me... Maar aangezien mijn gynaecoloog me Temazepam voorschreef mag je bijna alles wel gebruiken geloof ik.
Hmm denk idd niet dat die zitten te wachten op zo'n vraag haha.. maar tis goed bedoeld, dat snap ik wel. Er zitten volgens mij geen andere gekke dingen in dan paracetamol.. Ik wil het gewoon ff zeker weten. Een vriendin van me zegt net dat je het niet mag in de laatste 3 maanden van zwangerschap. . Pff het wordt steeds ingewikkelder...
Oh er zitten wel andere dingen in zie ik net... pff lezen kan ik ook al niet meer haha. Maar ja wat dat allemaal is?
Volgens mijn Gyn mocht ik het gewoon gebruiken, maar idd niet meer dan 3 zakjes op een dag en niet langer dan 3 dagen achter elkaar. Bij mij helpt Citrosan ook veel beter dan een gewone paracetamol als ik snotverkouden ben
Ik heb zojuist de apotheek gebeld en het mag gewoon! Idd aan de voorschriften houden dan is er niks aan de hand... Iedereen badankt voor jullie reacties en dan ga ik nu " genieten" van een glas van die zooi!
Hopelijk voel je, je snel weer fit! Ik knap altijd wel op van dat drankje, lekker heet opdrinken en dan nog heerlijk een middagdutje doen
Dank je...dat hoop ik ook! Ja ik ben ook altijd fan van citrosan..daarom moest ik het ff zeker weten... Middagdutje gaat m niet worden helaas.....nog 2 pre-pubers rondlopen hier hahaha...