Hai dames, Ik was benieuwd hoeveel jullie dreumes (tussen ongeveer 12 en 18 maanden oud, voor de vergelijkbaarheid ) eet. Mijn dochter van 15 maanden eet in totaal dit: 1 boterham 400 cc halfvolle melk 200 gram fruit 100-150 gram avondeten (waarvan 90 gram groente, 30 gram vlees en 30 gram rijst/aardappels) 200 cc water Ben benieuwd of dit zo'n beetje gemiddeld is en hoeveel die van jullie dan eten/drinken?
Mijn dochter van bijna 17 maanden eet dit op een dag: 's ochtends boterham of yoghurt met muesli met een beker melk tussen de middag een krentenbol met een beker melk in de namiddag 2 stuks fruit, een koekje en roosvicee 's avonds een prak met vlees (gewoon een bordje vol) en roosvicee en meestal nog een toetje na het avondeten. Ze eet en drinkt best wel veel. Echt een vuilnisbakkie
Mijn zoontje eet: 07.00 uur pap (200cc sojamelk met bambix) 10.00 uur 2 stuks fruit (1 appel met 1 kiwi bijv) met wat roosvice (50cc) 12.0o uur 1 of 1,5 boterham met boter en beleg met een beker melk van ongeveer 150cc 15.30 uur 1 rijstewafel, soepstengel of koekje met ongeveer 100cc thee 17.00 uur warm eten, een bordje met aardappel/pasta/rijst,vlees/vis en groente (dit gaat inmiddels met de pot mee maar met wisselens succes. Soms eet hij alles op maar soms wil hij niet een 1 hapje proberen. Als toetje een bakje yoghurt. 19.00 uur fles van 150cc halfvolle melk (dit krijgt hij alleen maar als hij geen warm eten heeft gegeten) Veel liefs Nataly
Smorgens 120 cc melk met 2 boterhammen. Uurtje later banaan en nog een bisquitje. Lunch 2 a 3 boterhammen met nadien stukjes fruit van hak zonder toegevoegde suiker. (soms soep met brood en 1 keer in de week noodles als lunch) Smiddags vaak wat koekjes en rozijnenkokosbrood. Avondeten is een bord vol, denk 300 gram. Toetje 100cc vla maar wilt ze geen vla dan word het een waterijsje en soms helemaal geen toetje maar stukje komkommer. En drinken over hele dag is zo'n anderhalf liter. Ze heeft nu wel een 2 weken periode gehad dat ze geen brood wilde en vandaag weer lekker goed haar brood gegeten zoals altijd, merk ik dat ze 2 dagen kwakkelt met brood eten is het smorgens pap en tussen de middag noodles. Ze is 15 maanden.
Bij onze oudste twee was het met 15 maanden -> 06.30 - 07.00 Melk, ongeveer 165cc. 09.30 - 10.00 Fruit, vers en zoveel ze lusten. 12.00 - 13.00 Sneetje brood met boter en beleg, tuitbeker water/thee. 15.30 - 16.00 Beker water/thee en soms iets van een koekje en verdunt vers vruchtensap. 17.00 - 18.00 Groenten, pasta/rijst, zoveel ze lusten en soms wat vlees, ong 100cc melk. 19.30 - 20.30 Melk, ongeveer 165cc. Evt nachtvoeding, melk 135cc. Bij de melk zijn de cc's ongeveer, omdat het afwisselend live borstvoeding, gekolfde borstvoeding, kunstvoeding was. Heb dus de cc's geschreven die ze kregen als het kv was. De gekolfde bv was ook ong die cc's. Maar de live bv heb ik natuurlijk geen idee van de hoeveelheid cc's. Liefs, Hanneke!
Mijn zoontje (bijna 17 maanden) eet / drinkt dit gemiddeld op een dag: - 200 ml volle melk (2 x 100ml) - 2 - 3 belegde boterhammen - 600 ml sterk aangelengde diksap (2 x 300ml) - 2 - 4 stuks fruit (bijv: 2 mandarijnen, 1 banaan + knijpfruitje) - 200 - 250 gram warm eten - 150 ml volle yoghurt of volle kwark (na warm eten met drupje roosvicee) Wij wisselen het ontbijt en de lunch af met zaken als: pancakes, wentelteefjes, pap, muesli, (vandaag een boterham met gebakken ei), roerei (met gerookte zalm), omelet, croissant, ontbijtkoek. Dit doen we gemiddelde 1 x per week.
Hier een kleine vreetzak (heeft 'ie niet van een vreemde ) 's ochtends: 2 belegde boterhammen (of 1 belegde boterham en een ander soort broodje) tussendoor: 2 stuks fruit 's middags: 2 belegde boterhammen tussendoor: 1 stuk fruit + cracotte of 2 stuks fruit. 's avonds: een goed gevuld bord avondeten (maar net wat de pot schaft ) en daarna een schaaltje yoghurt of kwark. Hier ook wel eens pannenkoeken, wentelteefjes, cornflakes, etc. etc. in plaats van brood. Meestal in 't weekend. Edit: helemaal 't drinken vergeten. Borstvoeding wanneer meneertje wil, varieert heel erg hoe vaak 'ie daarom vraag, maar wel vrij vaak . En verder probeer ik 'm vaak nog wat water of thee aan te bieden, maar hij geeft toch de voorkeur aan bv.
Ik geef idd soms ook wat ontbijtkoek, maar dan na het brood. Of geven jullie dan ipv brood een paar plakjes ontbijtkoek?
Hier een mannetje van 19 maand 7.00 papfles 250 cc 8.00 broodje 12.00 1-2 broodjes 15.00 fruit 18.30 avondeten zoveel hij wil ( op het moment bijster weinig) 19.00 toetje (youghurt, kwark, vla) Drinken tussendoor ongeveer 3 tuitbekers water of diksaps Tussendoor cracker/koekje oid
Milan krijgt dan meestal 1 boterham en 2 dunne plakjes ontbijtkoek. Maar als je kindje normaal maar 1 boterham geeft, kan je 'm best voor een keertje in plaats daarvan 2 plakjes ontbijtkoek geven.
wowie wat een kleine vreetzakjes allemaal haha Jill is net 1 jaar smorgens 100cc gewone melk met brinta en 1 boterham tussendoor 1liga/koekje/soepstengel of wat dan ook smiddags 100 cc gewone melk met 2 boterhammen en soms nog wat fruit tussendoor 1 stuk fruit savonds gewoon warm eten, vol bordje en daarna bakje vla/yoghurt voor het naar bed gaan krijgt ze een flesje opvolgmelk 150cc in principe hoeft ze geen opvolgmelk meer maar het lijkt me beter, vraag me niet waarom??? !! (zal wel tussen de oren zitten ) verder drinkt ze amper iets.... soms 50cc en soms maar een paar slokjes.
o over die ontbijtkoek, dat geef ik soms smorgens ipv brood of gewoon als tussendoortje. is ze gek op!
Luca krijgt: Soms beginnen we met een beker melk ontbijt: 1 boterham en stuk fruit en beker thee tussendoor: mandarijn(1-2) of appel of zo bekertje water/diksap lunch: 2 boterhammen en beker karnemelk tussendoor: Beker water met soepstengel Avondeten: groente/pasta,rijst,aardappel/vlees zoveel hij wil en toe yoghurt en aan tafel drinkt hij ook nog wel wat water
Mijn zoontje is een veelvraat. ontbijt: 200cc papfles lunch: 2,5 boterham met beleg avondeten: een vol bord (maar dan wel een bord in het formaat van een ontbijtbord) Tussendoor krijgt hij 2 stuks fruit en meestal zo'n 2 a 3 andere tussendoortjes als een biscuit, soepstengel, liga of rijstwafel. En 's avonds krijgt hij nog een fles van 150cc. Tsja, hij heeft het echt nodig. Ik heb echt een heel chagrijnig kind als hij niet genoeg te eten krijg. Overigens heeft ie dagen dat ie er minder behoefte aan heeft. Zo heeft ie vandaag weinig van zijn avondeten gegeten. Maar over het algemeen eet ie wel veel. Hij is echter niet te zwaar, dus hij kan het hebben. Overigens krijgt ie verder alleen water en niets aan sapjes etc.
Haha ja die gaat er ook wel in, maar eigenlijk geef ik dat alleen op momenten dat ie weinig eet en drinkt. Hij krijgt namelijk nog steeds 350cc flesvoeding op een dag dus wil hem niet nog meer zuivel voorschotelen gezien ze 300cc adviseren Maar inderdaad, het is wel fijn zo'n makkelijke eter Zolang ie er niet te dik van wordt althans. Morgen weer naar het CB dus ben benieuwd!
Mijn CB adviseert 300cc en zegt als wat meer is dat het niet erg is maar het maximum is 500cc zuivel per dag. Luca krijgt nog 300cc zuivel per dag + 100gram yoghurt dus 400cc en dat was prima. Luca wil slecht ander drinken drinken dan melk dus geef ik hem sojamelk en dat vind hij wel lekker. Hij krijgt nu 's ochtends pap met sojamelk en dat gaat goed.
ontbijt 180 cc pepti met 2 schepjes pap 10.00 2 halve stukjes fruit 12.00 een halve boterham 18.00 ong. 3 hapjes avondeten (met de pot mee) Ze drinkt water of roosvicee ferro