Tolwegen Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rinajusase, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij willen onze zomervakantie naar Frankrijk boeken maar we zitten even te kijken welke route we willen gaan rijden:)

De camping ligt in de streek Charente-Maritime. Nou kunnen we kiezen voor een route waarbij we veel tolwegen onderweg zullen hebben of een andere route en rijden dan 27 km om zonder tolwegen.

Weet iemand wat je ongeveer betaald per tolweg?? We rijden met caravan achter onze auto, betaal je daar dan ook voor??

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    op deze site kun je uitrekenen hoeveel tol je kwijt bent

wij rijden altijd wel tol, heb er geen problemen mee. Vaak is een omweg een minder fijne weg, houd er rekening mee dat je ook met een caravan rijdt

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Dank je wel. Kunnen we even gaan kijken:D

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
  5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja er gelden idd toltarieven voor verschillende voortuigen... dus ook voor je caravan zul je tol moeten betalen. Qua de kosten voor 27 kkm omrijden... zou ik zeggen... Lekker omrijden ;) en de péage gewoon vermijden.

Wat wij zelf wel deden was dat we tot aan Parijs de péage namen en daarna de secundaire wegen op gingen... scheelt toch een stukje qua reistijd. Anderzijds... je rijdt met een caravan dus je kunt toch niet gaan scheuren dus waarom zou je niet de secundaire wegen nemen... de alternatieven "langs" de péage zijn wel vaak 3-baans met wisselstroken, dus op zich schiet het over het algemeen wel lekker op.

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    IK zou de tolweg nemen. Mijn ouders wonen in Frankrijk en we rijden dus regelmatig op de franse wegen. Het nadeel van Route National rijden is dat je regelmatig stoplichten, rotondes, enzovoort tegenkomt. De afstand zal gelijk zijn, maar doordat je steeds dwars door allerlei dorpen en steden rijdt, ben je wel langer onderweg. Dat is de afweging die je moet maken.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik zou ook de tolwegen pakken, want die wegen zijn gewoon goed en rijden prettig. Maar we zeggen hier wat van de belgische wegen maar de fransen kunnen er ook wat van :$, heb daar wegen gezien daar wist je met je auto al amper hoe je tussen de gaten door moest komen laat staan met een caravan er bij achter :D

Deel Deze Pagina