Mijn vriendin werkt daar voor het consulaat en ze vroeg of ik een lang weekend wil overkomen. Mijn man ziet het niet zitten maar meer omdat hij bang is wat hij leest vanuit het nieuws, mijn vriendin zegt dat het echt wel meevalt en het al 65 jaar een onrustig gebied is maar echt niet heel onveilig. Ik ben niet bang aangelegd en geloof haar als ze zegt echt extreem te zijn. Maar meer mensen die er komen en hoe vinden jullie de situatie daar?
Op de site van de Rijksoverheid wordt gezegd dat op tal van plaatsen in Israel aanslagen en terroristische dreiging is, met name in Jeruzalem en de grensgebieden Syrië en Libanon. Daarbij moet je ook rekenen dat Israel ook de helft kleiner is dan Nederland, wel langgerekt, maar toch...... Het was voorheen nog redelijk rustig wonen daar (als ik mijn oom en tante moet geloven) maar ik denk dat het er nu echt een stuk onveiliger is geworden. Zeker weten doe ik dat uiteraard ook niet, is puur mijn gevoel. Ik zou er op dit moment niet heengaan, terwijl ik toch ook niet heel bang ben aangelegd en er 2 jaar geleden best naartoe zou zijn gegaan. Maar voor nu? Nee.
Geen ervaring maar als je vriendin die daar woont het veilig genoeg denk te vinden dan zou ik wel gaan. Er is ook geen negatief reisadvies voor tel aviv, wel voor andere delen van israel, maar dat is ook voor bijv. Colombia en kenia...daar gaan ook mensen heen op vakantie. Anyway je moet je er zelf goed bij voelen en je man natuurlijk ook, dus probeer ook bij je vriendin nog wat meer info te vragen over wat er bijvoorbeeld zou kunnen gebeuren, of ze bom aanslagen of raket inslagen daar in tel aviv heeft meegemaakt etc.
Een kennis van mij woont in tel aviv. Ik hoor hem nooit over gevaar ofzo. Hij werkt, gaat naar het strand en feestjes. Niets bijzonders eigenlijk.
Ik heb geboekt ben heel benieuwd ben niet heel erg bang aangelegd wat dat betreft. Nee ze gaat zelf gewoon uit in tel aviv etc
Momenteel vinden er vooral veel steekincidenten plaats verspreid over Israël, maar deze zijn specifiek gericht op Joden. Beetje cru, maar als jij niet Joods bent zul je niet in het bijzonder gevaar lopen. In Tel Aviv is het sowieso niet zo erg volgens mij.
Nee ben zeker geen joods heb idd ook alle nieuwsberichten gelezen maar nog ben ik niet extreem angstig met name omdat de beveiliging ook heel groot is
Dat is niet zo hoor, er was laatst ook een jood neergestoken omdat hij voor Palestijn werd aangezien door een medejood (wel op het nieuws, maar uiteraard geen voorpaginanieuws)... En ook op dat homofestival afgelopen zomer, was puur gericht op homo's en niet zozeer joden.
Ja er gebeuren meer dingen, maar ik heb het over de reeks steekincidenten die op dit moment dagelijks plaats vinden. En dat is gericht tegen Joden. Helaas vinden er soms ook tegenacties plaats. Maar waar het om gaat is dat mensen die niet betrokken zijn bij dit conflict hier niet snel gevaar voor lopen.
Mwah, mijn hele schoonfamilie woon in Tel Aviv e.o. Je merkt er daar niet veel van hoor, dus dat scheelt. Toen ik daar voor de eerste keer kwam had ik iets heel anders verwacht aangezien het allemaal ontzettend opgeblazen wordt in de nederlandse media. Daar merk je er niets van en is het gewoon een hele leuke en moderne stad en supergezellig. Leuke eettentjes, restaurantjes, supertoffe winkels en een prachtig strand. Veel plezier!!!
Dank je wel erg blij met deze reactie ☺️. Dat zegt mijn vriendin ook al het wordt in de Nederlandse media enorm opgeblazen. Ze woont zelf in Jeruzalem maar gaan zeker ook naar tel aviv ben super benieuwd en heb er enorm veel zin in