Lage weerstand, wat helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door pientje1, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Het is weer zo ver, het wordt kouder buiten en ik ben om de haverklap verkouden. 2 weken geleden een flinke griep gehad, dit is vanzelf over gegaan, maar minder dan een week later ben ik weer heel verkouden.
    Ik gebruik een multi-vitamine en een hoge dosis vit c, eet voldoende groente en fruit en ben regelmatig buiten (zit niet de hele dag binnen op mijn werk). Wat kan ik nog meer doen? Ik ben bekend met Echinaforce, maar dat doet voor mij niet zoveel.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Fit zijn, voldoende slapen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Sporten en goed slapen inderdaad.

4. pientje1

Slaap normaal goed, maar juist doordat ik steeds verkouden ben (neus verstopt, hoesten en hoofdpijn) slaap ik slechter. Dus slecht slapen is niet de oorzaak. Doel eigenlijk meer op een homeopatisch middel of iets anders wat ik de hele winter kan nemen, de gewone dingen doe en weet ik zelf al.

5. mama c

mama c Niet meer actief

Lastig he, je probeert er alles aan te doen om die verkoudheid maar tegen te gaan.

In ieder geval zorgen voor inderdaad voldoende rust en dan zorgen voor een vast slaapritme, dus iedere avond om dezelfde tijd naar bed.
    Wat vooral mijn weerstand beter heeft gemaakt, is 's avonds hardlopen. Het is gezond, en je bent buiten in de frisse lucht. Je krijgt hierdoor een betere conditie, waardoor je ook minder snel verkouden wordt (naar mijn idee).
    Ikzelf volg regelmatig zo'n schema van 3x in de week. Om te beginnen kun je dan binnen 10 weken naar de 5km toe trainen. Gewoon lekker in het donker met zo'n reflecterend hesje aan!

6. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    [edit] domme opmerking, nvm!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wat ik ook wel gebruik als ik verkouden ben is neusspray.

Instant verlossing van een verstopte neus en vaak voel ik me gelijk stukken beter ( als ik alleen ben met de kids moet dat wel)

Ik gebruik het alleen nooit te lang want je kunt er aan gaan wennen/verslaafd raken

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man heeft pfeiffer gehad, en heeft hierdoor een hele slechte weerstand. Heel vervelend!
    Hij slikt multi vitaminen van Solgar, echinaforce, Floradix. Slaapt goed, begweegt regelmatig.
    En nog is hij niet lekker. Ontzettend irritant!

9. Setteke

Setteke Niet meer actief

Sambucol!! Wondermiddel!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zweer bij probioticacapsules en dan niet van die commerciele probioticadrankjes (waar maar een paar soorten probiotica inzitten), maar de capsules die je bij de apotheek of natuurwinkel kan kopen.

Daarnaast merk ik dat ook hier, net zoals mama c, hardlopen mijn weerstand sterker heeft gemaakt. Ook ben ik erg bewust van mijn eten. Ik vermijd bijv. geraffineerde suikers zoveel mogelijk, bepaalde toevoegingen aan eten, zoveel mogelijk biologisch etc.

Een superweerstand zal ik nooit krijgen als gevolg van autoimmuunaandoeningen, maar het is veel beter dan het is geweest.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Goed en gevarieerd eten (veel groente en fruit)
    Genoeg drinken
    Goed slapen
    Bewegen, sporten en dat liefst buiten doen

Laat die vitaminepillen voor wat ze zijn. Ze zijn duur, je lichaam neemt het niet goed op en te veel vitamines/mineralen (sommige soorten dan) kunnen zelfs schadelijk zijn. Alleen als je een tekort hebt, aan te tonen dmv bloedonderzoek, is het verstandig om specifiek aan te vullen.

Makkelijk gepraat hoor. Goed eten lukt me wel, sporten niet. Ik voel me ook niet altijd even fit; maar ziek of verkouden ben ik zeer zelden.

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik maak altijd vlierbessensiroop. dat gebruik ik elke dag en niet meer ziek. Dit jaar is het me niet gelukt, en dat voel ik aan mijn weerstand. Baal er erg van, dus ga op zoek naar vlierbessensiroop in de winkel. Dat is het enige waarvan ik weet dat het echt werkt.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vlierbessen, daar is sambucol volgens mij ook van gemaakt!

14. pientje1

Bedankt voor de reacties.
    Floradix is een drankje, toch? Ik zie het voor me, maar weet niet precies wat het is. Zal morgen eens bij de drogist gaan kijken.
    Van Sambucol heb ik nog nooit gehoord, wat is dat en waar haal ik dat evt?
    Neusspray gebruik ik inderdaad ook, maar dat heb ik 2 weken geleden ook al 1,5 week gebruikt en wil nu proberen zonder.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Floradix is ijzer

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    In welke hoeveelheid heb je echinea force gebruikt? En hoe vaak? Je hebt druppels en pillen, welke heb jij gebruikt?

Tijdens je verkoudheid/griep kun je Kaloba gebruiken. Is ook homeopathisch en te koop bij de drogist.

17. pientje1

Dat weet ik niet meer. Ik heb het vorige winter gebruikt nl. Ik gebruikte het sowieso 2 keer per dag, de ene keer tabletten en de andere keer druppels. Hoezo?

18. pientje1

Aah oke. Ik heb hier al ijzertabletten staan.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    probiotica kauwtabletten van het reformhuis,is echt goed hoor,gewoon proberen.

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Je kunt echinea force als "oppep" kuur toepassen, maar ook preventief in lagere doseringen. Het kan dus best zijn dat, wanneer je het langer gebruikt, het wel het gewenste effect heeft. Dan zou je dus twee maal daags tien druppels kunnen nemen, gewoon het hele jaar door. Om daar het effect van te meten, moet je dus wel minimaal drie maanden dit doen.

Onze dochter krijgt twee keer daags vijf druppels (gewoon door haar drinken heen) en sinds we dit doen, is ze wel wat verkouden geweest, maar niet zo ongekend ziek en beroerd als daarvoor. Bij ons heeft het dus het gewenste effect. Misschien werkt het voor jou ook zo.

Bij de tabletten heb je ook de extra forte; met extra vitamine c. Die kun je ook zo nemen. Hoewel ik zelf het gevoel heb dat de druppels meer effect hebben.

Succes!

Deel Deze Pagina