Onze lieve kleine meid heeft zondag koorts gehad. Vermoedelijk de spanning want papa was een weekend weg en kwam zondag middag thuis. Maandag was de koorts ook weer weg. Dinsdag avond begon ze moeilijker te doen met eten, woensdag was ze niet te genieten en werd haar boven lip steeds dikker. Woensdag nacht heeft ze bijna geen oog dicht gedaan (mede omdat ze nog slaapt met de speen en die dus niet in kan vanwege de pijn) Donderdag ochtend bij de huisarts geweest en die heeft geconstateerd dat ze aften heeft, voornamelijk op de bovenlip. Ze had toen nog iets verhoging, 37.8 (normale temperatuur rond de 37) maar verder was ze wel redelijk. We hebben lidocaine gekregen wat ik gisteren 3x gebruikt heb en vandaag 1x. Nu merkte ik vanochtend allemaal rode vlekken op haar handjes op, nadere inspectie zat ze helemaal onder. Heb oor de zekerheid de huisarts gebeld omdat ze het eerst niet had. Die vermoed dat ze een virus heeft waardoor die uitslag komt en niet als reactie op de lidocaine. Maar als het een virus zou zijn had ze dan niet met die aften gelijk die uitslag moeten hebben? En heeft iemand een tip tegen de aften? Om de pijn te verzachten of iets? Want ik vind het zo sneu voor mn meisje!
Hoi! Wat vervelend dat ze aften heeft! Mijn dochter heeft ze vorige winter ook gehad, door heel haar mondje. Vreselijke week, zelfs haar eigen spuug wilde ze niet meer doorslikken. Het enige wat een klein beetje hielp was die lidocaïne en regelmatig een zetpil.. Die uitslag kunnen we vanaf hier moeilijk beoordelen, zou toch even de huisarts ernaar laten kijken!
Dacht ik ook al aan. Hier had dochter ook een mond vol met blaasjes en maar een paar op handen en voeten. Ik zou nogeens goed kijken naar haar handjes en voeten endie mond was hier ook zo pijnlijk. Beterschap!
Ik heb nog is goed gekeken. Op haar handen en voeten zitten nog een paar licht rode vlekken. Geen blaasjes in ieder geval. Ze heeft vannacht gelukkig wat beter geslapen. Drinken gaat nu ook wat beter,alleen eten doet nog pijn. (Of ze vind het niet lekker zegt ze haha)
Dan klinkt het echt als hvm. De blaasjes bij mijn dochter waren echt heel klein en ik moest er echt naar zoeken. Bij haar begon het ook met rode vlekjes.