Vraagje over Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Noukje, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo meiden,

Waarschijnlijk is dit een erg domme vraag...

Is het slim om te gaan zwemmen als ik utrogestan van te voren (ongeveer 3 à 4 uur) inbreng? Of kan ik het beter pas na het zwemmen inbrengen?

Groetjes Noukje

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Het is sowieso niet slim om te zwemmen als je Utrogestan gebruikt. Althans, mij is het afgeraden... Omdat die stof moet blijven werken... Bel anders even het zkh...

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou als je perse wilt zwemmen eerst een paar uur van te voren de Utrogestan in brengen en dan na het zwemmen weer. Zo weet je zeker dat je voldoende zult opnemen. En met Utrogestan komt het niet zo precies qua dosering ;)

Zwemse!!

PS Zou wel ff een tampon in doen als je geen spoor achter je wilt laten drijven :p ;)

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Babii: ik ben het eigenlijk vergeten te vragen aan de gyn, niet aan gedacht op dat moment.

@ Maartje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Bedankt voor je reactie.

Hmm het is misschien verstandiger als ik niet ga zwemmen, ik ga twijfelen. Mn dochter geniet zo van het zwemmen dat het voor mij ook echt een heel leuk geniet/ontspanmomentje is. Ik denk er nog even over na.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #5 maartje84, 16 nov 2010
    Laatst bewerkt: 16 nov 2010
    Dank je!

Ik ben wel eens met Utrogestan gaan zwemmen, sterker nog: was naar een sauna geweest :D (wel met tampon ;))

Maar dat was tijdens een behandeling met enkel en alleen Utrogestan, ergens in een ver MMMverleden. Het was mijn eerste Utrogestanronde en we hadden al ver van te voren een vakantie met saunakaartjes geboekt. (die grote in Limburg :D) Wilde mezelf dat niet ontzeggen. Maar ik zou dus echt never nooit niet tijdens Utrogestan wegens IVF of IUI gaan sauna'en of zwemmen...
    Wat voor behandeling onderga je nu? Enkel en alleen Utrogestan of in combi met IUI of IVF? In dat laatste geval zou ik niet het risico nemen. Maar met Utro en zelf seksen krijg je nog genoeg kansen (dat was mijn reden waarom ik er wel mee ging sauna'en...)

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Maartje: haha jeetje ik zou nu echt niet in een sauna gaan zitten met die vieze afscheiding! Ik durf nog niet al ik ongi ben en een tampon in doe.
    Ik krijg Utrogestan om een miskraam te voorkomen. Bij alles wat ik doe denk ik 10 keer na. Ik denk er dus nu ook sterk over om maar niet te gaan zwemmen!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hihi nou met een ongi heb je meer om op te vangen dan met die Utrogestanbollen ;) Van de Utrogestanbollen lek je echt niet door met een tampon in (al heb je wel kans dat je tampon de Utrogestan opneemt ipv je lichaam, en daarom die dag wel een extra geen bollen geschoten ;))

Als zwemmen niet goed voelt, dan moet je het niet doen. Nooit iets doen waar je spijt van krijgt (op dit gebied dan).
    Hopelijk zul je spoedig een mooie plakbeeb krijgen!!

8. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Maartje: bedankt voor je lieve woorden! Ik hoop voor jou natuurlijk ook op een plakbeeb! Pff jij hebt al heel veel meegemaakt. Op naar een mooie echo voor jou!

9. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Weten jullie trouwens waarom er in de bijsluiter staat dat je ze in moet nemen, ik bedoel gewoon oraal?! En dat het effect kan hebben op je rijvaardigheid?

10. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Volgensmij (als ik de bijsluiter goed begrijp) wordt Utrogestan ook voor andere doeleinden gebruikt. De gyn waarvan ik de progesteron gekregen heb zei dat ik het vaginaal moet gebruiken omdat ik anders mn bed niet meer uit kom van vermoeidheid.

11. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Ahaaa!! Wist ik niet, dankjewel voor het antwoord. Ik moet et ook zo innemen hoor, maar ik las de bijsluiter laatst, en daar stond dat dus in :)

Deel Deze Pagina