Claimende Moeder.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hoi Hoi,

Na mijn andere topic van afgelopen week , een ander onderwerp.
    Dit omdat ik denk dat dit ook op een relatie werkt.

Ik had vroeger totaal geen band met mijn moeder.
    Nu ik kinderen heb nog steeds niet maar ze is dol op haar kleinkinderen.
    Alleen begin ik me te irriteren aan een aantal dingen.

Ze belt minstens 10 keer per dag.
    Dit begint in de morgen om een uur of 10.00 en gaat door tot in de avond 22.30.

Wat zijn de kinderen aan het doen?
    Wat gaan jullie eten vandaag?
    Waar is "naam partner" ?
    Je moet vanavond rtl4 kijken , leuke tv.
    Wat zou jij doen in deze situatie?

Het gaat helemaal nergens over eigenlijk en ik word
    er een beetje dood moe van.
    Kan me voorstellen dat mijn partner dat dus ook wordt.

Als ik in het weekend een keertje uit wil slapen dan denk ik "hoelaat is het" want dadelijk belt mijn moeder.
    Ik hou er dus continue rekening mee!
    Als ik niet opneem dan blijft ze bellen op de huistelefoon en neem ik uiteindelijk lichtelijk boos op dan zegt ze " Waarom neem je niet op want ik raakte al in paniek".
    Dit terwijl ze een uur van tevoren ook al gebeld heeft en ik haar nog heb gesproken.

Als ik vraag of ze minder wilt bellen dan word ze boos of gaat ze zelfs huilen.

Hoe kan ik dit nou eens het beste aanpakken :$

Iemand tips??

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    Ik zou mijn moeder nogmaals vragen niet zo vaak te bellen, als ze dan gaat huilen uitleggen dat 1 tot 2 keer per dag echt voldoende is, dat jij ook niet altijd zin hebt om haar te woord te staan, dat je het niet prettig vind, (om 22.30uur lig ik vaak al op bed! zou er niet aan moeten denken mn moeder nog te woord te moeten staan!), en anders gewoon de stekker eruit trekken. Het is toch jou leven...
    Kom op zeg, als je even op de WC zit en niet direct opneemt is ze onderhand al in paniek...dat is niet helemaal goed!

(ik heb een super band met mijn moeder en die bel ik meestal maar 1 x per dag! 10 min om over niets te kletsen!)

3. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Tjonge, in mijn ogen is dit geen normaal gedrag van je moeder.
    Het huilen als je haar aanspreekt op haar gedrag is pure manipulatie... Ik zou het hier in jouw plaats ook heel benauwd van krijgen. Ik kan me zo voorstellen dat als je moeder dit ook in andere relaties/contacten doet dat ze er dan weinig zal overhouden. Heeft ze werk, vrienden, etc?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik ben daar heel rigoureus in (soms beetje te misschien), maar ik zou de telefoon gewoon uitschakelen voor een dagje.

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    waarom gaat ze huilen als je het vraagt?
    heeft ze weinig sociale contacten en mist ze gewoon gezelschap?
    lastig hoor

hier een super band met mijn moeder maar we bellen toch echt maar 1x per dag

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat zou hier heel makkelijk zijn . Mam nog 1 x ik wil niet dan je me zovaak belt. 1x per dag is meeeeer dan genoeg en dit weekend zijn we telefoon loos. Alles uit . Klaar. S ochtends je telefoon pas aan zetten als je wakker bent.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou een Facebook-account voor haar aanmaken; de halve familie toevoegen, een digitale fotocamera geven en zeggen: hier, dan heb je een andere hobby dan mij telkens lastig te vallen - go bug somebody else!

Maximaal 3x per week mag je mij tien minuten bellen, vul zelf maar in op welke tijdstippen; misschien ben ik thuis, misschien niet. Doeg! ;)

8. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik zou aangeven dat ze te vaak belt en meteen afspreken wanneer het wel uitkomt. Dat ze het vast goed bedoeld, maar nu komt het wel heel verkeerd over en dat ik het jammer zou vinden als ik haar op die manier zou ontwijken.

Op vragen wat je gaat eten vanavond kan je best antwoord geven. Soms dienen die vragen ook als gespreksopvulling. Als ze zegt wat je moet kijken, of moet doen zou ik zeggen dat ik het nog niet weet, of dat de keus nog niet gemaakt is.

9. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Mijn moeder heeft ook een zus die continue belde en wel honderd keer per dag.

Sinds ze de huistelefoon heeft stop gezet belt ze nu zelden meer, omdat mobiele telefoon te duur voor haar is.

10. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Och gossie, kun je d'r geen telefoon geven en whatsapp installeren zodat ze dit kan door berichten en dan kun je reageren wanneer je wil.. Ik zou echt tureluurs worden als ons mam mij de heledag zou gaan zitten bellen!

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heeft ze dit altijd al gedaan? Doet ze dit al lang? Of is ze daar recentelijk mee begonnen?
    Ze is geestelijk nog wel helemaal up-to-date?

Mijn wijlen oma begon daar namelijk mee toen ze beginnende Alzheimer bleek te hebben. Tig keer bellen op een dag. Mijn moeder werd toen eigenlijk ook bijna horendol van haar.

Vandaar mijn vraag dus....

12. misa

misa Niet meer actief

Dit zou ik me ook afvragen, mits ze het altijd al gedaan heeft.

En anders zou ik haar ook heel duidelijk maken dat je het niet fijn vind dat ze zo vaak belt en dat als ze dat door blijft doen, je niet meer op neemt of de telefoon uitschakelt. Misschien kun je afspreken dat ze max 1x per dag belt tussen 11:00 en 19:00 oid. En dan ook echt niet opnemen.

13. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Vroeger heeft ze weinig naar mij omgekeken.
    Dit komt omdat ze eeuwig dronk.
    Maar dit heeft ze wel altijd gedaan inderdaad.

Ze had altijd een baan tot ze vorig jaar rond deze tijd een hersenbloeding heeft gekregen en daarna nog een grote operatie.
    Sindsdien is ze thuis.
    Echt vrienden heeft ze niet omdat ze niet met mensen op kan schieten.
    Ze wilt echt "baasje" zijn en heeft eigenlijk op iedereen commentaar!

Inmiddels heb ik haar al 3 keer aan de telefoon gehad.
    Rond 12.00 zei ik dat ik even een dutje ging doen.
    " Dan hoor ik je dalijk wel".

Iedereen roept al [ familie] dat ik moet stoppen met opnemen.
    Maar heel de avond een telefoon die rinkelt vind ik ook niets.
    Ben ook zo'n schijterd dat ik het niet durf te zeggen :$
    Laat niet graag mensen huilen!

14. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het is ook pijnlijk, maar je moet echt je eigen grenzen stellen.
    Kan je niet afspreken dat jij haar belt, ipv andersom.
    Maar als ze dat niet respecteert dan zou ik toch gaan denken aan nummerblokkering oid.

15. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Je moet toch echt grenzen gaan stellen en ook voor je moeder. Dit is niet te doen joh.

Duidelijk zijn! Zeg dat je het leuk vind om met haar te kletsen en telefoneren maar dat 2x (ik zeg maar wat) per dag genoeg is!

En idd whatsapp/fb instaleren is miss ook een goeie..

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ken de band natuurlijk niet maar ik zou ook eens met haar in gesprek gaan om te kijken hoe het echt met haar gaat. Ze klinkt namelijk gruwelijk eenzaam.. Misschien eens ondersteunen en activeren tot andere activiteiten.

17. Anneboy

Anneboy Lid

20 jul 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Moeilijke situatie zeg. Mijn oma deed dit ook bij mijn moeder, uit pure eenzaamheid. Maar wel zelfgecreeerde eenzaamheid, want ze kon maar moeilijk opschieten met anderen en had totaal geen hobbies of bezigheden.
    Probeer haar inderdaad aan andere dagactiviteiten tw helpen. Er zullen vast clubjes in de buurt zijn. Kijk wel uit met facebook en whatsapp, dat ze dat niet tegen je gaat gebruiken (mijn moeder belde nml 30 min na haar appje om te vragen of ik hem wel had ontvangen... Maar na een goed gesprek doet ze dat bijna niet meer)

In ieder geval veel sterkte met deze lastige situatie

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Omg alsof je het over mij hebt!!

Mijn moeder heeft m'n dochter helemaal ge-eigent en luistert totaal niet naar mij. Zo wil niet dat ze veel snoept of melk krijgt.
    Dat is tegen dovemansoren.
    Als ik dan echt boos word gaat ze inderdaad ook huilen als ik haar dan troost, gaat ze gewoon weer op dezelfde voet verder.
    Ze propt de hele dag door eten in d'r mond

Ze is heel sneaky dominant en ik heb nu zelfs bewust meer afstand genomen en als het niet ophoudt, dan verbreek ik het complete contact.

19. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Herkenbaar, ik heb het ook heel vaak tegen mij moeder gezegd dat ze mij niet elke dag hoefde te bellen, heb niet elke dag iets te melden, maar dan werd ze boos of ging ze huilen.
    Hier ook altijd, waar ben je, wat ben je aan het doen, wat ga je doen bla bla bla.

Nu zit ze sinds een jaar op facebook en stuurt ze via daar berichten(prive), veel beter en kan ik zelf weten wanneer ik reageer.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Uitzetten, dan hoeft ie ook niet te rinkelen:D

Deel Deze Pagina