Hoi Dames, Ben even op zoek naar ervaringen... Ik heb mijn haren nu op de schouders en wil graag wat anders. Ik heb vreselijk haar, rossig, pluizig en een rare slag. Ik heb er altijd heel veel werk aan (stijltang) om ze in model te krijgen. Ik wil ze heel graag helemaal kort maar vind het zo eng Ik heb ook een lang smal gezicht en als ik op internet ga kijken wordt kort haar afgeraden dan. Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van lang naar kort haar.
Ik ben eens van over de schouders naar een kort van achter opgeknipte bob gegaan.... ik had spijt pfffff ik ga nooit meer kort. Misschien eens kijken naar goede verzorgingsproducten, dat kan soms zoveel schelen in hoe je haar zich gedraagt
Vraag advies bij een goede kapper, die kunnen je haar en gezichtsvorm goed beoordelen. ik heb vroeger lang en kort haar gehad, maar bij mij staat kort haar voor geen meter, dan lijk ik net een jongen, mijn gezicht is er niet krachtig genoeg voor om een korte coupe te kunnen dragen. momenteel heb ik het schouderlang, maar laat het wel langer groeien...(heb overigens vrij dun stijl haar, dus totaal anders dan wat jij hebt)
Probeer ipv gelijk kort eens om goede verzorging ( Siliconen en parabenen vrij, dan pluis je stukken minder ) te gebruiken en het goed te laten knippen. Goede kappers zijn hun geld waard vind ik! Krullen Wijzer: Lijst van Conditioners zonder siliconen en sulfaten
Ik heb ook pluizig haar en had het helemaal kort geknipt zodat het gezond kon worden, maar het was werkelijk vreselijk! Bovendien had ik er veel meer werk aan dan het lange haar (wat ik af en toe kon verstoppen in een knot). Ik ben mijn haar beter gaan verzorgen, gestopt met fohn en stijltang en heb er nu een mooie krul in. Zou dus doen wat Suusjeuh zegt en opzoek gaan naar de juiste producten voordat je dingen gaat doen waarvan je spijt kan krijgen!
Vergis je niet...kort haar is in de meeste gevallen veel meer werk dan lang haar. Waar die term: makkelijk kort kapsel" vandaan komt is mij een raadsel
Op aanraden van mijn kapster heb ik m'n haren van m'n middel naar een lange bob geknipt. Voor mij is het geweldig. M'n haar is super gezond geworden en het ziet er veel beter uit. Ja het is wel wat meer werk en ik gebruik nu misschien wat meer haarproducten, maar resultaat is vele malen beter als met lang haar. Je moet wel zeker weten dat je een goede kapster hebt anders heb je straks een coupé waar je niet blij mee bent.
Ik ben ook regelmatig naar een korter kapsel gegaan. Staat mij erg leuk maar qua stylen is het een drama! Ik heb van die leuke kruintjes die mijn haar alle kanten op laten staan behalve de goede Zoek een goede kapper en vraag advies over wel kapsel je goed staat en bij je haar past
Ik heb het van net achter mijn schouders naar opgeschoren kort laten knippen. Alleen bovenop heb ik nog "langer" haar dat in een krul/lok naar voren valt. Ik ben er 4x zo lang mee bezig maar oh wat vind ik het fijn!
Rossig is juist mooi! Ik betaal goed geld om mijn haar rood te krijgen whahaha. Verder lijkt het me niet handig om een stijltang te gebruiken als je haar snel pluist, dat beschadigd nog meer! Zou idd ook meer kijken naar goede verzorging en dan kijken of je het nog kort wil. Dus goeie shampoo/conditioner, evt een serum, haar zo min mogelijk kammen/borstelen vooral niet als het droog is, niet helemaal droog fohnen en een difuser gebruiken. Op laten drogen kan ook, je hebt haarproducten die je in nat haar kunt doen. Je kunt ook idd naar een goeie kapper om een kapsel te laten knippen wat wat handelbaarder is. Hoeft helemaal niet kort te zijn.
Met korter haar is pluizig haar echt niet beter af... En dan spreek ik uit ervaring. In zou inderdaad gaan kijken wat je met goede verzorgingsproducten kunt bereiken. Je moet alleen niet denken dat je met 1 behandeling klaar bent, dit heeft ook weer even de tijd nodig.