Claimende Moeder.

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacq84, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Helaas herkenbaar maar dan met schoonvader sinds onze zoon is geboren. Was op een moment in staat om een geheim nummer te nemen. Toen heb ik gezegd dat alles nog maar via zijn zoon zou lopen want werd echt horen dol sliep mijn zoon eindelijk een keer ging eerst mijn thuis telefoon af en als ik niet opnam meteen mijn mobiel ik kwam totaal niet meer aan mijzelf toe.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Gewoon de huis telefoon uitzetten toch? Dat zou ik wel aangeven: mam, je belt echt hysterisch veel daar moet je mee ophouden. Zo niet dan trek ik de stekker er uit. Dan snapt ze het hopelijk wel.

3. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Telefoon uitzetten/stekker eruit en lekker laten huilen...
    Je word gemanipuleerd en gek gemaakt en je hebt medelijden met haar?
    Zij anders niet met jou, laat haar lekker joh!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind, ondanks het onacceptabele gedrag van de moeder van TS, wel dat er snel wordt geoordeeld dat ze manipuleert. Wie weet spelen er wel andere dingen, zoals een dwangstoornis o.i.d.

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Daar verplaats je het probleem alleen maar mee.

Ik reageer wel eens in een FB groep met veel actieve leden, als ik mijn wifi aanlaat staat en mijn telefoon opzij leg hoor ik de hele avond gepiep van nieuwe reacties. knetter wordt je ervan.

Ik kan me zo voorstellen dat de moeder van TS vergelijkbaar is met zoiets en dat ze continue berichtjes gaat sturen. Als je dan geen zin hebt om te reageren, gaat je telefoon helemaal als en bezetene tekeer omdat moeders maar geen antwoord krijgt.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zou gewoon even de hele dag niet opnemen en dan als ze 's avonds belt opnemen en als ze dan zo in paniek is aangeven dat je ook een eigen leven hebt en niet constant de tijd heb om een telefoon gesprek te voeren.
    Ik zou helemaal panisch gestoord worden van zo'n moeder.

7. Tooto

Tooto Niet meer actief

Inderdaad viel mij ook op, maar ik snap sowieso niet waarom je dat niet gewoon kan bespreken? Wanneer ik me aan zoiets erger, maak ik dat duidelijk, misschien is ze zich er niet zo bewust van?

8. Onje

Onje Niet meer actief

Jeetje wat is er dan veel verandert tussen jou en je moeder ten opzichte van vorig jaar

9. Onje

Onje Niet meer actief

Dubbel

10. Islah

Islah Niet meer actief

Zo, dan is er wel veel veranderd zeg! Wat vervelend. Dus je hebt én zo'n moeder, én zo'n (ex-?)schoonmoeder... Lijkt me echt wrang.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tja...dan maar huilen.

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    #32 Nahla2013, 13 aug 2015
    Laatst bewerkt: 13 aug 2015
    Is inderdaad ook heel wrang ja.
    In haar cultuur is het zo dat oma's zich heel erg bemoeien met de opvoeding en de zorg van hun kleinkinderen. Ik wil dat niet zo, dus dat botst.
    Zij vindt dat oma's net zoveel te bepalen hebben, ik vind dat niet.
    Hoe ouder m'n dochter wordt, hoe erger ze wordt.
    Het irriteert me nu. Ze belt me gerust om 1:00 's nachts op om te vragen of ik haar wel warm heb gekleed, of ik haar wel een slaapzak aan heb gedaan en of ze goed at.
    Als ik m'n dochter een uurtje breng om te kunnen sporten, trekt ze haar gelijk háár kleren aan en ze zeurt regelmatig dat ik haar elke dag 2 flesjes melk moet geven omdat ze wederom in haar cultuur geloven dat melk heeeeeel gezond is. Alsof ik weinig te zeggen heb...
    Ze eist bijna dat ik haar Turks leer praten terwijl ik Nederlands veeeel belangrijker vind. Ik heb zelf ook niks aan m'n Turks.
    Zo staat ze ook regelmatig vroeg aan m'n deur om haar op te halen zonder dat ze dat met mij overlegt.

En zoals je misschien ook wel weet heb ik nauwelijks meer contact gehad met m'n ex schoonmoeder na haar geboorte, dus van haar heb ik gelukkig nooit last gehad.

Dus ja, ik ben haar claimende en bepalende gedrag ook een beetje zat aan het worden.

13. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik ben heel blij dat wij het stekkertje van de huistelefoon er uit kunnen halen als ik het zo lees.

Wat erg als je zo'n (schoon) moeder hebt. Had d'r echt een keer afgeblaft mocht het geduld een keer op zijn.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Wow heftig, ja dat is inderdaad écht niet leuk... Hoewel ik het wel een beetje herken in mindere mate van mijn (overigens Nederlandse) moeder, vooral bij m'n oudste kon ze gewoon zo'n ontzettende bemoeial zijn. Hebben er ook een paar keer ruzie over gehad omdat ik alsmaar aangaf dat ik wel m'n eigen manier had maar toen was het ook gedaan (wel na zo'n 3 jaar pas). Werkt gewoon praten niet denk je? Of gaat dat er gewoon niet in?

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heeft ze geen korsakov? je schrijft dat ze eeuwig dronk, was ze een alcoholist?

16. misa

misa Niet meer actief

Ja, helemaal als het erger wordt. Misschien ligt dat niet het ouder worden van je dochtertje, maar aan een aandoening als deze.

Maakt het niet minder vervelend. En je moet ook zeker je grenzen aangeven, want anders gaat het alleen maar uit de hand lopen.

17. Luja

Luja Niet meer actief

Jeetje wat vreselijk irritant, vooral met dat gejank erbij.
    Ik heb zelf godzijdank geen contact met mijn moeder meer dus van dit soort berichten gaan mijn nekharen gelijk rechtovereind staan omdat ik me voorstel hoe het zou zijn als ze 10x per dag zou bellen.... Brrrr.

Zou gewoon melden van ik vind het niet prettig als je zo vaak belt, ik heb zelf een druk leven en genoeg andere dingen te doen. Als ze gaat huilen zou ik gewoon zeggen van zo vervelend vind ik het ook, dus als je blijft bellen haal ik de stekker uit de telefoon.

Haar leren appen lijkt me absoluut geen goed plan, mag je continu verantwoorden waarom je wel online bent maar geen zin hebt om haar wat terug te sturen. :D

Ik vind het sowieso vreselijk dat moeders hun eigen kind niet mogen maar opeens wel de perfécte oma willen spelen.... Dat heb ik hier dus tegengehouden, er werd dagelijks geroepen dat ze wou dat ze me weg had laten halen en nu opeens wel een liefdevolle oma willen zijn, bekijk het maar mooi. Hopelijk beseft ze haar verlies nu. Als zij mij een liefdevolle plek had geboden had ze ook absoluut mijn kinderen mogen leren kennen.

18. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Klinkt al iemand met hevige hechtingsproblematiek en wat Hulp om hiermee om te gaan zal haar goed doen

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Iedere dag bellen zou ik al niet trekken. Bellen doe je als je wat te melden of vragen hebt, niet voor lulkoek. Korte metten mee maken, dit is niet normaal.

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dat is natuurlijk mogelijk!

Deel Deze Pagina