Oh , Hier ga ik eens wat over lezen! Het zou goed kunnen hoor denk ik. De kratten bier waren nooit aan te slepen , 2 a 3 per week .
Korsakov krijg je door een tekort aan vitamine B1 in combinatie met alcohol. Als je heel veel drinkt maar wel gezond eet krijg je geen Korsakov. Als je slechts korte tijd veel drinkt en slecht eet kun je al Korsakov krijgen. Dus het gaat niet om hoeveel je drinkt maar of je er een vitamin gebrek bij hebt. Het klinkt me niet als Korsakov in de oren eerlijk gezegd. Ik heb met Korsakov patienten gewerkt en hun korte termijn geheugen en vermogen tot plannen is naar hun grootje, en ze confabuleren. TS: ik zou grenzen stellen en misschien eens je moeder over proberen te halen om naar de huisarts te gaan. Het klinkt eerder als Alzheimer dan als Korsakov. Maar van een afstand kunnen wij dat niet bepalen. Het enige dat jij kunt doen is je grenzen aangeven en proberen haar medisch te laten onderzoeken. Sterkte met deze hele situatie waar je in zit.
T's, Je schrijft ook dat je moeder een hersenbloeding heeft gehad is dit gedrag hierna ontstaan? Zou in iedergeval zoals eerder aangegeven adviseren om je moeder naar de huisarts te laten gaan en een max afspreken dat ze mag bellen. Succes
Wij hebben ook eens zoiets aan de hand gehad. Moeder van mijn man belde in het begin van ons samenwonen ook meermaals. In de avond om te vragen of we wel gezond gegeten hadden Of als er ergens in nederland een ongeluk was gebeurd. We zijn toen ook gestopt met opnemen. Toen maakte ze een keer een opmerking dat we zo weinig thuis waren. Toen heeft mijn man gezegd dat we wel thuis waren maar niet altijd de telefoon opnamen omdat ze te veel belde. Het was niet waar volgens haar, maar daarna heeft ze niet meer voor die onzin dingen gebeld Wat ontzettend lastig lijkt me dit, vooral omdat ze elke dag meermaals belt. Toch zou ik de stekker er uit trekken.
Ik denk niet dat het korsakov is. Haar geheugen laat wel wat te wensen over maar dit is gekomen na de hersenbloeding. Rest van de symptomen zijn er niet! Dit belgedrag had ze hiervoor ook al trouwens. Net als dat bemoeizuchtige gedoe! Ik zet liever de telefoon op stil maar het basisstation maakt dan nog geluid , even uitzoeken hoe dat uit gaat! Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar FB of WAPP aan te bevelen. Dan heb ik nooit meer rust