claimende oma

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ze heeft niet door dat claimen juist niets uithaalt!! Wat ze ook wil, eist.. ze heeft niets te eisen.
    Maar misschien weet haar moeder het gewoonweg niet meer, omdat TS het echt niet wil. Dan haalt ze op den duur alles uit de kast. Dit gedrag is wel begrijpelijk.. :)

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat erg zeg zulke oma's....
    niet normaal toch!:(

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je went eraan ;)

4. pijman

pijman Niet meer actief

heb jij dan niet dat je je zorgen maakt hoe het met de nieuwe baby zal gaan? Ik ben ook zwanger van de tweede en af en toe zie ik wel tegen dat gedoe met haar op hoor ;)

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje wat het is. nu wet ik wat er gaat komen en dat scheeld een hoop dat kan ik gelijk de kop indrukken

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn moeder is ook wel een beetje zo, als ze hier komt of als ik daar ben, wil ze sam zowat van me afpakken, ik vind het opzich niet erg. maar gister was ik daar om te eten samen met sam en mijn vriend, en sam moest heel erg huilen omdat ie moe was, en dat wil ie alleen maar papa of mama maar dan gaat ze toch weer aandacht geven ookal heeft een van ons hem vast, gaat ie alleen maar meer huilen. maarja meestal kan ik het goed met haar vinden hoor:)

7. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook opa's en oma's die graag op willen passen en graag willlen dat ons tutje bij hun blijft slapen! Heb ik helemaal geen problemen mee. Ze vragen het gewoon en vinden het niet raar als het niet kan oid! Morgen gaat ze weer twee nachtjes bij opa en oma logeren! Maar ik denk dat het probleem bij TS gewoon zit in het "eisen" van je kind!!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Verschrikkelijk zeg, dat eisen...ik zou dat ook niet pikken. Kun je niet met haar gaan zitten en zeggen wat je op je hart hebt? Zonder dat zij je onderbreekt? Misschien kan zij jou uitleggen waarom ze doet wat ze doet. Succes in ieder geval!

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier word het ook nooit gevraagd! dan belt ze en zegt ze dan en dan haal ik hem op :$ ja daag!!!
    madelief was een weke oud, uhmmmmmmm breng haar hier maar een paar nachten heen :$ ja nog meer daaaaaaaaaaaaaaaaaag!!
    hou toch op..
    valentijn was een keer bij mn zus aan t spelen omdat ik even tijd nodig had voor mezelf na de bevalling, staat zij voor de deur, uhh waar is valentijn, ik zeg bij mn zus.ohhh ik wou hem meenemen :( pardon?! zoiets overleg je!
    ze komt ook nooit eens op visite..je met het keukenschort om dus dan wil ze gelijk mn hele huis verbouwen en ook dat sta ik niet toe ( ze denkt volgens mij dat ze hier in dienst is) maar goed dit duurt al jaren en ze zal het nooit gaan begrijpen dat zoiets overlegd moet worden , mn vriend en ik hebben er wel eens ruzie om, want als ik een keer verlegen om oppas zit..tja dan vraag ik mijn moeder of zus en niet mn schoonouders omdat ik totaal niet op 1 lijn zit met hun en in een hele andere (moderne)wereld leef dan hun..dus ik krijg ook vaak zat te horen dat ik hun geen kans geef met MIJN kinderen die ik zelf opvoed en zij niet hoeft te doen

ik hou er maar over op, kan er wel een boek over schrijven en begin er weer kwaad op te worden :x

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

heb niet alles gelezen, maar het lijkt wel alsof oma denkt dat ze bij de geboorte van jouw kind automatisch ook een gedeelte van de voogdij mag opeisen??:(;)

gelijk de kop indrukken voor het alleen maar uit de hand gaat lopen en jij straks niks meer over je eigen kind te vertellen hebt.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

vervelend voor je meid
    jammer dat het je eigen moeder is ... aan de andere kant.... kun je tegen je eigen moeder wel meer eerlijk zijn als tegen je schoonmoeder, dus misschien nog een gesprek ?

mijn schoonmoeder vond ook dat ik mijn zoon daar minimaal 1 keer per week een hele dag moest laten.... nou nee echt niet !!

4 jaar ruzie vanaf dag 1 tot nu
    * ik ben een hoer
    *ik moest met mijn lelijke rotkop haar huis uit blijven
    *ik heb haar zoon afgepakt
    *heeft manlief het huis uit gezet toen hij zei dat hij met mij verder wou (manlief hielp haar niet meer met het huishouden en koken omdat hij hele dagen bij mij was, dus van de 7 dagen per week kookte en hielp hij er nog maar 2 of 3... dus de dagen dat we daar waren)

*tijdens de zwanger hopen op een mk
    *kindje was niet welkom ze wou geen oma worden
    dit ook tegen anderen zeggen
    *bij de geboorte van zoonlief boos zijn en ook zo de verloskamers op komen(schreeuwend) hoe erg het is dat ik mijn moeder eerder had gebeld als haar
    *toen ik bij de 2e zwangerschap een mk kreeg... ach het was maar een vruchtje, en misschien is dit wel een teken dat jullie geen 2e moeten nemen !
    * bij de 3e zwangerschap niet blij zijn
    *bij de geboorte van onze dochter huilend binnen komen dat ze zoonlief zo weinig ziet en ze had ruzie met haar dochter
    nou sorry hoor... geen zin in jou huilend en jou problemen bij ons neerleggen terwijl ik amper een uur geleden bevallen ben !
    *de verjaardag van zoonlief..... komt ze schreeuwend binnen.... WAAROM HEB JE JE ZUSJE NIET GESMST DAT ZIJ OOK WELKOM IS OP DE VERJAARDAG ?? ehh omdat wij een uitnodiging hebben gedaan naar het adres... en het geld dus voor alle inwonenden, ook zusje van manlief dus ! ze werd nog bozer en begon nog harder te tieren en te schreeuwen en zoonlief werd er bang van

voor 2 maand geleden was de druppel....ze kwam met dingetjes aanzetten.... dingen we al hadden... dus ik zei, heel lief van je, maar misschien kun je het nog ruilen ? voor iets anders... dit hebben de kinderen al,
    ze pakt de spullen op.... gooit het bij ons door de woonkamer waar de kinderen bij zijn en begint te schreeuwen hoe mijn ouders alles beter doen en de cadeaus wel goed zijn

( tja die bellen om te vragen goh heeft ie dit al ? en lijkt het je wat voor de kids ?)

de kids waren hierbij, dochterlief was overstuur, zoonlief lag in bed die probeerde te slapen....maar hij hoorde alles... ik ben naar boven gegaan en hij lag heel bang in een hoekje te snikken,

dit was de druppel.....ze krijgt onze kinderen voorlopig niet te zien ! het is even klaar.

en dan vind ze het gek dat ze de kids zo weinig ziet ?? als iemand zo doet geef je je kinderen toch niet mee, dat vertrouw je toch niet

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

zo'n schoonmoeder from hell had het bij mij zeker geen 4 jaar volgehouden met zulke kwetsende opmerkingen, die zou ik per direct al de deur wijzen om nooit meer voor dr open te doen.

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    :$ ook z'on lekker typje dus...
    even het hele andere uiterste dan de mijne...
    hier worden de handen van mijn kind net zo lang dicht geknepen en op hem ingepraat tot hij amen enzo zegt..flikker op!
    en de bijbels vliegen me om de oren, bij de nieuwe geboorte wéér opnieuw !
    als ik zeg dat ze mn zoon met rust moet laten zegt ze ook nog..ik doe helemaal niks :( sta er met de neus boven op en dan nog daarover liegen

14. pijman

pijman Niet meer actief

bij mij werkt dat in ieder geval niet, ik krijg dan:
    - owww mama heeft een gevoelig dagje
    - ik bedoel het zo goed
    - ik doe nooit iets fout
    - wat vreselijk dat jij denkt dat ik het niet goed doet terwijl ik alles voor jullie doe
    - zielig doen bij manlief en opa over wat een gemeen ding ik ben

inclusief puppie ogen en zielig lipje. Luisteren naar wat je echt zegt ... nee dat lukt hier niet, misschien is dat bij TS anders??

15. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

oh nee dat zou ik niet willen!

16. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dan is het voor mij klaar hoor. Als je niet kunt communiceren dan niet.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    goh ik wou dat wij die mogelijkheid hadden en dat oma dat zo spontaan zou doen! ik zou er echt geen problemen mee hebben hoor.. als ik dan al wat had staan kan dat toch ook prima zonder je kindje....? best sneu voor je schoonmoeder... ze doet wel haar best om haar kleinkind te leren kennen... en dat doet ze lijkt me uit pure liefde...

18. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

De manier waarop ze het vraagt, als een mededeling waar je je maar naar moet schikken, staat me ook niet aan nee.

Als ik jou was, en ze weer eens mededeelt dat ze je kind wil meenemen, dan zou ik vriendelijk zeggen dat het helaas nu niet uitkomt (vanwege whatever, of het nu waar is of niet), en dat het beter zou zijn als ze vooraf overlegt met je over wanneer en welke tijd om een nieuwe teleurstelling te voorkomen.

Maar je geeft ook aan dat ze je kind ook volstopt met snoep. In dit geval zou ik bij ze aangeven wat ik wil toestaan aan snoep (hoewel ik persoonlijk überhaupt geen ongezond eten wil geven als mijn dochter 2 is). Respecteert ze dit niet, dan houdt het op.

Deel Deze Pagina