Hey iedereen, Ik zit met een vraagje: Ik gebruik de ovulatietesten van sensitiv. Sinds 16/6 heb ik een licht gekleurd streepje. Vandaag dacht ik een piek te hebben maar helaas. Het blijft een licht gekleurd streepje. Ik vroeg mij af of het kan dit enkele dagen te hebben en dan ineens de grote LH piek? Of kan het zijn dat er een kleine LH productie was maar gaat stoppen en er geen eisprong gaat komen? ( ben van de pil sinds begin januari en nog niet volledig regelmatig. Laatste cyclus was 34 dagen) Ik weet dat ik met zwanger worden niet te hard bezig mag zijn, maar het is niet zo makkelijk Nu sowieso doen we 'het' om de 2 dagen. Groetjes Annelke
Op welke cyclusdag zit je nu? Gebaseerd op een cyclus van 34 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 16 tot en met dag 24 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. En een ovulatietest hoeft zich in tegenstelling tot een zwangerschapstest totaal niet op te bouwen naar een piek! Een ovulatietest kan dus zomaar uit het niks gaan knallen. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Een licht tweede streepje betekent dan ook een negatieve ovulatietest. Pas als beide streepjes minstens even donker zijn, is de ovulatietest positief en heb je je LH-piek te pakken.
Dank voor je reactie. Afgaande op wat Be Happy me vertelde, ben ik blijven testen tot nu. Ik ben nu dag 26 en heb tot op heden geen positieve ovulatietest gehad. Geen eisprong vermoed ik. Heeft het zin om verder te testen of is het nu onmogelijke om nog een eisprong te hebben? Ik heb 4 dagen, waarvan dag 3 dan het meest gekleurde was, een licht gekleurd lijntje gehad, daarna enkele dagen niets en nu weer zeer lichtjes, minder dan vorige. Grtjes
En vanaf welke cyclusdag ben je eigenlijk begonnen met ovulatietesten? Voor hetzelfde geld is je eisprong al lang geweest namelijk en heb je dit keer een veel kortere cyclus dan 34 dagen.
Dag 10 al. Nu wat ik wel heb gehad, is op dag 17 en 18 , lichtjes helerder rood bloedverlies, niet veel, een inlegkruisje gebruikt. Dus kan misschien wel innesteling zijn. Maar dan vrees ik ervoor dat die niet geslaagd is want ik heb geen symptomen van zwanger zijn.