Clear blue digital met dubbele hormoonindicator. Ervaringen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Elfi, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met deze ovulatietesten.
    Er zijn wel eerdere vragen over gesteld, maar dat is jaren geleden. Ben benieuwd wat nu de ervaringen zijn.

Wil ze misschien uitproberen deze maand... maar ze zijn zooo duur :$

Thanks!

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik heb gebruik gemaakt van de normale digitale ovulatietesten. Ik heb deze een maandje gebruikt en ben toen overgestapt op tempen om mijn cyclus eens goed in kaart te brengen. In totaal drie maanden temperatuur opgenomen en in de tweede maand gecombineerd met ovulatietesten van de Action.

Ik weet niet of een dubbele hormoonindicator enige toegevoegde waarde heeft. Ze zijn ook erg duur maar als je geen zin hebt in streepjes turen is dit goed alternatief. En als je een beetje een regelmatige cyclus hebt ben je ook geen vermogen kwijt. Een lange onregelmatige cyclus gaat je helaas veel geld kosten om je eisprong op te speuren.
    Een normale digitale versie werkt volgens mij ook prima. En andere gewone testen zijn ook goed. Op het forum is er veel info over goed werkende ovulatietesten.

In ieder geval heel veel succes!

3. Isken

Isken Lid

24 aug 2012
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees graag mee, nog niet gebruikt deze testen.

4. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Vond ze vreselijk. Gaven positief aan terwijl mijn ovulatie nog niet was. Ze gaven netjes zoals beschreven een aantal keer een knipperende en daarna een vaste smiley. Maar ik ken mijn lichaam ook goed dus had mijn twijfels al. Andere ovulatietesten bleven ook negatief. Uiteindelijk een week later pas mijn eisprong gehad. Mijn LF is nooit langer als 12 dagen ook dus achteraf ook nog eens de bevestiging dat er niets van klopte...
    Dus vind het zonde van het geld.

5. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Dank jullie wel!
    Sorry voor de late reactie van mij!
    We hrbben ze toch gekocht en geprobeerd. Ik heb nu net een vaste smiley, maar heb geen knipperende gezien!
    Gister had ik nog een leeg rondje!
    Maar goed, naast deze heb ik ook mijn standaard testen gebruikt en die is ook positief, terwijl die gister ook nog heel licht was.
    Beetje vreemd lichaam schijnbaar!
    Weet niet zo goed wat ik moet vinden van deze dubbele hormoon testen... ze werken, maar had gehoopt op iets meer duidelijkheid over de vruchtbare dagen.

6. MVG87

MVG87 Actief lid

18 jul 2014
    348
    0
    0
    Ik heb ze afgelopen ronde voor het eerst gebruikt en na een smiley ook direct zwanger!

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik vond ze heel arelaxed. Die 'gewone' digitale werkten voor mij top, maar die andere niet. Misschien komt dat ook omdat ik PCOS heb, dus hormonen wat van slag zijn, maar daar had ik bij de gewone digitale smiley testen dus geen last van: die hebben 2 keer succes opgeleverd.

Veel succes!

8. happy11

happy11 Lid

5 sep 2016
    12
    0
    0
    Ik ben pas 1,5 week gestopt met de pil en meteen na mijn ontrekkingsbloeding begonnen met ovulatietesten. Ik heb 15 jaar de pil gebruikt dus ik wilde op deze manier inzage krijgen in mijn cyclus. Ik kreeg al bij de tweede keer (gisteren) een knipperende smiley en vandaag ook. Is het mogelijk om een eisprong te krijgen zo snel na het stoppen met de pil....??

9. xJenn202x

xJenn202x Lid

2 sep 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL

Hoi ik gebruik die en ik vind ze erg prettig. Duidelijk een knipperende smiley als je alvast kan beginnen. En stilstaand smiley ( 48 uur) als je eisprong eraan komt die blijft overigens wel 48 uur in je scherm. Dus je kan niet in die 2 dagen nieuw testje erin doen want dan verpest je het. En dan ben je eigenlijk ook klaar met testen in die maand en kan je bewaren voor volgende maand als het niet gelukt is.
    Succes :)

10. xJenn202x

xJenn202x Lid

2 sep 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh en trouwens bij mij klopt het wel want ik voel me eisprong pijn altijd en zie dan ook vruchtbaar slijm. dus als ik dan test zegt ie dat me vruchtbaar dagen zijn begonnen met de knipperende smiley en daarna ( eisprong ) dus klopt wel en merk ook echt wanneer en hoe. ( En wat ze zeggen over ochtend urine met ovulatie testen hoeft dat eigenlijk niet is juist beter als je het later doet in de middag of avond.

11. happy11

happy11 Lid

5 sep 2016
    12
    0
    0
    Ok dus de ervaringen zijn wisselend. Ik heb nu al 4 dagen een knipperende smiley, maar nog geen vaste gehad. Is dat normaal. Ik blijf ook het gevoel houden dat de resultaten niet kloppen. Heeft iemand ervaring met deze test snel na het stoppen met de pil. Kan het zijn dat de test een stijging van hormonen ziet omdat de pil bij de eerste test nog niet uitgewerkt was?:(

Deel Deze Pagina