Advies over kruidvat ovu test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door I Wish, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I Wish

I Wish Actief lid

1 aug 2012
    326
    0
    0
    Den Haag
    Hey ladies,

Ik heb de kruidvat ovulatietest gebruikt en begreep uit de gebruiksaanwijzing dat een vage streep in het test venster geen positieve test betekent.

De streep in het test venster moet net zo donker zijn als in het controle venster wil de test positief zijn...dit klopt toch? ;)

Nu is mijn vraag...
    De eerste 7 dagen was er in het test venster niks te zien.
    Nu de afgelopen 2 dagen een vage streep in het test venster...
    Betekent dit dat de ovulatie er wel aan zit te komen of zegt het niets :(

Groetjes

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Dat kan echt 2 kanten op.
    Ik persoonlijk bouw mijn streepjes meestal op (klinkt lekker plastisch haha), maar er zijn ook meiden die geen streepjes hebben en uit het niks een knaller.
    Ik zou nog even door testen.

Ik weet ook dat er vele niet tevreden zijn over de kv, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Wel meestal vage streepjes, maar de knaller was echt goed te herkennen.

Succes

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Advies over kruidvat ovulatietest?
    Gooi ze weg!!!
    Ik heb er zelfs een keer bijna een behanbdeling door gemist, omdat ik mn ei er niet mee gespot kreeg. Gelukkig kwam de postbode net op tijd met mijn internetbestelling en bleek ik een knalpositieve test te hebben die dag (maar dus niet op die van kruidvat).
    Ik ben erg tevreden over MAtcare (beter dan zwanger en kids, zoals velen hier gebruiken). Zijn goedkoper dan die van kruidvat.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ps. Een vaag streepje na een week geen streepje kan idd twee kanten op. Volgens de biologieboekjes bouwt het LH (hormoon) niet op (zoals mijn voorganger schreef), maar piekt het 'opeens', dus zonder duidelijke aankondiging in de dagen vooraf.
    Maar misschien ben jij een uitzondering?

5. I Wish

I Wish Actief lid

1 aug 2012
    326
    0
    0
    Den Haag
    Ok de meningen zijn dus verdeeld...:D

Ik gebruikte de vorige maand de testen van clearblue...:)

Wellicht in een eventuele :D volgende ronde overstappen op clearblue?

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @I wish: ik gebruik al jaren de KV ovu-testen en in tegenstelling tot veel negatieve berichten, ben ik er erg tevreden over. Ook ik 'bouw' de streepjes langzaam op en kan doordat hij steeds donkerder ongeveer inschatten wanneer die gaat knallen en dus mijn eisprong ongeveer is. Deze maand had ik die van clearblue gekocht, maar het onhandige vond ik daar dus aan dat je dus of een smiley kreeg of niet. Ik heb dus alsnog die van het KV erbij genomen om toch de streepjes donkerder te zien worden (en heb dus de clearblue als bevestiging erbij gebruikt).

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dit wist ik niet, weer wat geleerd!

Ik dacht zelf ook dat ik streepjes opbouwde, maar heb ook maanden gehad dat het er ineens was.
    Vond ik altijd zo vreemd, maar weet nu waarom dat kan gebeuren ;)

Zelf vind ik de dipsticks van sensi test het fijnst, gebruik ze nu al maanden en ben er dus ook aan gewend.
    Voor mij geen andere meer, maar als ik zou overstappen, dan niet naar die van Kruidvat.

Echter, vriendin van mij is zwanger nadat ze voor het eerdt ovu test heeft gebruikt, Kruidvat eigen merk ;)

TS, ik denk dat je ei er wel aan komt, maar wanneer is moeilijk in te schatten...

Deel Deze Pagina