Hallo lieve meiden! Ik ben echt zooo blij!! Me vriend en ik hebben vanavond besloten dat ik morgen de dokter mag bellen en dan me spiraaltje eruit mag laten halen Dit is natuurlijk niet over 1 avondje besproken geweest hoor haha Ik heb me 2 jaar geleden hier aangemeld maar uiteindelijk hebben we besloten om nog even te wachten met kids. We zijn ook nog best jong dus we hadden/hebben tijd. Maar klapperen me eierstokken wel zo hard dat iedereen ze kan horen haha. Dus hebben we de afgelopen maanden veel gepraat en financieel alles bekeken en we gaan nu gewoon echt de stap nemen De situatie is niet ideaal, echt niet. We hebben beide geen vast contract (me vriend heeft wel een jaar contract net gekregen) en ik ga eind van de maand beginnen op me nieuw werk (8 uur per week minder dan me vorige werk, waar ik weg moest omdat ik wegens de financiële situatie geen vast contract kreeg). Financieel hebben we een klein spaarpotje maar niet veel. Qua uitzet hoeven we ons geen zorgen te maken, we krijgen de babykamer van zijn moeder en stiefvader. Kinderwagen en een box kunnen we overnemen van zijn broer. En mijn ouders hebben ook al toegezegd dingen te willen sponsoren We hebben wel een goede auto en wonen in een groot huis in een kindervriendelijke buurt. Jullie zullen misschien wel denken waarom we in godsnaam met deze situatie hebben besloten om aan kinderen te beginnen. Ik wil dit al zo lang en ben er echt zo klaar voor! Onze relatie is goed en sterk genoeg. En we hebben genoeg liefde om aan een kindje te geven. Ik heb altijd al gezegd dat ik jong mama wil worden en nu ben ik 23 en ik vind het een mooie leeftijd (me vriend is 25). Ik ben ook echt van mening dat je er nooit helemaal perfect geregeld kan hebben. Ik wil gewoon niet meer wachten op een eventueel vast contract en die vervolgens niet krijgen om dan weer opnieuw te beginnen... Ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel Wat leuke en goede tips over hoe jullie het hebben gedaan met jullie zwangerschap en kletterende eierstokken zijn zeker welkom
Ik denk helemaal niets hoor, ik denk juist dat jullie er goed over nagedacht hebben en alles goed overwogen hebben. Wie heeft er in deze tijd nog een vast contract?! Jullie hebben elkaar, een huis, een auto en een liefdevolle familie die veel voor jullie kunnen betekenen. Dat gaat helemaal goedkomen. Niet teveel zorgen maken om de praktische dingen, zolang je goed blijft nadenken komt het allemaal goed. Veel succes en hopelijk mag je snel zwanger worden!
Er is nooit een goeie tijd voor. Daarom zeg ik ook altijd: als jullie er samen voor willen gaan, dan is dat de goeie tijd. Ongeacht of je nou een vast contract hebt of niet. Liefde is wat het kindje het hardst nodig heeft. En dat zal wel goed zitten.
Nou, als ik dat zo lees denk ik juist dat jullie er helemaal klaar voor zijn om een gezinnetje te stichten Het is duidelijk dat jullie er goed over nagedacht hebben en idd, wie heeft er tegenwoordig nog een vast contract? (en ook al heb je een vast contract, dat zegt ook niet altijd meer zoveel...) Dus ik zou zeggen, ga lekker genieten van deze spannende tijd! Ik gun het jullie van harte en hoop dat je hier snel een positieve test kunt laten zien