Waterpokken tijdens eerste trimester zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bloom24, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Beste verloskundige,
    Op het moment ben ik precies 9 weken zwanger.
    Mijn kleine neefje van 1,5 heeft de waterpokken. Zelf heb ik ze volgens mijn moeder nooit gehad, dus bestaat de kans dat ik ze nog kan krijgen.
    Vorige week vrijdag heb ik hem voor het laatst gezien en met hem gezwommen. Volgens mijn zus heeft hij sinds afgelopen woensdag zichtbare pokjes.
    Vorige week woensdag had hij echter al 40 graden koorts gehad.
    Bestaat er nu een kans dat ik besmet ben en zo ja, wat moet ik dan nu doen?
    Morgen komt een ander neefje van bijna een jaar bij ons op bezoek. Hij heeft de waterpokken nog niet gehad en is vorige week ook in contact geweest met hetzelfde neefje. Moet ik nu extra voorzichtig met hem zijn?
    Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
    Groetjes Hen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hen.

wat je kan doen is bij je huisarts wat bloed laten afnemen om te kijken of je antistoffen hebt tegen de waterpokken, heb je die dan is er geen reden tot ongerustheid. Belangrijkste is om goed op hygiene te letten, goed je handen wasse. Geen kus op de mond. En laat ze niet in je gezicht hoesten of niezen.

Imke

3. Bloom24

Bloom24 Fanatiek lid

16 nov 2009
    2.755
    0
    36
    Bedankt voor je reactie!
    Moet morgen naar de verloskundige. Zal dan ook bloed moeten laten afnemen. Kan vragen of ze dat er meteen bijdoen dan.
    Verder heb ik nog niets bij mezelf ontdekt en ben ik gisteren een beetje uit de buurt van mn andere neefje gebleven!
    Groetjes

Deel Deze Pagina