Je hebt helemaal gelijk Swag! Wel fijndat het morgen eindelijk vrijdag is! Ik ben benieuwd n. het plan. Olivi, heb je het leuk gehad in Thailand? Wa is het een leuk land he! En volgens mij is het helemaal niet zo'n ramp om iedere dag te sexen. Het aantal zaadjes per keer wordt volgens mij alleen minder.. En je hebt er uiteindelijk maar 1 nodig! Wat fijn mamasmeisje.. Toch tijd voor elkaar en geen verloren maand! Ik heb nog steeds hoop .. En dat komt vooral omdat ik vandaag 2x een rood sliertje heb ontdekt in mijn afscheiding. Veder een heel drukkend gevoel, niet echt pijn.. Meer zeurend en irritant. En natuurlijk hoop ik dat het iets met de innesteling te maken heeft gehad. Vooral de laatste zin geeft me hoop .. Spannend! Roze afscheiding door een innesteling De eerste roze afscheiding begint vaak al in de 3e week van de zwangerschap. Na de eisprong is de eicel gedurende 12 tot 24 uur 'vruchtbaar' en kan met een zaadcel samensmelten. Deze samensmelting is het begin van een nieuw leven. Tijdens de bevruchting is er niks merkbaar: geen bloedverlies, geen afscheiding, geen buikkrampen. De eicel begint zich snel te delen en gaat op weg naar de baarmoeder. Nadat de eicel uit minstens 64 cellen bestaat, is ze in staat zich in te nestelen in de baarmoederwand. Dit gebeurt enkele dagen na de bevruchting. De baarmoederwand is goed doorbloed, er worden extra bloedvaten aangelegd om zich te hechten aan de placenta. Het innestelen geeft een kleine beschadiging aan een aantal bloedvaatjes, met wat licht bloedverlies als gevolg. Dit bloedverlies vermengd zich met de normale witte afscheiding die iedere vrouw heeft (de witte vloed) en kleurt daardoor roze. Een roze afscheiding enkele dagen voor de verwachte menstruatie (of NOD) is voor veel vrouwen een eerste teken van de zwangerschap.
Hey Mieke spannend zeg!! Nou dat van die afscheiding wist ik ook niet bij de innesteling dat dat dan een paar dagen voor he nod is. Wanneer ga je weer een testje wagen? Welke testen gebruik je dan? Extra gevoelig of gewoon? Swag succes morgen en laat ons weten hoe het is gegaan!
Ohhh spannend Mieke! Olivi, leuk dat we vlakbij elkaar zitten met NOD. Wij hebben ook elke dag geklust hoor. VL slikt zinkpillen voor optimale zwemmertjes dus dan moet t wel goedkomen dachten we Swag, nogmaals succes morgen! Mamasmeisje, jij ook dit weekend. Have fun!
@swag: heel veel succes vandaag! Ben benieuwd wat de gyn zegt! Hier CD 13 en nog geen ei. Heb eerst de dipstick gedaan maar die was bij lange na niet posi. Twijfel of ik er de CB achteraan doe of dat ik tot morgen wacht. Eigenlijk maakt het niet veel uit denk ik. Gisterenavond geklust, vandaag niet en morgen weer wel dus denk dat ik vandaag niet meer test. Denk wel dattie snel komt, met temp heeft de afgelopen 2 dagen echt sprongen naar beneden gedaan... haha wel grappig, ik denk steeds als ik de dipstickstreep zie: over ongveer 14 dagen zou ik een gat in de lucht springen met zo'n streep en nu met de ovu test denk: helaas waar blijft tie nou?
Nou hier geen gat in de lucht, maar dikke tranen met tuiten ... Ongesteld, verdrietig, baal als een stekker en dan zit ik hier in m'n eentje te janken boven een bord macaroni. Begin me een beetje zorgen te maken. Ben nu 31,5... Ben heeeeel bewust bezig met zwanger worden en er gebeurt niets! Sorry ff ego.. Ben wel heel benieuwd naar je afspraak vandaag swag!
Ohhhh mieke, wat balen zeg!!! Bah bah bah! Het klonk zo veelbelovend! Ik dacht echt, nou hoppa...twee roze sliertjes..dat is raak! Super balen meid!
Mieke wat een enorme teleurstelling meid echt niet leuk ik vind het zo naar voor je! Ik snap je tranen wij voelen echt met je mee zitten toch allen in hetzelfde schuitje. Je moet positief blijven hoor komt echt goed het is heel moeilijk maar probeer je niet te veel zorgen te maken zeker niet om je leeftijd. Makkelijk praten nu hoopvol op de wachtbank, maar ik zit ook telkens zo als de rode dagen weer aanbreken. Lijkt ook of elje ronde het verdriet toeneemt. Bij mij helpt het dat ik me heb voorgenomen dat als het in ronde 10 nog niet raak is wij dan naar de huisarts gaan voor nader onderzoek. Misschien geeft zo een gedachte jou ook rust? Ik weet dat je niet direct de mmm in wilt maar misschien kan het de bevestiging geven waardoor je er relaxter in kan staan of juist leiden tot een helpend handje waardoor het wel lukt... Sterkte met de tranen en snel weer positiviteit bij elkaar rapen!
Lief van jullie! Het was eigenlijk de eerste keer dat het zo hard aankwam. Ik kon het iedere keer nog wel redelijk relativeren, maar het was net even of de grens bereikt was. Heb me maar even laten gaan en 's avonds ff lekker met een vriendin the voice gekeken en m'n verhaal gedaan. (Het is net alsof het meer blijft hangen als je het nog niet hardop hebt gezegd) Wanneer mijn vriend weer thuis is zondag , gaan we het er even over hebben of we al een stap naar de huisarts willen maken. Ik heb zelf ook ronde 10 in gedachten. Wil het deze ronde nodig een kans geven. Niemand wil natuurlijk de MMM in, maar het kan natuurlijk ook een hele geruststelling zijn wanneer iemand checkt of alles wel goed werkt. Ik duim voorlopig gewoon weer met jullie mee!
Meiden, Misschien dat mijn ervaring jullie helpt. De HA kan (vaak) alleen iets doen/betekenen als je een temperatuurkaartje kan laten zien van 1 of 2 maanden. Heb je dat niet dan is doorverwijzing vaak al moeilijk/lastig etc..tenzij je geen ovulatie hebt of menstruatie uitblijft. Wij zijn in ronde 9 naar HA gestapt voor mn eerste zwangerschap. Hij raadde mij aan om te tempen, verwijzing naar gyn is alleen daarmee mogelijk zei hij....et voila.... in ronde 10 was ik zwanger...ik was zo gefocust op het zwanger worden en met t tempen liet ik t los. Ik dacht..oke..twee maanden tempen en dan naar de gyn. Niet dus. Tempen raad ik echt iedereen aan. Helaas kan ik t nu niet meer doen omdat dochterlief mijn wekker is geworden. Ben elke dag een andere tijd wakker tussen 5 en 7 uur ;(. Hoop dat ik jullie hier een beetje mee help. Even ego: ik heb medicijnen gekregen voor de infectie downunder...eindelijk weer op orde daar!
@miekeH: jeetje meid, das even balen! Dikke knuffel en idd we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en het helpt om erover de praten! Verder even niet zoveel te melden. Wacht nogsteeds op mn ei. Hij gaat snel komen denk ik, meer vruchtbaar slijm vanaf vandaag maar testjes nog nega...
Heb nog niet getempt.. Ik dacht, wat leert het me meer dan de ovutesten? Welke info haalt de HA daaruit? Wilde dat eigenlijk ook niet doen omdat ik dan nog meer bezig ben met zwanger worden. Ik wil het best een keer proberen maar dan moet ik direct beginnen of niet? Kan het met een digitale oorthermometer v Braun? En dan dus elke ochtend zelfde tijd?
Ik temp ook met de digitale oortherometer van braun. Ben ermee begonnen maar is ook alleen maar om wat meer inzicht te krijgen in mn cyclus. Denk dat dat voor een HA ook zo geldt. Ik vind het wel bizar dat je temp dus echt gaat stijgen na een eisprong. Je leest er veel over en het klopt ook nog.
Nou ik dacht, laat meteen mijn beste beentje voor zetten. Wekker om 7.00 uur (had eigenlijk 6.45 moeten zijn bedenk ik me nu) en tempen. Ik was compleet in de war, dacht dat t maandag was haha. De eerste temp. staat! 35.7 .. Lijkt zo laag! Hoop dat het goed met je gaat swag.. Je bent zo stil!
Ja dat tempen dat is voor mij echt niet te doen omdat ik onregelmatig werk en mijn wekker bij vroege dienst om 5 uur gaat en ik niet echt denk nou laat ik eens gezellig 7 dgn per week mn wekker om 5 uur zetten :-s Volgens mij is het ook echt niet zo dat je alleen maar geholpen wordt door de gyn als je een temp kaartje hebt hoor want ze kunnen ook op echo zien of je ovuleert en wanneer. Tempen is vooral voor jezelf om inzicht in je cyclus te krijgen. Met bloed onderzoek kunnen ze je hormoonspiegel bepalen tijdens je cyclus. Ik zou in ieder geval me niet laten afwimpelen door het niet hebben van een temperatuurkaartje. Maar als wij wat gaan ondernemen gaan we toch eerst zaadjes laten onderzoeken, aangezien mijn cyclus erg regelmatig is en ovutesten positief, LF is goed, verwacht ik niet direct dat dat het probleem is. Mocht zaadkwaliteit goed zijn dan mijn cyclus onder de loep nemen. Ik ben wel heel benieuwd naar Swag en haar gyn bezoek maar ze is niet meer op het forum geweest ik hoop dat alles goed gaat.
Hoi meiden, ik was een weekend weg. Zal morgen ff alles vertellen van de gyn. Het was een super fijne vrouw. Super balen Mieke. Ik zou in jouw geval echt naar de HA gaan en niet langer wachten. Wel moet je zeggen dat je al een jaar aan het proberen bent.De gyn zei dat tempen niet hoeft hoor als je ovutesten gebruikt. Ik mag de temp. in de prullenbak gooien
Even inhakend op jouw berichtje, als je normaal ovuleert en menstrueert (tussen de 25 en 35 dagen met een prima lf) (wat de gyn idd ziet bij een inwendige echo) zal de gyn niks voor je doen zonder ook een tempkaart te zien. Bloedonderzoek wijst geen afwijkingen oid aan. Het gaat om de combinatie van gegevens. Jouw reactie op mijn verhaaltje komt beetje over alsof ik onzin vertel. Was t maar zo. Was t ook maar waar dat we niemand van ons de gyn nodig heeft en we allemaal zwanger zijn na 3x niezen.. Weet dat je t niet zo bedoelt en de toon in je bericht anders overkomt dan waarschijnlijk bedoelt maar het wel beetje pijn . Ik heb t allemaal toch echt zelf meegemaakt bij J. En is er nog iemand met twijfel, dan zou ik de HA gewoon bellen en vragen na hoeveel rondes verwijzing mogelijk is en of tempkaartjes nodig zijn. Succes!
Mieke, succes meid. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Heb je ondanks de ongi wel leuk weekend gehad? Swag! Ik hang morgen aan mn scherm! Ben benieuwd naar je verhaal! Ik heb zo'n gevoel dat t niet raak is deze maand. Weet niet waarom maar tis een gevoel.
Ohh mumm ik bedoel het helemaal niet vervelend naar jou toe hoor. Je begrijpt het verkeerd. Ik praat vanuit mezelf dus gewoon hoe ik er in sta ik bedoel het dus zeker niet zo alsof jij ongelijk hebt. Elke situatie is anders. En op die manier bedoel ik dus ook te zeggen dat het in jouw situatie temperaturen vereist was, dat hoeft dus niet in elke situatie en voor iedereen zo te zijn. Ik begreep namelijk uit jouw bericht dat jij wilde zeggen als je niet getemperatuurd hebt dat je dan sowieso niet bij de gyn terecht kan. No hard feelings we strijden allemaal voor hetzelfde doel op onze eigen manier.