Clear blue ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door swagartist, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toers

toers Niet meer actief

Ja maar als ik die van 5 uur doe is het dan niet zo dat je LH pas gedurende dag stijgt? Ben bang dat ik hem mis ofzo.

Noiloi was jij aan de pil? 1ste ronde na pil is echt wel snel dan wat een geluk.

2. Noiloi

Noiloi Lid

20 aug 2013
    12
    0
    0
    Hoi Olivi,

Ik heb inderdaad 12 jaar de pil genomen en ben gestopt in Juni dit jaar. We hebben eerst 2 cyclussen laten passeren (eentje van 23d en eentje van 27d) en de 3de cyclus geklust en dus onmiddellijk prijs.
    Wij hadden ook niet gedacht dat het zo snel ging gaan, want we dachten we beginnen nu al dat we toch zeker een zomerkindje hebben, als het niet onmiddellijk zou lukken. Het wordt nu dus een lente kindje :).

Kunnen jullie om de dag klussen? Kan ik je zeker aanraden als het kan, want dan heb je toch steeds zaadjes klaar zitten :).

3. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Ik heb rare afscheiding sinds vanochtend...nog nooit gezien.

Zal niet teveel in detail treden maar het is erg klonterig :)

Herkennen jullie dit?

4. toers

toers Niet meer actief

Ahh mumm ik heb dat ook een keer gehad, was toen een schimmelinfectie maar ik had er ook onwijze jeuk bij en branderig gevoel. Als je verder geen klachten hebt gewoon even afwachten.

5. swagartist

swagartist Niet meer actief

Noiloi! Wat een geluk zeg! Geniet ervan!!!
    Mumm, wat lief dat je kindje dat zegt. Ik wil ook zo'n kindje!!!!
    Ik heb niet echt afscheiding, maar wel iets nattigs... Verder nog steeds continu steken in m'n buik... En opeens wagenziek, pfff schommelende trein maakt me misselijk

6. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Ik zou geloof ik al smelten bij haaksssieee jauww :)

Mumm, ken je deze al? Heb zelf ook altijd wel droog en korrelig op een bepaald moment, maar niet veel.

Cyclus week 1: De eerste week van je cyclus beslaat de dagen van de menstruatie en vlak daarna. In deze week zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af.

Cyclus week 2 week 2: Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder. Het ziet er een beetje uit als rauw eiwit. Dit slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.

Belangrijk! De PIEK: Op het moment van de grootste vruchtbaarheid geeft het slijm een duidelijk glibberig gevoel. De laatste dag van dit gevoel wordt aangegeven als de PIEK. Dit punt ligt zeer dicht bij het tijdstip van de eisprong. Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.

Cyclus week 3 en 4: In week drie en vier van je cyclus, vanaf ongeveer vier dagen na de eisprong is je afscheiding ‘droog’ of wit korrelig en ben je ‘niet’ – of in ieder geval minder - vruchtbaar. De tijdsduur tussen de PIEK van het slijm en het begin van de volgende menstruatie is ongeveer twee weken. Vlak voor de menstruatie kan het slijm nat worden.

Swag, klinkt goed die symptonen! ;) wat is zondag toch vreselijk ver weg!

7. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Ohh swag, symptomen gaan beginnen!!

Ik zit pas 4 DPO voel wel vanalles maar of t wat is weet ik over 10 dagen pas!!

Nog meer meiden met symptomen?!

8. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Bedankt Mieke!
    Hier staat dat t na de eisprong korrelig is, maar bij mij is t klonterig (soort huttenkase). Tot zover mijn details ;)
    Ik denk dat t oude zwemmertjes van VL zijn, kan dat?! Oeps..toch nog in detail:cool:

9. swagartist

Tja, hoop alleen dat m'n lijf me niet voor de gek houdt :)!
    Ik ben zo aan het duimen joh!

10. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @mumm84: super lief als je dochter dat zegt! 2 jaar is ze toch? Mijn dochter is 19 maanden en gaat ook steeds meer praten. Zo schattig!

@olivi: ik heb ook late eisprong en korte LF. Meestal 10/11 dagen. Bij mn vorige zwangerschap weet ik nog dat mn ei ook altijd laat in mn cyclus komt en nu weer dus.

@noiloi: was een geluk, gelijk raak! Gaan nu ook om de dag klussen en dan wat eerder beginnen en wat langer door. De afgelopen 2 keren gestopt als ovutesten minder fel werden maar nu nog even door dus. Komende maandag starten met de smiley's, ben benieuwd!

11. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    @mieke en swagrist: wanneer gaan jullie testje wagen? Zondag lees ik? Spannend!!

12. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Zondag idd! Als ik zolang kan wachten:)

Ben niet meer zo misselijk, maar heb (vooral 's avonds) een soort van zurig gevoel achterin mijn keel. Kent iemand dit? En ik heb ook de hele dag door een droge mond / keel.

Soms ben ik een beetje bang dat ik me zwanger denk... Nog 5 nachtjes...

13. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Ik ken het gevoel van zwanger-denken. niet van de droge mond/keel.
    Vorige maand had ik een posi-test, helaas 3 dagen later ongi.
    Heb me voorgenomen om me deze maand niks in te denken en het echt af te wachten.

14. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Ik wil trouwens niet testen op de 7e, die dag hebben we vanalles staan. Ik wil de 8e pas testen. Dan liggen we meestal met z'n 3-en in het grote bed naar filmpjes te kijken, mooi moment om te testen als ik nog niet ongi ben :)...

15. Noiloi

Noiloi Lid

20 aug 2013
    12
    0
    0
    Hoi allemaal,

Zo spannend allemaal. Ik hoop dat er volgende week mij een paar dames kunnen vervoegen met het zwanger zijn. Want ook dan is alles zo nieuw en voel je vanalles en dan weer niet. Ik loop eigenlijk constant met een soort zenuwachtig gevoel; Net of ik naar een sollicitatiegesprek moet :).

Ik zie dat de meesten hun NOD voor volgend week is. Zo spannend allemaal. Ik heb past getest 2 dagen na mijn NOD.

Eerste bezoek aan de Gyn; is voor 18 september. Lijkt nog zover weg :(

veel succes allemaal!!

16. swagartist

Jeetje das ook heftig eerst een positieve test en dan ongi... Ik moet nu echt continu naar de wc. Moet altijd al vaak, maar nu extreem. Ben bang dat het eerder blaasontsteking is, al hoewel ik niet echt pijn heb... Maar ik moet er s nachts wel vier keer uit, echt niet leuk meer. Als dit zo doorzet laat ik het maar even controleren door de huisarts!

17. toers

toers Niet meer actief

Dat jezelf zwanger praten heb ik ook altijd na mn eisprong zit ik echt elk symptoompje zo te praten naar een zwangerschap :D

Vandaag ging het mis met de ovutesten, ik doe steeds om 10 uur a half 11 en dan heb ik 4 uur niet geplast, weinig gedronken. Maar nu met mn stomme kop was ik vanmorgen vrij en heb ik per ongeluk om 9 uur al geplast stom stom stom helemaal niet aan die test gedacht! Nu moet ik dus weer 4 uur wachten en dan is het veel later of zal ik toch maar om 11 uur na 2 uur niet plassen eentje doen. Stom!

18. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Heb banner aangepast, even kijken of het werkt!

19. swagartist

Ik zou er gewoon 1 doen op dezelfde tijd en niet drinken...

20. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Ik vind dat zo moeilijk in te schatten Olivi...ik denk dat ik hem idd weer zou doen na 2 uur niet plassen en bijna niet drinken.

VL is net mijn tarwekiemolie-capsules komen brengen op mn werk! Hij zag ze staan op tafel en kwam ze gewoon uit zichzelf brengen, de schat! Hij is eigen baas dus geen druk om op tijd terug te zijn...heerlijk soms :cool:. Was er zelf nog helemaal niet mee bezig want het was nog geen lunchtijd haha!

Ik slik ze sinds zondag in de hoop dat het werkt bij de innesteling :). Baadt het niet dan schaadt het niet.

Deel Deze Pagina