Moeten mensen dan maar gaan liegen, er worden hier alleen maar ervaringen gedeeld hoor, daar is dit topic ook voor geopend he? Er is genoeg gezegd dat CB een indicatie is een dat hcg schommelt.. @ Indy; Hopelijk zit alles gewoon goed hoor! Houd je ons op de hoogte?
Allemaal zeggen dat het wel goed komt is toch niet helemaal eerlijk? Het ziet er nu gewoon goed uit ja.. Spannend Indy! Duim voor je.
Ik denk dat je er beter niks over kan zeggen of het goed komt of niet. Daar komt ze vanzelf achter. Jullie geven haar (misschien zelfs onterecht) door zulke reacties veel stress. Iedereen weet dat de eerste 12 weken cruciaal zijn. Voorbeeld: ik heb veel bloedingen gehad en weet zeker dat als ik een forum had geopend dat de miskraam reacties me om m'n oren zouden vliegen. Mijn advies: zo positief mogelijk blijven in deze onzekere tijd, hoe moeilijk ook.
Het klinkt positief hoor. En Maria, ze vraagt toch om ervaringen? De 1 heeft een positieve ervaring en de andere een negatieve. Niets aan te veranderen. Ik duim dat het goed blijft gaan! Succes!! En gefeliciteerd natuurlijk 😊
Ik vind het niet erg hoor maria, ik vroeg inderdaad om ervaringen (met de wetenschap dat dat zowel positief als negatief kon zijn).. Snap wat je bedoelde met zo positief mogelijk blijven, doe ik ook zeker zolang er nog geen bloed is Maar vond het wel fijn om me mentaal een klein beetje voor te bereiden.. Ben nu op vakantie met mijn schoonouders en als het halverwege de vakantie onverwachts mis was gegaan was ik echt kapot geweest. Nu ben ik er half om half op voorbereid. Maar door de reacties op de tweede test heb ik toch ook wel weer een beetje hoop! Ik heb gewoon besloten dat ik hoop dat het goed zit, dat ik minstens een week afwacht en dat ik in de tussentijd geen testen meer ga doen want blijkbaar kunnen die dus nogal verschillen..
ik denk dat die indicator niet altijd het juiste aangeeft. Misschien lag het er net aan hoeveel hcg er op dat moment in je urine zat, want het is precies zo overgangfase in hoeveel hij aan kan geven ook. Ik zou gewoon lekker nog een weekje wachten en er vanuit gaan dat het goed zit hoor.
Het is helaas toch een miskraam geworden.. Had me er door dit topic al een beetje op voorbereid hoewel ik natuurlijk wel wat hoop gehouden had. Ik geloof nog steeds dat het voor sommige vrouwen in de zelfde situatie goed af kan lopen maar hier is het dus toch mis gegaan.. Ik heb wel uitgezocht dat de cb inderdaad pas 3+ aangeeft vanaf een hcg van 20.000 (!) Bij een normale zwangerschap kan je hcg variëren tussen bepaalde waardes en een gezonde zwangerschap hoeft pas halverwege de 8e week echt boven die 20.000 te zitten! Niet meteen met 5 weken een 3+ zegt dus eigenlijk niks
Bah, wat een shit nieuws zeg . Knuffeltje1 Maar even om misverstanden te voorkomen 3+ krijg je niet pas 20.000 HCG hoor en ik kan het weten. Ik had bij mn bbz 3+ al vanaf het begin totdat het fout ging (al vanaf 12 dpo- ) en bij bloedprikken iets meer dan 5000 HCG. Vanaf ongeveer 2200 EH HCG in mn bloed kwam ik onder de 3+. Dus ik vermoed dat de grens zo ergens tussen de 2000 en de 3000 ligt.
Oh maf.. heb in een bestand van clearblue gelezen dat het 20.000 was.. waar ik me nog over verbaasde omdat ik het best veel vond. Zal eens kijken of ik dat bestand nog ergens kan vinden Niet vastgesteld met een echo want ze doen hier geen echo's als je denkt een miskraam te hebben. Reden: "een echo veranderd er toch niks aan" Maar gisterochtend begon het te bloeden en het is nu van het niveau van een heftige menstruatie. Dus neem aan dat dit een miskraam is. Heb de vk nog gebeld en die zei alleen maar dat ik er inderdaad maar op moest rekenen dat het zo was. Ik moest over twee weken nog maar eens een test doen. Was het dan nog positief dan kon ik gewoon mn termijn echo afwachten, was het dan negatief dan had ik inderdaad een miskraam gehad. Aan de ene kant snap ik hun reactie wel, ze kunnen er inderdaad weinig aan veranderen.. aan de andere kant zou ik het fijn vinden om bijv over een of twee weken toch een echo te hebben om te bevestigen dat het inderdaad niet goed is gegaan maar dat het wel schoon is weer. Maargoed, dat is een beetje off topic