Zwangerschapstest Clear Blue met weken indicator loopt niet op

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Perlila, 18 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Na een MA (10wk) in oktober en een curettage in november ben ik momenteel weer zwanger.
    Ondanks dat ik natuurlijk super blij ben, ben ik ook totaal niet relaxed.
    Ik ben rond de 6 weken nu (eisprong rond 21 dec, bevestigd door gyn). 3 dagen voor mijn NOD had ik al een positieve test. Na mijn NOD ook, en een clear blue 1 2. Na 4 dagen, een 2 3. Echter, nu testte ik afgelopen maandag een 3+ en nu opeens weer 2 3, en hier staat ie al 1.5 week dus op nu, bij meerdere testen (afgezien van die ene test). Mijn streepjes testen knallen nog steeds. Maar het zou toch nu wel op 3+ moeten staan? Het maakt me zo onzeker... 30 januari pas de eerste echo (dan gok ik 7+6).

    Bedankt voor het lezen en de evt reactie:)
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Pfoe, wat een onzekere situatie. Vanwaar heb je na die 3+ nog een test gedaan? Heb je de testen van CB gesloopt om de streepjes te bekijken? Misschien is het dubbeltje net de andere kant op gevallen bij je laatste test, heb je hem niet lang genoeg in de urine gehouden of was je urine minder geconcentreerd?
     
    Suzi98 en Perlila vinden dit leuk.
  3. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Dat vraag ik mezelf ook af, waarom ik door blijf testen! Toch ergens bevestiging in zoeken denk ik. Werkt niet helemaal... ik heb meerdere testen op 2 3 gehad na die 3+ (die overigens einde middag was). Ook ochtendurine. ben erg bang dat ik weer een miskraam heb / krijg omdat mijn hcg blijkbaar niet (voldoende) oploopt.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou eens gaan testen met verdunde urine (50% urine 50% water).
    De kans is aanwezig dat de test reageert op het hook effect en je dus een lagere waarde ziet omdat je hcg te hoog is.

    Als je last hebt van hookeffect, zal de test met verdunde urine weer 3+ koeten aangeven.

    Ps, beter is om gewoon te stoppen met testen, maar dat ga je denk ik nu niet meer doen na deze ervaring.
     
    Vero0504, Dubbelgeluk, Precious03 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Dat kan ik inderdaad proberen. Het liefst test ik tot de eerste echo helemaal niet maar dat gaat me gok ik niet lukken. Kv test knalt nog. Misschien pas over een aantal dagen weer een cb digital.
    Ik heb ook weinig symptomen, dus dat helpt ook niet mee. Ik weet niet of ik nou een slecht voorgevoel heb of dat het angst is door de MA.
    Maar ik heb er toch geen controle over natuurlijk. Testen of niet.
     
  6. Precious03

    Precious03 Actief lid

    5 dec 2022
    326
    216
    43
    Vrouw
    Oh ♡ .. Wat een nare ervaring met de test na je 3+. Ik hoop dat het idd door te hoog HCG komt. Ik snap je angst ivm de MA en weinig symptomen. Daarom wilde ik toch even reageren. Na 1 MA en 1 MK ben ik nu zwanger en ik heb ook geen symptomen meer (en juist met de 2 goede zwangerschappen heb ik heel veel boven de wc gehangen). Ik ben weken geleden even misselijk geweest en dat was het. Maakte me ook onzeker. Vandaag toch een goede echo gehad, dus zwanger zijn met zeer weinig symptomen kan echt. Dat je KV testen knallen is een goed teken. Vreselijk is het afwachten nu! Ik zou de tip van RoGiJuLi proberen :thumup: . Ik duim voor je.
     
    Perlila vindt dit leuk.
  7. FrederikeS

    FrederikeS Actief lid

    23 nov 2021
    311
    251
    63
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad, zie onderstaande topic. Inmiddels ruim 26 weken zwanger :).
    Snap dat je bang wordt. Hier ook hetzelfde door meerdere miskramen en een MA.
    Probeer toch vertrouwen te hebben, Je bent nu zwanger en geniet daarvan. Toekomst heb je niet in de handen. Kwaaltjes kreeg ik bij mijn miskramen en MA vrij snel, maar ging uiteindelijk toch mis. Bij deze zwangerschap kreeg ik mijn eerste kwaaltjes bij 7-8 weken en helaas eindigde dat in een HG-zwangerschap. Het zegt allemaal niks, snap dat je fijn vindt om "iets te voelen", dat gevoel ken ik wel. Maar ik draai graag mijn woorden terug, want zoveel overgeven wil je echt niet.
    Probeer te genieten meid :).

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/cb-digitaal-van-3-naar-2-3.725320/
     
    Perlila vindt dit leuk.
  8. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Lief, dank je wel! Stelt toch wel gerust. Wat fijn dat je gister een goede echo hebt gehad!
     
    Precious03 vindt dit leuk.
  9. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Dank je wel voor de lieve en geruststellende woorden. En wat bizar dat jouw CB ook terugliep, terwijl dat dus niets hoeft te zeggen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik denk dat ik na het weekend nog 1 keer test. Of, indien ik sterk genoeg ben, het gewoon nu afwacht tot 30 januari. Zonde van het geld elke keer dit.
    Oh oh oh deze eerste weken zijn niet het allerleukst hoor, maar wat een zegen ook weer!
     
    FrederikeS en Precious03 vinden dit leuk.
  10. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Ik heb je advies opgevolgd en mn urine (3e van de dag) verdund met 50% water, of iets meer gok ik. Maar helaas , nog steeds een 2 3.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dan loopt het hcg niet af.
    Als het wel zou aflopen zou je een 1-2 verwachten bij verdunde urine
    Best kans dat de verdeling anders moest zijn, bijv 70 water 30 urine / 80-20 of juist andersom 30 water en 70 urine etc.

    Ik zie het niet somber in hoor
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  12. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat je gelijk hebt!
     
  13. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Kun je niet eerder voor een echo? Ik had mijn eerste echo met 6+5 omdat ik eerder een miskraam gehad heb en daardoor mega onzeker was.
     
    Perlila vindt dit leuk.
  14. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap:)
    Een eerdere echo maakt mij niet minder onzeker. Bij mijn MA had ik een goede eerste echo met 7+2 , en een kloppend hartje gezien. Bij de termijnecho kwamen we erachter dat er geen hartje meer klopte, het is toen met 10 wk gestopt. Mocht deze keer de eerste echo hopelijk ook goed zijn, zal ik pas wat meer lucht krijgen na een goede termijnecho denk ik! Maar stap voor stap. We gaan eerst voor een kloppend hartje duimen! Maar dank je voor de tip.
     
    lisa27 en Precious03 vinden dit leuk.
  15. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Ik had nog 1 KV test liggen en deze heb ik vanavond gedaan.

    Nu besloten dat dit de laatste test was. De echo is maandag en zal alleen uitsluitsel kunnen geven, zo nerveus maar ergens ook gewoon zin in! Op hoop van zegen :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Suzi98, Precious03 en JupitR vinden dit leuk.
  16. Precious03

    Precious03 Actief lid

    5 dec 2022
    326
    216
    43
    Vrouw
    Wat goed!! ♡
     
    Perlila vindt dit leuk.
  17. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Een hele mooie test! Op naar een goede echo ❤️
     
    Perlila vindt dit leuk.
  18. Perlila

    Perlila Actief lid

    18 jan 2023
    284
    144
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik dacht, ik plaats nog even een update, nadat jullie ook tijd hebben genomen om te lezen/reageren op mijn oorspronkelijke bericht :)
    Vanmiddag de eerste echo gehad en alles ziet er goed uit, een mooi snel kloppend hartje :thumup: en mooie vruchtzak.
    (Had ik blijkbaar toch een te hoog hcg voor de clear blue wekenindicator?!)

    Wel ben ik op 7+2wk gezet ipv de 7+6wk waar ik op uit kwam op basis van laatste menstruatie 6 dec. Ik weet dat ik op 22 dec net mn eisprong heb gehad omdat ik toen een controle echo had (6wk na de curettage). Dan is 4 dg verschil niet perse gek of zorgwekkend toch??

    Ik vind het nog steeds moeilijk om te ontspannen omdat het de vorige keer pas mis ging na de eerste goede echo. Maar dit is voor nu het beste nieuws dat we konden krijgen:oops:
     
    Moto, FrederikeS, lorreke en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wat fijn van de goede echo! Als je 22 december je eisprong had was je toen 2 weken en nu 7+4. Het is nog heel klein dus een mm verkeerd geeft al verschil. Het klinkt mij heel positief. Op naar een goede termijnecho en een prachtig kindje dit jaar!
     
    Perlila vindt dit leuk.
  20. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn zeg!!! Die paar dagen verschil zijn absoluut niet erg hoor :)

    En dus toch het hookeffect zoals ik al zei :)
     
    Perlila vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina