Oke ik weet dat ik eigenlijk moet stoppen met testen en dat ik mezelf helemaal gek aant maken ben. Bij mij vorige zwangerschap die helemaal goed is gegaan, had ik heel snel een knaltest met 4.4 weken. Ben toen ook gestopt met testen. Nu testte ik met 10 dpo heel licht positief en zei de clear blue 1-2. Heb met 4 weken beetje bloedverlies gehad en doordat ik hier zo onzeker van ben geworden ben ik door blijven testen. De testen liepen wel op. Maar de laatste week blijven ze gelijk. Ze worden niet duidelijker of lichter. Zijn goedkope dipsticks. Nog steeds geen knaltest. Gister een kruidvattest gekocht en die knalde wel bijna (smiddags) dus ik met mijn stomme kop dacht dat ik vandaag dan wel met zon dure clear blue 3+ zou testen. Niet dus. 2-3 zegt ie vanochtend. Pff ben nu weer zo bang dat het alsnog foute boel is. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het zijn dat de hcg aanmaak per zwangerschap verschillend is?
@Noah, Ik snap dat je, je druk maakt ik had met 5.3 nog steeds geen knaltest van de kruidvat en 1-2 met clearblue. Maar ik liep ook in het ziekenhuis waar om de twee dagen mijn HCG werd geprikt en de hoeveelheid HCG was helemaal goed, mbt een eenlingzwangerschap en de duur van de zwangerschap. Ik heb op Clearblue tot 6 weken geen 3+ gehad en daarna heb ik het niet meer geprobeerd. Alles is goed, hartje klopt, hcg stijgt prima alleen die testen doen niet mee met mij. Ik hoop dat alles in orde is en zou echt stoppen met testen (makkelijk gezegd ik weet het).
En hierom vind ik het rottesten. Ze maken je zo onzeker. Waarschijnlijk zat je de eerste keer net op het randje voor 1-2 weken. En heb je nu net niet genoeg hcg voor een 3+. Ik zou vertrouwen op je lichaam en niet de testen. Lekker gaan genieten en je echo afwachten.
Maakt idd heel onzeker die indicatietesten. Ik testte met 4+3 nog 1-2 dus werd daardoor mega onzeker van omdat het naar mijn idee al 2-3 moest zijn. Afgelopen donderdag met 5+5 toch nog maar een keer getest (durfde niet meer eerder) en toen kwam wel de 3+. Dus waarschijnlijk maak ik ook wat minder snel hcg aan. Waarschijnlijk als je ook 2 dagen later had getest kreeg je ook een 3+ te zien. Niet druk maken hoor, het is maar een indicatie en niet iedereen, ook met een goede zwangerschap, maakt snel en veel hcg aan. Probeer te genieten van het zwanger zijn!
Niet druk maken (makkelijk gezegd) en stoppen met die dure testen. Ik test elke zs gewoon totdat ik een mooie positieve test heb en daarna niet meer. Een digi cb nooit gedaan, weggegooid geld. Kun je beter leuke babyspulletjes van kopen! Heb vertrouwen in je zs en verder zul je het toch lis moeten laten. Ook als je een 3+ cb test hebt kan je zs nog fout gaan.
mssn kan ik je een beetje geruststellen. met mijn dochter met 4+2 al 3+ op de digi, met deze zwangerschap nooit een 3+ gezien en ukkie zit toch echt al 24 weken in mn buik. het kan dus echt per zwangerschap verschillen. ook bij beide zwangerschappen flink wat bloed verloren, dus dat zegt ook niet zoveel. wat de andere meiden al zeggen, probeer op je lichaam te vertrouwen en niet meer te testen. het zit goed of het zit niet goed, daar kan een test niks aan veranderen en jij ook niet
Volgens mij is 5 weken en een paar dagen een beetje het gemiddelde waarop hij naar 3+ springt als ik hier zo de ervaringen zie. En dan nog zijn er altijd uitzonderingen. Mensen die al eerder 3+ hadden of mensen die nooit de 3+ hebben gezien. Je zal dus net op het randje zitten. Ik zou als ik jou was bij 6 weken alsnog 1 CB doen. Ik kan je wel adviseren om helemaal geen test meer te doen, maar dat is met jouw ongerustheid toch niet realistisch Komt vast goed meis! Hij is in ieder geval al van 1-2 naar 2-3 gestegen!
Je moet er 2 weken bij optellen. Dus dan staat er 4-5 weken zwanger, dat klopt toch zoals ik zie aan je banner?
Je test nog steeds positief en je bent van 1-2 naar 2-3 gegaan. Niet druk maken hoor en ook niet meer testen .
die testen zouden verboden moeten worden . bij de zwangerschap van me zoontje testen ik rond 5,3 2-3 weken voor mijn gevoel klopte dit ook niet me mega druk gemaakt . rond 7 weken kreeg ik een echo en werd ik dik 7 dagen voor uit gezet . feitelijk was ik dus op het moment dat ik de cb test deed al 6 ,3 weken en had de test al lang 3+ aan moeten geven. hij zit nu naast me met zijn auto,s te spelen daarom hecht ik geen waarden meer aan die testen. het is een indicatie en geven ze zelf op de verpakking aan dat de zwanger uitslag 99 % betrouwbaar is en de week indicatie maar iets van 80 % hopelijk stelt dit je een beetje gerust
heb even de waarden tabelen voor je opgezocht , dit zijn de tabellen waar de meeste vrouwen tussen zitten per week Een vrouw die niet zwanger is minder dan 5 3 weken zwanger 0 - 5 4 weken zwanger 3 - 426 5 weken zwanger 18 - 7.340 6 weken zwanger 1.080 - 56.500 7 weken zwanger 7.650 - 115.000 8 weken zwanger 15.300 - 229.000 9 weken 25.700 - 150.000 10 weken 50.000 - 288.000 12-15 weken 13.300 - 255.000 16 - 24 weken 4.060 - 65.400 25 weken - 40 weken 3.640 - 117.000 op deze waardes gaat de clear blue test over van 1-2 / 2-3 en 3+ 1-2 weeks = 25miu to 200miu 2-3 weeks = 201miu to 2000miu 3+ weeks = >2000miu
Oke dankjewel voor de reacties. Ben nu wel een beetje gerustgesteld..maar ik geloof pas dat alles goed is als we een goede echo hebben gehad. Moet nog wachten tot 30 april. Dan ben ik rond de 7 weken. Ben helemaal klaar met die stomme testen, hoop dat ik het vol zal houden tot die tijd geen test meer te doen.
spannend he ik loop een week voor je en ben ook gestopt met testen . zo,n test zegt helaas niks over wel of geen miskraam . na 9 miskramen heb ik mega knallers gehad en hele lichte testen en bij me zoontje zijn zwangerschap ook een rare cb test die niet klopte . hopelijk kan je het wat los laten !
@Missymaaike Je hebt echt gelijk.... Ik ben 5 weken en 2 dagen zwanger heb op 12,15, en 17 dpo getest met k2v5 en daarna niks meer wil echt geen geld verspillen aan die dure testen... mijn vorige zw was een missed abortion k2v5 en clearblue waren super knallers maar uiteindelijk was het vruchtje al dood...met andere woorden het zegt niks.
wijsheid komt met de jaren/ miskramen zeg ik nu dapper en weet ergens is het logisch die dwang om te testen , je bent zwanger je hormonen nemen een loopje met je . je wilt bevestiging alleen zegt het aan het einde van de weg niet zo heel veel . wel heb ik de oplossing voor dit probleem alleen heb ik nog geen gyn bereid gevonden om mee te werken aan dit idee ik dacht een luikje in me buik zodat ik af en toe even kan kijken of alles nog goed gaat.
Ze zijn niet voor niks fel tegen die weken indicator iedereen heeft andere hcg en zo'n staafje houdt standaard waarden aan. Succes
Jeetje meiden als ik jullie onderschriften lees krijg ik een brok in mijn keel. Wat heftig zeg om mee te maken Ik zal heel hard duimen dat het bij jullie goed mag gaan! We lopen ongeveer gelijk.. spannend! Duim duim duim