Ik ben echt een totale leek op het gebied van ovulatietesten. Alvast sorry voor weer een topic! Maar ben echt een leek wat betreft test. Deze gaat over OVU tests! Ik ben 3 jaar steeds na 12 maanden ongestelds geworden en nu na 12kilo in 2 maanden te zijn afgevallen ineens na 7 maanden ongesteld geworden. Dacht eerst al dat ik zwanger was, maar dat bleek helaas niet zo te zijn (had mijn eisprong gevoeld en geklust). De duiveltjes kwamen. Was denk ik ook te laat. Nu wil ik gaan kijken of ik volgende maand ook ongesteld word, maar ik heb dus totaal geen notie meer van mijn cyclus. Wanneer ik moet beginnen met de ovulatietest. Ik ben best bereid nu even wat meer geld uit te geven voor clearblue ovu testen, maar welke dag kan ik het best beginnen met testen? Ik ben vandaag ongesteld geworden. Of kan ik beter gewoon vanaf volgende week elke dag testen en mijn ei zoeken? En als er niets komt dan maar weer er vanuit gaan dat hij niet komt?
Nou je zou kunnen beginnen om jou 1ste cyclus beginnen bij te houden en te kijken hoe lang je cyclus is. Dan de 2de cyclus erna, zou je al de ovulatie uit kunnen rekenen van de 1ste en zo kun je dan een ovulatietest rond die tijd kunnen doen. Verder is het gewoon bij houden van hoe lang jou cyclus elke keer is, en afwachten
shit balen dat je toch ongesteld bent geworden! Begrijp ik nu goed dat je laatste twee cyclussen 7 resp. 12 maanden duurden? Daar valt bijna niet tegenop te testen met ovulatietesten. Kost je kapitalen. Wat zegt je huisarts en/ of gynaecoloog ervan, want dat moet toch verholpen kunnen worden? In de gebruiksaanwijzing van ovulatietesten staat wanneer je moet beginnen bij je gemiddelde cyclusduur. Alleen dat tabelletje gaat uit van cycli varierend tussen de 24-35 dagen. Op de site van sensitest staat bij gebruiksaanwijzing ovulatietesten ook een tabelletje. Mijn laptop is zo traag dat ik het niet voor je kan kopieren (pagina laadt niet). Misschien kun je zelf even kijken?