Hallo, Ik heb een vraag voor u! Ik ben sinds mei gestopt met de pil. De eerste maand was mijn cyclus netjes 28 dagen. In die maand heb ik ovulatietesten gebruikt van clear blue digital. Op dag 16 had ik smorgens getest en kreeg ik een rondje. In de avond getest en toen had ik een smily. De dag erna weer een rondje. De maand Erna was mijn cyclus 30 dagen. Deze maand heb ik niet getest. Ik was toen op vakantie. Nu deze maand ben ik weer begonnen met testen. Ik ben op zondag 27 juli ongesteld geworden en dit eindigde op woensdag 30 juli. Gister had ik een test gedaan om 2 uur smiddags en dit was een rondje. Op de action test een lichte streep. Ik had ook niet anders verwacht. Vanmorgen toen ik wakker werd had ik geplast. En een uurtje later ging ik plassen, ik had verder niks gedronken. En toen deed ik weer de digitale test en een action test. De action test gaf weer een lichte streep en de digitale gaf een smilie. Daarna toch weer uit nieuwschierigeid een test gedaan en dat was weer een rondje. Ik blijf zowieso doortesten. Maar kan ik die smilie nu vertrouwen of niet? Kan die ook vals positief zijn geweest?
Goedenavond, De betrouwbaarheid van de ovulatietesten is discutabel en kan het vals positief zijn. Het is vreemd als je 's ochtends een smiley hebt en later weer niet. Ik zou meer vertrouwen op de symptomen die je hebt rond de ovulatie, dan op de ovulatietest. Op de site Ovulatie Berekenen - Zwanger worden ! staan de symptomen goed uitgelegd. Succes! Groetjes Monique