Beste, Afgelopen maandag heb ik mijn eerste, inwendige, echo gehad. Volgens de telling eerste dag laatste menstruatie was ik toen 5w en 5 dagen. Ik kreeg deze vroege echo om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten ivm vele steken. Gelukkig werd dit uitgesloten, maar meteen werd me verteld dat er alleen een lege vruchtzak te zien was. De vk deelde me mede dat er 60% kans is op een miskraam en 40% kans op een goede afloop. Nu moet ik nog 1,5 week wachten op een volgende echo en kan alleen nog maar huilen. Dit is onze eerste zwangerschap en alles is nieuw voor ons. Kan het niet zo zijn dat de echo gewoon te vroeg was om iets te zien? Ik was op die dag 5w en 5 dagen, echter ik weet dat mijn eisprong die maand pas heeft plaatsgevonden op dag 16/17 en de innesteling vervolgens pas de dag voor mijn NOD. Dus zou het zo kunnen zijn dar ik die dag van de echo pas 5 weken was en geen 5w en 5 dagen? En zou dat de lege vruchtzak kunnen verklaren? Hopelijk kunnen jullie mij wat gerust stellen. Alvast bedankt!
Goedenavond, wat spannend voor jullie! Het kan inderdaad beide kanten op gaan. Het kan inderdaad dat het niet goed is en dat er inderdaad sprake is van een lege vruchtzak. Maar het kan ook zo zijn dat je minder ver bent en dan zie je alleen een klein vruchtzakje. Het is echt afwachten wat de echo over anderhalve week uitwijst. Sterkte en succes toegewenst! Groetjes Monique