aan de hand van je ciclus dagen.....kan je bij sensitest berekenen. VAnaf de dag die ze daar dan aangeven kun je beginnen met ovulatietesten of temperaturen...daar heb ik dan niet veel ervaring in. De ovulatietest geeft aan als je teststreep even donker of donkerder is dan controle streep dat je eisprong binnen ongeveer 24 uur plaats vindt.
LH is het hormoon wat je eisprong tot stand brengt. De exacte waarde van je LH kun je niet zelf meten, dan zou je een bloedonderzoek moeten laten doen. Mbv ovulatietesten kun je wel nagaan of je LH-piek in aantocht is. Of bedoel je LF, je luteale fase? Dan moet je eerst weten op welke dag je de eisprong hebt. De luteale fase is het aantal dagen tussen je eisprong en je ongi. Deze moet tussen de 10 en 18 dagen zijn.
Zo vaak alles gelezen, maar sommige dingen willen niet in het koppeke lijven. Ben met zo veel dingen bezig. Ook mijn kleine mannetje is bewerkelijk en vraagt veel tijd van me, maar is ook weer een heel gaaf mannetje. Een zusje en of broertje is dus ook van harte welkom. Ik heb nu twee maal (gisteren en vandaag, om dezelfde tijd) een ovulatietest gedaan. De test van gisteren was één donkere streep. Goed gebruikt, maar ben dus niet aan het ovuleren, dus 'negatief'. De test van vandaag was één donkere streep en daarnaast een heel vaag streepje. Dat is ook 'negatief' begrijp ik uit de gebruik aanwijzing. Maar is het niet zo, dat omdat er WEL een dun streepje zichtbaar is, dat de ovulatie er wel aan zit te komen??? Vanavond en de komende dagen dus gewoon flink klussen, of zegt het niets???? Graaaag antwoord lieve mensen. Thanks!
Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus je kunt gedurende je hele cyclus een licht streepje op je ovulatietest hebben. Dus het hoeft in principe niet te betekenen dat je eisprong eraan zit te komen. Maar vaak zie je wel dat een licht streepje steeds duidelijker wordt. Even afwachten en verder testen. Als je op de dag van de positieve test klust, dan zit je eigenlijk al goed. Je eisprong komt 24-48 u na de positieve test. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Als je zeker wilt zijn, kun je vanaf nu om de dag gaan klussen. Dan weet je zeker dat er op elk moment een voorraad zaadjes ligt te wachten.
Dank je wel voor je snelle antwoord. Daar kan ik al wat mee. Wat is het toch fijn dat we kunnen vragen en dat mensen kunnen helpen. Fijn dank je wel.